Master of Science i ledelsesinformationssystemer
Fairfax University of America
Nøgleinformation
Campus placering
Fairfax, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
USD 6.534 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* studieafgift for 9 kredittimer pr. semester. Der opkræves yderligere gebyrer
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Fremtidige ledere og forskere bliver nødt til at balancere målene for økonomisk succes med begrænsningerne af større social og miljømæssig bæredygtighed og globalisering. Kandidater lærer at lukke kløften mellem kernevirksomhedens ledelsesevne med skiftende menneskelige ressourcer og informationsressourcer og innovativ teknologi, mens de plejer den iværksættertankegang, der altid har været en af nøgleegenskaberne for succesrige virksomheder. Kandidatuddannelsen videreudvikler desuden de studerendes forsknings- og kritiske tænkningsevner til at finde løsninger på forretningsledelse og teknologiske problemer.
Tilknyttede mikrolegitimationsoplysninger
Følgende mikrolegitimationsoplysninger tilbydes som en del af programmet:
- Marketing Analytics: Marketing Measurement Strategy (MA: MMS)
- Markedsanalyse: Pris- og kampagneanalyse (MA: P&PA)
- Marketing Analytics: Konkurrenceanalyse og markedssegmentering (MA:CA&MS)
- Marketinganalyse: Produkt, distribution og salg (MA: PD&S)
- Big Data Analytics: Fra data til beslutning (BDA: DTD)
- Big Data Analytics: Statistical Inference and Machine Learning (BDA: SI&ML)
- Big Data Analytics: Matematisk modellering (BDA: MM)
- Big Data Analytics: Datavisualisering (BDA: DV)
- Survey Data Collection and Analysis: Framework for Data Collection (SDC&A: FDC)
- Undersøgelsesdataindsamling og -analyse: Dataindsamlingsmetode og prøveudtagning (SDC&A: DCM&S)
- Indsamling og analyse af undersøgelsesdata: Kombination og analyse af komplekse data (SDC&A: C&ACD)
- Value Chain Management: Ledelsesregnskab (VCMP: MA)
- Value Chain Management: Operation Management (VCM: OM)
- Value Chain Management: Capstone (VCM: CAP)
- Lean Six Sigma (LSS)
- Corporate Entrepreneurship: Crafting Strategy for Innovation (CE: CSI)
- Corporate Entrepreneurship: Financing and Profiting (CE: FP)
- Corporate Entrepreneurship: Building the Business Model (CE: BBM)
- Corporate Entrepreneurship: Developing Opportunities (CE: DO)
Tilknyttede certificeringer
Følgende certificeringer kan opnås af kandidater fra programmet gennem de certificerende organisationer, der tilbyder dem. Blandt de certificeringer, som studerende kan opfylde minimumskravene til, er:
- Certificeringskompetence Business Analyst (CCBA)
- Certificeret Business Analysis Professional (CBAP)
- Entrepreneurship and Small Business Certification (ESBC)
- Business Process Optimization Certification (BPOC)
Programresultat
- Demonstrere effektive lederskabs- og samarbejdsevner til at træffe beslutninger og nå mål, der bidrager til positive sociale forandringer.
- Syntetisere og analysere empiriske data og integrere dem med forretningsviden og teknologiske færdigheder for at anbefale troværdige og innovative løsninger på organisationers problemer.
- Forskning og evaluering af nye teknologier, nye forretningsideer og tendenser til udvikling af effektive og bæredygtige organisatoriske politikker og strategier.
- Demonstrere effektive kommunikationsevner til at formidle administrativ og operationel information på tværs af forskellige sæt af interessenter.
- Demonstrere etisk forretningspraksis under tvetydige eller ukendte omstændigheder.
Specialiseringsresultater
Business Analytics
- Identificere og forklare komplekse forretningsproblemer i form af teknologisk kyndige analytiske modeller.
- Brug big data (både kvalitativ og kvantitativ) til at analysere forretningsproblemer og anbefale økonomisk og socialt gennemførlige beslutninger til ledere.
Forretningsoptimering
- Undersøg, identificer og analyser effektivitets- og produktivitetsgab, der eksisterer mellem produkter og tjenester, processer og ressourcer i virksomhedsorganisationer.
- Udvikle og implementere planer for organisationer til at omdefinere og strategisere for lean operationer, aktivmaksimering, kvalitetskontrol, omkostningsminimering og opbygning af institutionel kapacitet.
Entreprenørskab
- Udvikle forretningsplaner og strategier for konsulentorganisationer til at styre og udvikle interne organisatoriske kapaciteter.
- Forbind kvalitative og kvantitative værktøjer, teorier og kontekst for effektivt at udvikle og innovere nye forretningsmuligheder.
Karrieremuligheder
Dimittender fra MSMIS-programmet skal være i stand til at yde lederskab og forskningskapacitet i en række forskellige erhvervssammenhænge. MSMIS-programmet udvikler specialiseret viden til videreuddannelse og vækst inden for alle områder af eksisterende og nye forretningsprojekter. Kandidater fra Master of Science in MIS kan forvente følgende typer af professionelle karrierer på ledelses-, direktør- og ledelsesniveau:
|
|
Læreplan
MSMIS-uddannelsen har 36 credits af obligatorisk kursusarbejde, hvor de studerende deltager i og lærer de færdigheder og den viden, som alle ledere har brug for.
Krævede kurser
Alle studerende på MSMIS-programmet tager fire (4) hovedkurser og (8) specialiseringskurser.
- BUSS 501 Deskriptiv analyse og datavisualiseringer
- BUSS 561 Programdesign og -udvikling
- BUSS 582 Kvantitativ analyse og beslutningstagning
- BUSS 601 Operationel analyse
Krævede kurser for hver specialisering
De studerende vælger et område og udvikler specialiseret viden inden for dette område. Derudover arbejder de studerende på et projekt inden for deres specialisering, der har til formål at udvikle specifikke karrierefærdigheder, som de vil bruge, når de fortsætter i deres professionelle forløb. Følgende tilbydes som specialiseringer i dette program:
Specialisering i virksomhedsanalyse (8 kurser - 24 credits) Ansøgninger til efteråret 2022
Denne specialisering forbereder de studerende til at blive dygtige til praktisk dataanalyse og researchfærdigheder i erhvervslivet ved at anvende den viden, de har erhvervet i undervisningen, på virkelige erhvervsproblemer. Desuden vil kandidaterne være i stand til at foretage anvendt forskning i forretningsproblemer ved hjælp af værktøjer til forretningsanalyse.
- BUSS 502* Business Decision and Predictive Analysis
- BUSS 503* Business Intelligence-værktøjer og -teknikker
- BUSS 504* Avanceret virksomhedsanalyse
- BUSS 539 Human Resource Analytics
- BUSS 545 Marketinganalyse
- BUSS 578 Analyse og optimering af forretningsrisici
- BUSS 579 Avanceret dataforudsigelse og forretningsoptimering
- BUSS 582 Kvantitativ analyse til beslutningstagning
- BUSS 587 Moderne spørgsmål i forbindelse med anvendelse af virksomhedsanalyse
- BUSS 588 Etiske dilemmaer i forbindelse med virksomhedsanalyse
- BUSS 604 Praktik i virksomhedsanalyse
- BUSS 605* Capstone i virksomhedsanalyse
Specialisering i virksomhedsoptimering (8 kurser - 24 kredittimer)
Specialiseringen i virksomhedsoptimering er designet til at uddanne studerende med viden og færdigheder til at optimere virksomhedens resultater inden for produktudvikling, projektledelse, omkostningsoptimering, produktionsproduktivitet og lean operations, produktoutsourcing, strategisk indkøb, produktdistribution og generel supply chain management. I denne specialisering lærer de studerende forskellige anvendte forskningsmetoder til at analysere eksisterende forretningsprocesser og udvikle modeller til procesoptimering og tilpasning af forretningsfunktioner til en organisations ressourcebegrænsninger.
- BUSS 511 Kontrakter, indkøb & Supply Chain Management
- BUSS 514 Risikostyring i projektledelse
- BUSS 527 Nye roller for projektledelse i erhvervslivet
- BUSS 580 Driftsstyring og analyse
- BUSS 581 Forsyningskæde og logistikstyring
- BUSS 583 Seminar om projekt- og driftsledelse
- BUSS 584 Administration af servicedrift
- BUSS 685 Optimalitet af projektfinansiering
- BUSS 686 Ledelse af multinationale operationer
- BUSS 687 Nye udfordringer inden for virksomhedsoptimeringer og -teknologier
- BUSS 688 Ressourceoptimeringsteknikker
- BUSS 689 Praktik i virksomhedsoptimering
- BUSS 690* Capstone i virksomhedsoptimering
Specialisering i iværksætteri (8 kurser - 24 kredittimer)
Specialiseringen i iværksætteri er designet til at udsætte de studerende for nøglebegreberne i innovativ iværksætteri, herunder kreativitet og idéudvikling, evaluering og screening af forretningskoncepter, formulering af forretningsmodeller, opstartsmodeller og iværksætterprocessen, teamplanlægningsteknikker og lancering af innovative forretningsstrategier. Dette program uddanner også de studerende i forskellige anvendte forskningsmetoder til at finde løsninger på problemer og risici, der opstår ved etablering af nye forretningskoncepter.
- BUSS 519 Fusioner og overtagelser
- BUSS 520 Venture Capital
- BUSS 565 Markedsføring af sociale medier
- BUSS 566 Ledelse af nye virksomheder (New Venture Management)
- BUSS 571 Introduktion til nye virksomheder
- BUSS 572 Initiering af en venture
- BUSS 573 Case i gennemførlighedsanalyse
- BUSS 586 Moderne emner inden for iværksætteri
- BUSS 667 Kommercialisering af teknologi
- BUSS 668 Iværksætteri i innovative industrier
- BUSS 669 Iværksætteri e-handel
- BUSS 671 Iværksætteri i virksomheder
- BUSS 673 Socialt iværksætteri
- BUSS 676 Praktik i iværksætteri
- BUSS 691* Capstone i iværksætteri
*Indikerer et obligatorisk hovedfag.
Forudsætninger
Studerende, der ikke har tidligere kursusarbejde i forbindelse med den grundlæggende viden, der kræves for programmet, skal opfylde op til tre (3) yderligere kurser eller ni (9) point på tværs af følgende. Dette vil øge det samlede antal meritpoint, som den studerende skal tage ud over de 36 meritpoint.
- BUSS 280 Introduktion til statistik
- BUSS 290 Introduktion til dataanalyse
- BUSS 351 Virksomhedsudvikling
Capstone-projekt
De studerende gennemfører et projekt, der repræsenterer et væsentligt arbejde i forbindelse med deres uddannelse og specialisering. Det præcise projekt fastlægges i samråd med professoren for kurset.