MSc Ferrieres
Ferrières
Nøgleinformation
Campus placering
Ferrières-en-Brie, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
På campus
Varighed
18 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 19.500 / per course
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jan 2025
Introduktion
Ferrieres MSc har til formål at udvikle effektive individer, kompetente ledere og alsidige iværksættere inden for området gæstfrihed, gastronomi, begivenheder og luksusserviceledelse.
Som kandidat fra Ferrieres MSc vil du være i stand til:
- Administrer dig selv og led andre som en positiv og etisk leder og opbyg et højtydende team.
- Forudse kundeadfærd og dens indvirkning på forretningsudviklingen.
- Fokus på servicetilgang, servicelevering, kvalitet og innovation på en bæredygtig måde.
- Anvend ledelses-, finans- og marketingekspertise på det projekt, du piloterer.
- Fokus på dataanalyse, elektronisk distribution og indtægtsstyringsstrategier.
- Håndter komplekse projekter og produktudvikling i et konstant foranderligt miljø.
- Fremme kollektiv intelligens og et samarbejdsmiljø.
Uddannelsesmetoder
Ud over væsentlige akademiske kurser, Ferrieres Positive Education Approach. Inkorporerer læring gennem praktiske forretningsprojekter såvel som evidensbaserede positive psykologiske interventioner (Ferrieres Students Wellbeing Project). Konferencer, seminarer og workshops vil give dig mulighed for at uddybe din selvbevidsthed, identificere dine værdier og styrker og udvikle din unikke positive ledelses- og ledelsesstil. Det dyrker evnen til effektivt at styre tid, stress og prioriteringer i dit professionelle og personlige liv.
I samarbejde med partnervirksomheder får du mulighed for at engagere dig i branchen, udforske ny ekspertise og udvide din profil.
- De fleste kurser er i værkstedsformat.
- Dine studiefacilitatorer er aktive fagfolk eller akademikere.
- Hvis det er nødvendigt, vil du drage fordel af brokurser i kulinariske grundprincipper, mad- og drikkevarestyring, gæstfrihedsstyring, styring af luksustjenester og økonomi i gæstfrihed.
- Din professionalisering er kernen i Ferrieres MSc med ugentlige møder, masterclasses, debatter og studier med feltture på tilbud.
- Kursusforløbet er over 4 hverdage, hvilket giver tid til et deltidsjob.
Program
Ferrières MSc opnås på 18, 24 eller 36* måneder afhængigt af den vej, du vælger. Her nedenfor vil du finde detaljerne om programmet på Ferrières Campus. Kontakt os for mere information om de dobbelte grader.
MSc1 forårssemesteret fokuserer på DE VIGTIGHEDER for din fremtidige karriere uanset din ønskede specialisering. Væsentlig ekspertise og væsentlige humanvidenskaber. Dette semester inkluderer et hjørnestensprojekt med en af vores internationale partnere.
MSc2-efterårs- og forårssemestrene fokuserer på at konsolidere din viden, anvende dine kompetencer og uddybe DIN ekspertise inden for det valgte hovedfag. I løbet af dette semester vil du arbejde på dit afsluttende iværksætterprojekt samt din cand.merc. akademisk forskning. Fleksibilitet er nøglen, derfor vil du ud over dit hovedfag være i stand til at tage 4 kurser fra de andre hovedfag.
Mens du på Ferrières Campus vil have et gennemsnit på 22 timers ugentlige aktiviteter fra mandag til torsdag, inklusive undervisning, masterclasses og møder. Du skal forvente at bruge lige meget tid på projektarbejde, foreningsaktiviteter og personlig udvikling.
Majors
Hos Ferrieres tror vi på, at succes starter med et intenst akademisk program, der dækker en blanding af teoretiske kurser, anvendte projekter, praktisk arbejde og øvelser til personlig udvikling.
Oplev vores nye MSc hovedfag!
Luksusbranding og e-business på fransk*
Luksusvirksomhed har altid været genstand for forskellige fortolkninger. Påvirket af geopolitik og for nylig e-revolutionen, er luksusvirksomheder nødt til løbende at tilpasse deres strategier.
Nye generationer og deres motiverende drivere fører mærker til at implementere forstyrrende ændringer. Derfor er udviklingen af væsentlige sociale færdigheder såvel som med sektorekspertise afgørende for at lede fremtiden for luksusmærker. Derfor giver denne læseplan eleverne mulighed for at udvikle pragmatisk og kreativ tænkning sammen med en iværksætterånd og international vision.
Studerende, der med succes fuldfører dette pensum, mestrer anvendelsen af luksusstrategier og -taktikker, opretter en komplet og relevant forretnings-, marketing- og kommunikationsplaner ved hjælp af digitale værktøjer, hvilket letter skiftet fra produktbaserede forretningsmodeller til oplevelsesmarkedsføring.
Mulighed for en dobbeltgrad med GEM Grenoble Ecole Management & Ecole 89
*Disse koncentrationer er faciliteret på fransk med kursusmateriale på engelsk. Afsluttende afhandling kan skrives på fransk.
Luksus gæstfrihed og innovation
Læseplanen Luxury Hospitality & Innovation er en tværgående specialisering, hvor studerende deltager aktivt i projektarbejde vedrørende strategi, marketing, kommunikation og forretningsdrift. Denne mulighed dækker store aspekter af luksushotelbranchen, herunder luksusiværksætteri og innovation og sikrer, at en kreativ kundeoplevelse (globaliseret, lokal, personlig) implementeres. Luxury Hospitality-kandidater kan avancere mod karrierer inden for international gæstfrihed og i den servicefokuserede luksussektor.
Mulighed for dobbeltuddannelse hos Skema Business School & GEM Grenoble Ecole de Management.
Madservice og eventdesign
Food Services-ledelse har vist sig at være essentiel i forretningsdrift, og i de senere år er der opstået mange professioner forbundet med event management i en kulturel, forretningsmæssig, fritids- eller sportssammenhæng. Denne mulighed introducerer eleverne til strategisk udvikling, hvilket gør dem i stand til at sikre sig en ledelsesposition i hoteller, restauranter, event- og cateringvirksomheder eller udvikle sig mod virksomhedsstillinger og iværksætterkarrierer.
Derudover forbereder de tværgående moduler eleverne til at blive dygtige fagfolk fra selve dagen for deres eksamen.
Mulighed for dobbeltuddannelse hos GEM Grenoble Ecole de Management.
Vin Marketing & Distribution
The Wine Business er et felt for passionerede individer, der ønsker at kombinere erhverv og erhverv. Som alle Ferrières specialiseringer er denne vej meget praktisk, samtidig med at de studerende er udstyret med generelle forretningskompetencer og projektpraksis. Fokus er på produktudvikling, distribution, merchandising, forhandling og ønologi.
De potentielle karrieremuligheder er mange, for blot at nævne få: indkøb, marketing, kommunikation, eksport eller produktchef.
Mulighed for dobbeltuddannelse med GEM Grenoble Ecole de Management
Omsætning & Distribution
Indtægtschefen i gæstfrihedssektoren er involveret i hver eneste milepæl på kunderejsen, både online og offline. Derfor bør den professionelle indtægtsstyring opnå kompetenceniveauer inden for generel ledelse, marketing, distribution, økonomi og dataanalyse (Big Data). Ud over at drage fordel af de tværgående kursusenheder, lærer eleverne fra klassens forretningsspil og får en god forankring i avanceret datahåndtering, digital markedsføring, distribution, prissætning og optimering af ydeevne.
Mulighed for dobbeltuddannelse med GEM Grenoble Ecole de Management
Hospitality Talentudvikling
Den menneskelige kapital er et af de mest værdifulde aktiver, en gæstfrihedsinstitution kan fremsætte. I den henseende fokuserer 'Gæstfrihedstalent'-vejen på at berige medarbejderens rejse. Den studerende opnår ledelsesevner samt avancerede færdigheder inden for rekruttering, træning og præstationsledelse. Den fremtidige kandidat vil være i stand til at planlægge processerne for integration, implikation, anerkendelse og talentudvikling for hver medarbejder. Hospitality Talent-kandidaten kan inddrages i udvikling og styring af arbejdsgiverens brand samt dens rekrutteringsstrategier. Den studerende bliver samarbejdspartner eller medlem af institutionens forretningsudvalg.
Mulighed for dobbeltuddannelse med GEM Grenoble Ecole de Management
Hospitality Digital Strategy på fransk*
Denne mulighed er for personer, der er tiltrukket af innovative kommunikationsteknologier og tiltrukket af udfordringerne fra den digitale revolution. Dette fagområde er tværfagligt og er centreret om digital markedsføring, digital information og systemer (IT). Det dækker også anvendt projektarbejde, hvorigennem eleverne får teknisk viden i at designe strategier, der gælder for hotel- og restaurationsbranchen. Kurserne dækker den udfordrende mellemvej mellem forretning og IT og forbereder fremtidige kandidater til lederstillinger i en produktionsenhed samt karrierer inden for rådgivning eller et virksomhedskontor. Dobbeltgrad leveres med Grenoble School of Management, eller 89 École Supérieure du Numérique.
Adgang
- CV med foto
- Personlig erklæring
- Bachelor- eller universitetsudskrifter (180 point)
- Akademiske eller professionelle referencer
- Gymnasieeksamen
- Engelsk certificering (IELTS, Cambridge, TOEFEL)
Et spørgeskema vil blive sendt som en del af din optagelsesprocedure.