Ferrières School of French Excellence
At vælge at studere på Ferrières School lancerer en karriere i en sektor i konstant vækst, og som byder på utallige professionelle muligheder over hele verden. Kun 25,5 miles væk fra hjertet af lysets by Paris, lige tæt på begge Paris' store internationale lufthavne (Orly og Roissy Charles de Gaulle), er Ferrières let tilgængelig fra centrum af Paris med offentlig transport. Hos Ferrières tror vi på, at succes kommer fra solid teoretisk og praktisk træning kombineret med personlig udvikling.
Ferrières ' mål er at udvikle ekspertiseledere, der er kompetente, alsidige og i stand til at besidde ledende stillinger og definere fremtidige industribehov.
For at sikre, at de færdigheder og ekspertise, der undervises i, opfylder de nuværende og fremtidige behov for gæstfrihed, gastronomi og luksusindustrien, udviklede vi programmet i tæt samarbejde med vores prestigefyldte partnervirksomheder samt rådgivere fra top business schools.
MULTI-INDUSTRI TILGANG:
Drevet af kerneværdierne tradition og innovation, ydmyghed, arbejde og åben vision er Ferrières mission tredelt:
- Uddan fremtidige fagfolk fra hele verden gennem en række programmer, der passer til industriens krav inden for gastronomi, gæstfrihed og luksus: Bachelor, MSc og kulinariske kvalificerende programmer
- Bidrage til at fremme viden og praksis over de tre dimensioner: Madkultur, Hospitality Management, Luksus og Eventplanlægning.
- Styrk Frankrigs indflydelse og tiltrækningskraft på disse områder af ekspertise.
FERRIERES HIGH-END ØKOSYSTEM:
Ferrières ' omfattende økosystem giver de studerende en enestående professionel oplevelse og konfronterer dem straks med "excellence" takket være en række af adskillige restauranter, en cateringvirksomhed og et 4* hotel. Disse institutioner, som ikke er applikations- men professionelle enheder, ledes af et team af erfarne gæstfrihedsfolk og forretningsmænd, nogle af dem vindere af "Meilleur Ouvrier de France"-prisen. De tilbyder high-end køkken og en service i verdensklasse til en krævende kundekreds.
Efterhånden som deres kapacitet øges, optages eleverne gradvist i forskellige stillinger inden for køkkener, spisning, indkøb, sommelierafdeling, bar, front office, gæsterelationer, husholdning, salg, reservationer, vedligeholdelse, marketing, økonomi, e-marketing og eventplanlægning. Denne praktiske oplevelse møder den akademiske læring.