Kandidatgrad i People Management og Organisationsudvikling [MDPO]
ESIC Business & Marketing School
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Valencia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 16.200 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* information kan ændres
Introduktion
differentielle faktorer
- Uddannelse af høj kvalitet kombineret med stor stringens og krav, der er typiske for et universitetsprogram.
- Mulighed for at udvide studierne til opnåelse af en doktorgrad.
- Strengt udvalgtfakultet , der kombinerer akademisk ekspertise og professionel erfaring.
- Officiel version af programmet, der indtager de første positioner i rangeringen af HR-sektoren i avisen El Mundo.
Metode
Programmets metodologi er fokuseret på elevernes læring gennem kombinationen af tilstrækkelig individuel indsats og den evne og involvering, der vises i teamwork.
Vejledere, mentorer og lærere letter processen med at forstå og anvende viden og overførsel af færdigheder.
- Virkelig cirkel af handling-feedback-analyse-handling hos deltagerne i vores program.
- Udvikling af kritisk tænkning, fremme af selvstændig læring (Student Centered Learning).
- Beslutningsorienterede sessioner.
- Individuel efterspørgsel i evalueringer, cases, øvelser mv.
- Holdpræsentation af virksomhedssager.
- Forberedelse, præsentation og forsvar i grupper af et superviseret afgangsprojekt.
Metodiske kriterier
- teoretisk komponent
- praktisk komponent
- værker og sager
- Afsluttende projekt
- individuelle evalueringer
- gruppeevalueringer
Indlæggelser
Læreplan
Strategisk vision (forretning)
- Virksomhed, miljø og person
- Strategisk retning
- virksomhedsprojekt
- Organisatorisk diagnose
- Intern kommunikation
- Organisatorisk design
- Ligestillingsplan
- Forretnings etik
- CSR
HR-metodologi (værktøjer og systemer)
- HR ledelse og planlægning
- Udvælgelse og rekruttering
- Retsvidenskab. Arbejdsforhold
- Kollektiv forhandling
- Forebyggelse af erhvervsmæssige risici
- Træningsplanlægning
- Videnshåndtering
- Aflønnings- og aflønningspolitikker
Personlige, relationelle og retningsgivende færdigheder (mennesker)
- Præsentation og personlig marketing workshops
- Iværksætterinitiativ
- følelsesmæssig intelligens
- Motivation, kultur og klimastyring
- Ledelsesledelse
- Udvikling af ledelseskompetencer
- People management
Digitalt miljø i HR (værktøjer og analyse)
- Styring og ledelse af talent i den digitale økonomi
- Håndtering af forholdet til mennesker i et digitalt miljø
- HR Analytics
Tværgående sessioner
- Praktik i virksomheder
- Seminarer og konferencer om relevante og aktuelle aspekter af personaleledelse
TFM
- TFM
Galleri
Programresultat
Uddannelsesgrundlaget for læseplanen
Kandidatstudieplanen er udformet under hensyntagen til de generelle principper i art. 3.5 i førnævnte kongelig anordning og fastlæggelse af uddannelsesmålene i form af faglige og faglige færdigheder, som den studerende skal træne. Det prioriterede mål med graden er at give tilstrækkelig videnskabelig uddannelse på et postgraduat niveau i forhold til Human Resources and Organization Management, formidling af viden samt tilvejebringelse af ledelsesevner. Masterens træningshandling er baseret på at kombinere videnskabelig stringens med forretningsvirkelighed, integrere teori og praksis, med en metodologi baseret på dialog og udveksling af erfaringer, refleksion over "cases" og som grundlag udvikling af kapacitet mht. analyse og syntese og overblik over betydningen og ansvaret for ens arbejde.
Programmet vil blive udviklet fra et teoretisk-praktisk perspektiv gennem den teoretiske analyse af indholdet og dets praktiske anvendelse gennem forskellige metoder. Den praktiske del af denne Master vil kombinere flere teknikker såsom udvikling og løsning af praktiske sager fra business reality, simulering eller rollespil, gruppedynamik, analyse og diskussion af presseartikler og populære bøger. generel virksomhed, videoer, virksomhedshjemmesider , etc. Derudover vil der som komplementære aktiviteter i løbet af kandidatuddannelsen blive afholdt seminarer og/eller konferencecyklusser, hvor fremtrædende akademikere og ledere fra virksomheder, foreninger og offentlige og private organisationer vil forklare den økonomiske aktivitet, der udføres i deres organisation og sektorer, som de opererer i. , med det formål at fremme studerendes adgang til en verden af forretningspraksis.
Overordnede mål for studieplanen:
I denne forstand er læseplanen og masterens metodologi orienteret mod de studerendes erhvervelse af viden og træning, der sigter mod at:
- Giv ledelsesevner og -færdigheder samt metodologien til at anvende dem i ledelsen af organisationer og mennesker
- Udvikle specifikke strategiske organisatoriske og menneskelige ressourcekompetencer, der giver eleverne mulighed for at opbygge den nødvendige menneskelige kapital, som organisationer kræver for at nå deres mål.
- Udvikle og forbedre færdigheder og evner til individuelt og gruppearbejde, til konfliktløsning og til dannelse af interkulturelle og tværfaglige grupper.
- Udvikle og forbedre elevernes evne til at forstå forandringsprocesser i organisationen og skabelse og vedligeholdelse af organisationskultur
- Kende og mestre de mest hensigtsmæssige teknikker og værktøjer på ledelsesområdet for at øge evnen til at træffe beslutninger og løse konflikter.
- Facilitere tilegnelse og udvikling af kompetencer og færdigheder til praktisk anvendelse, så de studerende er i stand til at identificere organisationens specifikke behov og tilbyde præcise diagnoser og valide løsninger.
Kompetencer
Det europæiske område for videregående uddannelse, der blev indledt i 1999 med Bologna-erklæringen, fremmer en ændring i undervisningsmetoder, som fokuserer målet på den studerendes læreproces, som strækker sig gennem hele livet og hen imod beskæftigelsesegnethed. Af denne grund skal studieplanerne, der fører til opnåelse af en grad, have de studerendes tilegnelse af færdigheder i centrum for deres mål.
Hvad menes med konkurrence? Det sæt af viden, færdigheder og holdninger, der erhverves eller udvikles gennem koordinerede træningserfaringer, som har til formål at opnå funktionel viden, der effektivt reagerer på en opgave eller et problem i dagligdagen og det professionelle liv, som kræver en proces med undervisning og læring.
De færdigheder, som studerende på kandidatuddannelsen i People Management og Organisationsudvikling skal tilegne sig er:
Grundlæggende og generelle færdigheder
De er fælles for universitetsgrader, men er tilpasset den specifikke kontekst for hver grad.
Grundlæggende
- CB6 Besidder og forstår viden, der giver grundlag eller mulighed for at være original i udvikling og/eller anvendelse af ideer, ofte i forskningssammenhæng
- CB7 At studerende ved, hvordan man anvender den erhvervede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller lidet kendte miljøer inden for bredere (eller multidisciplinære) sammenhænge relateret til deres studieområde
- CB8 At eleverne er i stand til at integrere viden og se kompleksiteten i at formulere domme baseret på information, der, idet den er ufuldstændig eller begrænset, omfatter refleksioner over det sociale og etiske ansvar, der er knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger.
- CB9 At eleverne forstår at kommunikere deres konklusioner og den viden og ultimative årsager, der understøtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
- CB10 At studerende besidder de læringsevner, der gør det muligt for dem at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning vil være selvstyret eller selvstændig
generelt
- CG01 Træn for at vide, hvordan man anvender den erhvervede viden til at løse problemer i nye eller lidt kendte miljøer inden for kontekster relateret til deres studieområde
- CG02 Træn til at integrere viden og se kompleksiteten i at formulere domme baseret på information, hvilket inkluderer refleksioner over det sociale og etiske ansvar forbundet med anvendelsen af deres viden og domme
- CG03 Træn til at kommunikere deres konklusioner til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde
- CG04 Tilegne sig de læringsevner, der gør det muligt for dem at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning vil være selvstyret eller selvstændig
- CG05 Træn til at analysere, syntetisere, evaluere og træffe beslutninger baseret på relevante registreringer af information om en virksomheds situation og forudsigelige udvikling
- CG06 Træn i mundtlig og skriftlig kommunikation: forstå og være i stand til at kommunikere på spansk korrekt og i forskellige scenarier. Gør dig forstået af chefer og underordnede på en klar og kortfattet måde og være i stand til at udarbejde rådgivningsrapporter og virksomhedsledelsesprojekter.
- CG07 Få computerviden relateret til området menneskelige ressourcer og organisation: regelmæssig brug af informations- og kommunikationsteknologier i deres professionelle præstation
- CG08 Tilegne sig færdigheder til at analysere, søge og skelne information fra forskellige kilder, være i stand til at identificere kilder til relevant økonomisk information
- CG09 Træne i at skematisere og ekstrapolere: den studerende skal kunne forstå institutioner som et resultat og anvendelse af teoretiske eller formelle repræsentationer om, hvordan økonomi, markeder og virksomheder fungerer
- CG10 Træn til at anvende, til analyse af problemer, professionelle kriterier baseret på brug af tekniske instrumenter
- CG11 Træn til at præsentere deres arbejde, ideer og meninger offentligt samt at debattere og forsvare deres tilgange over for lærere og medstuderende med respekt
- CG12 Opnå motivation for kvalitet og stringens på arbejdet, samt fremme kreativitet, initiativ og iværksætterånd
- CG13 Træn til at arbejde som et team og flydende kommunikation: Eleven skal være i stand til at integrere sig i ethvert funktionelt område af en mellemstor eller stor virksomhed og udføre det tildelte arbejde med lethed
- CG14 Træn til at arbejde i mangfoldige og multikulturelle miljøer gennem anerkendelse og respekt for mangfoldighed
Specifikke kompetencer
De er specifikke for Graden og har til formål at opnå en bestemt exitprofil for de studerende.
- CE01 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om virksomheden og dens funktioner samt sammenhængen mellem miljøet og virksomheden
- CE02 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om den strategiske ledelse af virksomheden, samt træne beslutningstagning i komplekse miljøer
- CE03 Træn i søgning og styring af information til forretningsbeslutningstagning, samt lær udvikling af en praktisk ordning til analyse, planlægning og implementering af strategiske beslutninger
- CE04 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om Corporate Social Responsibility og Business Ethics
- CE05 Træn i udvikling af etiske og deontologiske koder samt i forligs- og ligestillingssystemer og planlægning for håndtering af udstationerede og forretningsdiversitet
- CE06 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om Human Resources Management, samt udvikle praktiske problemløsningsordninger for menneskelig ledelsessituationer i organisatoriske miljøer
- CE07 Træn i identifikation af menneskelige ressourcer ledelsesproblemer, samt lære menneskelige ressourcer integration og ledelsesteknikker og styre menneskelige teams i forretningssammenhænge
- CE08 Få praksis i personaleledelse gennem nye værktøjer, metoder og færdigheder inden for personaleledelse
- CE09 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om arbejdspraksis i virksomheden, samt udvikle praktiske problemløsningsordninger for arbejdskonfliktsituationer
- CE10 Træner i forretnings- og arbejdsforhandlinger samt i identifikation af arbejdsproblemer i virksomheden
- CE11 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om ledelsesfunktionen og udvikle evnen til at syntetisere et praktisk problemløsningsskema til organisatoriske designsituationer
- CE12 Træn i identifikation af organisatoriske ledelsesproblemer og læring af organisatoriske designteknikker
- CE13 Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om menneskers adfærd i forretningsmiljøer og udvikle praktiske problemløsningsordninger til personaleledelse og teamledelsessituationer.
- CE14 Træn i identifikation af organisatoriske forandringsproblemer og læring af teknikker i organisatoriske processer
- CE15 Kende den videnskabelige metode for at kunne anvende den til videnskabelig forskning inden for organisationsudvikling og personaleledelse i virksomheder
Stipendier og finansiering
Studerende på kandidatuddannelsen i People Management og Organisationsudvikling har mulighed for at søge om to typer stipendier:
Stipendier og officiel bistand fremmet af Undervisningsministeriet.
Stipendier og rabatter, der tilbydes af ESIC University til sine studerende. I tilfælde af denne grad er de:
Stipendier og officiel bistand fremmet af Undervisningsministeriet.
Stipendier og rabatter, som ESIC tilbyder sine studerende. I tilfælde af denne grad er de:
- Diversitetsstipendier.
- Tilskud til virksomheder.
- Impulsplan.
Tildelingen af et officielt stipendium eller støtte udelukker ikke tildeling af et stipendium eller rabat fra ESIC University. På den anden side kan du kun drage fordel af et enkelt ESIC University-stipendium eller -rabat.