
Dedikeret siden 2002 til tværkulturel uddannelse med et globalt perspektiv, European College for Liberal Studies ( ECLS ) er en uafhængig privat uddannelsesinstitution med campusser i Europa og Asien. ECLS tilbyder fleksible liberale og globale studier på undergraduate (Bachelor/BA) og (Post) Graduate ( Master/MA og Doctor/PhD ) niveau, der fører til private grader.

Vores fleksible uddannelser er baseret på den amerikanske model for videregående uddannelser, så de studerende kan vælge deres kurser baseret på kursuskrav, tidligere studier, aktuelle interesser og fremtidige ambitioner.

Studerende kan vælge mellem flere startdatoer i efteråret, vinteren, foråret og sommeren i hvert akademisk år. Vores modulære kursusdesign og programstruktur giver mulighed for en optimal videreuddannelsesplanlægning.


Studerende kan overføre mellem campusser på kvartalsbasis med garanteret programkompatibilitet. Vores kvartalsbaserede akademiske kalender giver mulighed for et kontinuerligt studie i udlandet på tværs af Europa og Asien.
Vores 9 globale campuslokationer er baseret i Amsterdam, Antwerpen, Barcelona, Bruxelles, Genève, Madrid, Milano, Tokyo og Zürich.
Vores campusser er alle placeret i centrum af flere spændende destinationer. Studerende opfordres til at flytte mellem campusser i et eller flere kvartaler, men kan også vælge en enkelt campus som deres foretrukne destination. Studerende, der foretrækker kortere perioder i udlandet, kan deltage i vores seminarkurser undervist af gæsteprofessorer på flere af vores campusser i løbet af det akademiske år.



Vores virkelig globale fællesskab af studerende, fakulteter og medarbejdere består af over 95+ forskellige nationaliteter fra hele verden, hvor studerende viser stor påskønnelse for kulturel mangfoldighed og iværksætterinitiativ.


Akademisk kvalificerede og professionelt erfarne professorer forbinder teori og praksis ved at bringe nutidige casestudier ind i klasseværelset og forberede de studerende til at blive fremtidens globale ledere.

Små klassestørrelser med op til 30 studerende gør det muligt for professorer at bruge interaktive undervisningsmetoder og derved øge gruppeinteraktionen, forbedre gruppedynamikken og opbygge langvarige forbindelser mellem studerende.