
ESIC Business & Marketing School
Master of Permanent Training in Communication and Advertising ManagementMadrid, Spanien
VARIGHED
12 Months
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 15.100
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Kandidatuddannelsen er for dem, der ved, hvordan man laver kommunikation og annoncering strategisk. Kandidatuddannelsen til at uddanne ledere i kommunikation og annonceledelse.
Uddannelsen i Communication and Advertising Management (MPC) vil give dig en integreret vision for kommunikation, fra virksomhedskommunikation til marketingkommunikation og mere specifikt annoncekommunikation. Det er en mastergrad, der vil hjælpe dig med at planlægge, styre og implementere kommunikations- og reklameprojekter og -programmer, der reagerer på virksomhedens strategi og dens behov for tilslutning og værdiskabelse i en stadig mere digital kontekst og fra et multistakeholder-perspektiv.
Når du er færdig med programmet, vil du være i stand til at opnå titlen Master of Lifelong Training in Communication and Advertising Management udstedt af ESIC University.
Hvorfor studere virksomhedskommunikation og reklame?
Vi lever i en verden, hvor virksomheder ved, at en struktureret proces med at skabe forbindelse til forskellige interessegrupper og etablere gensidigt gunstige relationer er afgørende.
specialisering
Kommunikation er et voksende område af specialisering, utilstrækkeligt udforsket og tilbyder nye og attraktive faglige muligheder. Dette er en agil, polariseret verden med mange risici, men også fuld af muligheder for virksomheder, der forstår at bruge virksomhedskommunikation professionelt til at navigere i disse sammenhænge.
strategi
I dette miljø er kommunikationen med forbrugerne i stigende grad fragmenteret, og reklamer, fuldstændig fornyet af fænomenet digital kommunikation, fortsætter med at være hovedpersonen i virksomheders kommercielle strategier. Virksomheder skaber strategier, der i stigende grad er kundecentrerede og fokuserer på en forbruger, der søger at få en omnichannel-oplevelse, hvor forskellige medier, on- og off-line.
teknologi
Annoncering i disse dage inkorporerer, sammen med traditionelle marketingkommunikationsteknikker, nye teknologier, der giver mulighed for kommunikation, der styrker værdien af brandet på lang sigt og genererer de kundeemner, der er nødvendige for virksomhedens forretning, dens salg. , specifikt.
Ideelle studerende
Dette program er rettet mod enhver professionel, der ønsker at vokse i deres karriere. Vores Master i Advertising and Communication Management er designet til at tilpasse sig forskellige profiler og professionelle erfaringer.
Det er lige meget, om du er nyuddannet med ringe erhvervserfaring, og du har stillinger som planlægger eller projektleder, eller en seniorprofessionel med mere end 5 års erfaring, og du allerede er direktør eller ansvarlig for kommunikation, marketing, annoncering eller digital marketing områder. . Vi er heller ikke ligeglade med, om du kommer fra forskellige sektorer såsom PR, eventorganisering, audiovisuel kommunikation eller kommunikation med medarbejdere. Under din træning vil du dele et klasseværelse med fagfolk som dig.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Vi ønsker ikke, at økonomiske spørgsmål skal være en hindring for, at du kan nå dine mål og sikre træning med en fremtid, derfor præsenterer vi en bred vifte af muligheder, der vil hjælpe dig i denne forstand, både stipendieplanen, som vi har udviklet på ESIC , såsom dem, der stilles til rådighed for dig af forskellige offentlige eller private organisationer. De tilgængelige stipendier og hjælpemidler er følgende:
- Egne stipendier
- Nationale stipendier
- Internationale stipendier
- Mobilitetsstipendier til internationale praktikophold
- Forsikring og bistand
Læreplan
Den akademiske uddannelse består af fire læringsmoduler og et afsluttende gruppeprojekt. Inden for hver blok vil du studere forskellige emner, der kan suppleres med workshops eller møder med ledere fra virksomheder, bureauer eller konsulentfirmaer (Business Realities).
Det programmatiske indhold i MPC og fagene er organiseret efter en logisk og struktureret akademisk vej, der giver dig mulighed for at lære om de forskellige emner, der behandles i henhold til en "studenterrejse", der følger følgende moduler:
Kommunikation, marketing og forretningsstrategi
I dette modul lærer du om kommunikation: dens rolle i marketingaktiviteter og som en del af forretningsstrategi. Du vil også kende de vigtigste forretningsemner, som alle kommunikations- og reklameprofessionelle skal tage i betragtning for at tilføje værdi til organisationen.
- Forretningsstrategi
- Strategisk markedsføring
- Forretningsetik og bæredygtighed
- Digital transformation
Kommunikation og reklamestyring
Denne blok er dedikeret til de opgaver og færdigheder, du har brug for som moderne leder af en kommunikations- og/eller annonceafdeling, alt inden for rammerne af brand- og omdømmestyring. Denne blok er baseret på lederens daglige liv som leder af mennesker og projekter og de færdigheder, han har brug for for at gøre det.
- Kritisk tænkning
- Brand- og omdømmestyring
- Ledelse og kommunikation
- Integreret kommunikationsplanlægning
- Økonomi til marketingledelse
- Projektledelse
Virksomhedskommunikation
Dette modul fokuserer på de forskellige discipliner i virksomhedens kommunikation med dens forskellige interessegrupper, men med fokus på forbindelsen til ikke-kommercielle interessegrupper såsom medarbejdere, investorer eller pressen. Der lægges også vægt på discipliner, der involverer denne aktivitet, såsom krisehåndtering.
- Medierelationer i den digitale tidsalder
- Finansiel kommunikation og relation til investorer
- Intern kommunikation og medarbejderbranding
- Offentlige anliggender og lobbyvirksomhed
- Krise- og problemhåndtering
- Storytelling og content management/branded content
Annoncering, digital kommunikation og efterspørgselsgenerering
Dette modul er udelukkende dedikeret til én interessegruppe: forbrugeren. Du vil lære, hvordan kreativ og effektiv annoncering i dens forskellige aspekter og med forskellige værktøjer, især digitale, kan skabe efterspørgsel og forstærke brandet til at generere håndgribelige forretningsresultater.
- Annonceplanlægning
- Reklamekreativitet: nye sprog og teknologier
- Annoncestrategi: betalte, ejede og optjente medier
- Sociale netværk og influencers
- Digital reklame
- Web- og socialanalyse
Ranglister
- #1 Spanien - Ledere inden for masteruddannelser i reklame og kommunikation baseret på efterspørgsel, ressourcer og kandidatuddannelse
- #1 Spanien - Ledende inden for Marketing Masters ifølge verden
- #3 Spanien - Esic på podiet for de bedste handelsskoler, for nyuddannede og unge fagfolk
- #3.4 Europa - Esic blandt de europæiske top-to-take marketingprogrammer
Programresultat
- Du vil styre de forskellige discipliner inden for virksomhedskommunikation og marketingkommunikation og deres indflydelse på engagementsstrategierne i en organisation med forskellige interne og eksterne interessenter, i henhold til dens forretningsbehov.
- Du vil skabe og implementere omfattende kommunikationsplaner med stor gennemslagskraft udarbejdet i henhold til metoder, der er opdateret til skiftende og digitale miljøer og rettet mod at opnå observerbare og målbare resultater.
- Du vil forstå, hvordan kommunikation og annoncering forbedrer brandet og omdømmet som aktiver og ressourcer, som en virksomhed skal skabe, udforske og forsvare
- Du vil implementere nye annoncekommunikationsstrategier i en stærkt digitaliseret omnichannel-verden i dens ejede, optjente og betalte medieaspekter.
- Du vil lede teams med viden om, hvordan en virksomhed fungerer, og de færdigheder, der er nødvendige for at interagere med ledere fra andre områder, teams og eksterne leverandører, og dermed bidrage med værdien af virksomhedskommunikation for væksten i organisationen.
Karrieremuligheder
Når du afslutter denne kandidatuddannelse, vil du være i stand til at udvikle din karriere i en lang række forskellige virksomheder og sektorer, da du vil have en generalistuddannelse, det vil sige, at den ikke er fokuseret på en bestemt branche. Du vil have fleksibilitet og vil være i stand til at tilpasse din viden til forskellige grene af kommunikation og økonomiske sektorer, samt organisationer eller konsulentvirksomheder og marketing-, reklame-, strategisk kommunikations-, PR-, events osv.-bureauer.
- Kommunikation/Annonce/Marketing/Digital direktør
- Ekstern eller intern kommunikationskonsulent
- Kommunikations-/markedschef
- Direktør/supervisor/regnskabschef
- Projektleder
Hvorfor studere på ESIC Business & Marketing School?
Hos ESIC ved vi, at den bedste måde at lære på er praktisk. Derfor er vores program designet med udgangspunkt i værktøjer, workshops, reelle cases og brug af licenser, så du tilgår arbejdsmarkedet med størst mulig forberedelse. Vores MPC skiller sig ud for:
- 360º vision for kommunikation og reklame, med en stærk digital komponent: designet til at integrere kommunikations- og reklamestrategien og -planen i virksomhedens generelle strategi og dermed reagere på dens udfordringer i et globalt og digitalt miljø.
- Høj beskæftigelsesegnethed: meget komplet, fleksibel og opdateret exitprofil med nye markedstendenser, hvilket er præcis, hvad bureauer, konsulenter, medier og kunder søger.
- Praktisk erfaring og akademisk soliditet: praktisk metodik undervist af fagfolk i en ledende stilling og med lang erfaring inden for deres felt, og solid erfaring og lærerhverv.
- Dokumenteret kvalitet: Det er en mastergrad, der har været på markedet i mere end 20 år, skabt af ESIC for at imødekomme markedets behov, og som perfektioneres hvert år, idet den er relevant og nyttig for sine studerende.
- En mester med prestige og omdømme på markedet: den er nummer 1 i El Mundo-ranglisten i 2023, og på 14 år har den nået nummer et i sin kategori 12 gange.