
Milan, Italien
VARIGHED
6 op til 18 Months
SPROG
Italiensk, Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEFORMAT
Blandet, Fjernundervisning
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Leder du efter et kursus for at blive Social Media Manager eller Social Media Specialist? Digital Coachs kursus i Social Media Marketing er for dig.
Sociale medier er blevet miljøer, som vi rutinemæssigt besøger og optager en god del af vores dag. Interessen for disse værktøjer er konstant stigende, og i dag har alle virksomheder indset, at de ikke kan undvære dem for deres virksomhed. Faktisk søger virksomheder i stigende grad efter social media managers, social media specialists, social media strateger, community managers, social customer care og andre fagfolk, der har en strategisk vision, udviklede digitale færdigheder med fokus på social og som ved, hvordan man designer, administrerer og verificere en webkommunikationsstrategi på sociale netværk.
Derfor har Digital Coachs Social Media Marketing Online kursus til formål at uddanne specialister, der har et højt kendskab til alle sociale medier, deres værktøjer og analyseværktøjer. Professionelle, der ønsker at forfølge en karriere som social media manager eller social media specialist, der effektivt kan administrere en virksomheds online omdømme, eller som forstår at kommunikere glimrende på hver af de eksisterende sociale medier, for at integrere dem dygtigt med andre digitale marketingaktiviteter.
Kurset i Social Media Marketing Online er tilgængeligt live online, som On Demand kan følges på dit reserverede område, når du ønsker frigjort fra tilstedeværelsesplaner. Det giver dig mulighed for at være i stand til at integrere fra 4 til 12 måneders reelt praktikum ( Work Experience ) på deltid, tilgængeligt både for unge (nyuddannede, nyuddannede eller på anden måde søger arbejde) og for personer i høj alder med det mål at skifte job, omskoling eller specialisering i markedsføring på sociale medier.
Digital Coach-kurser har en meget anderledes tilgang end generalistuniversiteter eller handelshøjskoler. Social media marketing kursus har et stærkt specialiseret teknisk, praktisk-operationelt fokus, med fakulteter, der ikke er de sædvanlige professorer, men topprofessionelle, der arbejder med social media marketing.
Derudover kan du beslutte, at du kan blive skygget, mens du stadig arbejder, i løbet af en praktikperiode om aftenen, der også er mulig ved at arbejde eksternt, så du kan øve dig og inkludere en CV-oplevelse i din digitale karriere inden for markedsføring på sociale medier og blive en succesfuld social media manager.
Vi vil give dig på denne side de første elementer, der giver dig mulighed for at forstå, hvorfor kurset i Social Media Marketing af Digital Coach i øjeblikket er den bedst egnede vej til at lære at bruge alle de vigtigste værktøjer og tekniske værktøjer, som kræves af dem, der er leder efter fremtidige social media managers og sociale medier specialister. Uden at skulle tage andre digitale markedsføringskurser.
Kurset i Social Media Marketing repræsenterer det bedste valg for dem, der har til formål at orientere deres profil og færdigheder mod de nye sociale medier professioner, og lære konkret, hvordan man GØR, hvad de har brug for. Dette er muligt uden at ofre troværdigheden af en certificering, der er underlagt en afsluttende eksamen, hvorefter du kan demonstrere overskud, effektivt fremmøde og erhvervede færdigheder.
Digital Coach's Work Experience®
Netop i denne logik har vi tænkt på en formel, der gør det muligt for den studerende at vælge det område, han vil specialisere sig i og indgå i det relevante arbejdsteam . I samarbejde med kollegaer og under supervision af professionelle webmarketingkonsulenter har den studerende mulighed for at arbejde i team med reelle aktiviteter og følge alle faser af deres implementering, for at nå mål, der vil blive målt i KPI'er. Et pensumbart job, der skal indgå under ens erhvervserfaring . Ved afslutningen af Work Experience vil den studerende faktisk være i stand til at inkludere praktikerfaringen i sit CV og sin Linkedin-profil, hvilket udtrykkeligt angiver, at de har haft praktik erhvervserfaring i webmarketing med Digital Coach.
Arbejdserfaringen kan udføres enten med Digital Coach® Skolen eller i en af vores partnervirksomheder.
Læreplan
Indhold og program for Social Media Marketing Kurset
Efter gennemførelsen af Social Media Marketing Kurset vil deltagerne være i stand til:
- lære at tilpasse den måde, de kommunikerer på, i overensstemmelse med sprogene i forskellige sociale
- planlægge oprette og administrere sociale reklamekampagner gennem annonceringsværktøjerne på Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter, Youtube, Whatsapp, Telegram, Tik Tok.
- udvikle og administrere online fællesskaber, maksimere deres engagement
- producere skriftligt, billed- og videoindhold, der passer til den type virksomhed, der skal promoveres, og som er i stand til at stimulere interesse, interaktion og deling
- bruge analyseværktøjer til at måle de opnåede resultater
- administrere digital PR ved at engagere influencers og relevante onlineudgivere
Programmet består af 14 træningsmoduler og dækker følgende områder:
Facebook Community Marketing
Oprettelse og administration af Facebook-sider; fra den daglige ledelse af redaktionskalenderen til reglerne for samfundsengagement og mådehold, via social omsorg og krisehåndtering. Der vil ikke være mangel på indsigtselementer til at måle resultater gennem analyser.
Facebook Advertising
Vi vil opsætte annoncekampagner med alle de værktøjer Facebook giver for at nå millioner af potentielle kunder, men på en målrettet måde baseret på køn, alder, bopæl og interesser. Fra Facebook adv til indholdssponsorat, fra tilbud til Facebook remarketing og analyser derefter resultaterne med Facebook Insights.
Linkedin Marketing
Vi vil opdage reklame, leadgenerering og sociale salgsmuligheder, som det professionelle netværk tilbyder, som nu har mere end 6 millioner brugere i Italien. Fra oprettelse, styring og moderering af virksomhedssider til community management af Linkedin-grupper til muligheden for at oprette annoncekampagner. Henvisninger vil være både personlige og firmaer.
Youtube og online videomarkedsføring
Vi vil finde ud af, hvordan selv en lille virksomhed kan opsætte en videomarketing- og videoannonceringsstrategi, der når ud til den rigtige målgruppe, mens den stadig har et begrænset budget. Vi lærer, hvordan man opretter en Youtube-kanal, laver det rigtige videoindhold, annoncerer med Adwords for videoer og overvåger resultaterne med Youtube-analyse.
Twitter Marketing
Vi vil præsentere de optimale måder at bruge det sociale netværk, der gør live-interaktion, hastigheden af spredning af og disintermediation af information til sine styrker. Vi vil se på, hvordan man bruger personlige og forretningsprofiler, integration med andre sociale medier og hvad der er nyt i Twitter-annoncer.
Instagram & Influencer Marketing
Vi vil forsøge at forstå, hvilke ejendommeligheder der har gjort det muligt for Instagram at blive det sociale netværk, der er vokset mest i det sidste år og overgået Facebook og Twitter i antal brugere. Vi vil finde ud af, hvordan nogle brands bruger umiddelbarheden af visuelt indhold på en original og effektiv måde.
Pinterest markedsføring
Vi vil opdage en verden af indholdskuration og visuelle indholdsmarkedsføringsprincipper, som dette sociale af særlig interesse for mode-, bil-, design- og madverdenen er baseret på. Så for at forstå, hvordan man bruger det i erhvervslivet.
Wordpress til blogging og SEO Copywriting
Vi vil få dig til at forstå, hvorfor bloggen er centrum for de bedste marketingstrategier på sociale medier såvel som den første indholdsmarkedsføringskanal, du skal overveje, når du målretter mod din målgruppe. Vi vil opdage, hvordan du bruger WordPress og de vigtigste plugins til at gøre dig selvforsynende med at administrere en blog og skrive indhold, der er optimeret til søgemaskiner.
Digital PR
Vi vil finde ud af, hvilke aktører vi skal lave public relations med online, og hvordan vi interagerer effektivt med dem ved at bruge de værktøjer, der hjælper med at gøre vores liv lettere. Sådan arbejder du rentabelt med bloggere, onlineudgivere, influencers, sociale stjerner.
Webomdømme og overvågning af sociale medier
Forskellige software og værktøjer er nu i stand til at læse samtaler, der foregår online og på sociale medier og returnere data, der kan sætte os i stand til at evaluere meninger og opfattelser i forhold til et brand, et produkt, en kampagne. Vi vil finde ud af, hvad de er, og hvordan og hvornår vi skal bruge dem til at forbedre vores webomdømme.
Personlig branding og professionel succes
Vi vil starte med at definere vores professionelle positionering og derefter tage de første skridt, som altid hjulpet af de rigtige værktøjer, med det formål at øge vores personlige synlighed på både søgemaskiner og sociale medier. Vi vil definere en personlig handlingsplan for hver deltager for at vende vores karriere og realisere vores professionelle drømme!
Content Marketing & Blogging
Vi vil lære at producere indhold, der er i stand til at tiltrække, engagere og give svar til vores potentielle kunder. Vi vil opdage, hvordan man kan forbedre dem gennem en virksomhedsblog, maksimere deres distribution gennem sociale medier. Vi vil lære at bruge nyttige værktøjer til at lette deres oprettelse (CMS, værktøjer til visuelt indhold, videoindhold, infografik, billedbehandling) og automatisere opslag på sociale medier.
Nye sociale medier (realtidsmarkedsføring: Snapchat, Telegram, Whatsapp, Messenger).
I dette afsluttende modul vil vi udforske vækst- og anvendelsespotentialet for flere nye og niche-sociale . Og vi vil selvfølgelig prøve dem live. Vi lærer, afhængigt af den virksomhed, vi opererer for, hvordan man finder de niche-socials, der bedst kan gøre det muligt for det at nå sit publikum.
Digital historiefortælling.
Du lærer, hvad digital storytelling er, og hvordan man gør det, hvad kendetegner succesfuld forretningskommunikation, hvordan binder brands deres kunder til en historie og ikke direkte til et produkt eller en service. Vi vil lære dig, hvordan du bruger web- og sociale kanaler til at skabe brandidentitet, enten din egen eller den virksomhed, du arbejder hos, og opbygge en effektiv kunderejse, der sælger, uden at sælge.