Professionel kandidatgrad i offentlig administration (MAP)
Rio de Janeiro, Brasilien
VARIGHED
22 Months
SPROG
Portugisisk
TEMPO
Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
BRL 79.987 / per course *
STUDIEFORMAT
Blandet
* Betalingsplaner i op til 30 rater. Kontakt os.
Introduktion
Den professionelle mastergrad i offentlig administration (MAP) er designet til ledere af offentlige organer inden for alle regeringssfærer, der forbereder dem til at udvikle deres karriere baseret på et solidt teoretisk grundlag, begrebsmæssig stringens og refleksion anvendt på virkelige oplevelser. Forskningsmetodikken giver dig mulighed for at udvikle kritisk tænkning, så eleverne kan forbedre den offentlige sektor på en effektfuld måde.
Efter at have afsluttet kurset vil de studerende være i stand til at udføre ledelse, rådgivning og akademiske karrierer baseret på anerkendelsen og prestige af FGV EBAPE, den største reference inden for administrationsundervisning og forskning i Brasilien.
MAP er det første Stricto Sensu postgraduate kursus i offentlig administration i Latinamerika, der modtager akkreditering fra den internationale kommission for akkreditering af uddannelse og træning i offentlig forvaltning (ICAPA).
Fleksibilitet til at balancere professionelt liv og kandidatgrad:
Det kan udføres på deltid, som i MAP , med ugentlige klasser om aftenen eller i MAP-intensiv tilstand, med aktiviteter koncentreret i en akademisk uge, hvilket giver bedre adgang til studerende, der ikke er bosiddende i byen Rio de Janeiro.
KORT
Undervisning fra mandag til torsdag fra 18:30 til 21:45
* gennemsnitlig deltagelse to gange om ugen, afhængig af de valgte fag for kvartalet.
KORT IntensivSkoleuge med undervisning fra mandag til fredag fra 9.00 til 12.00 og fra 14.00 til 17.00* 12 akademiske cyklusser med 5 ugers pause mellem hvert modul
Indlæggelser
Læreplan
Forskningslinjer
Offentlige politikker
Forskningslinjen Offentlige politikker stræber efter at analysere formulerings-, implementerings-, overvågnings- og vurderingscyklusser for offentlige politikker og programmer og virkningerne på disse processer, som udøves af politiske systemer og institutioner. Det omfatter nye tilgange i offentlige politikker: intersektionalitet, sociale netværk og transversalitet. Tilskyndelse til empiriske analyser inden for områder som socialpolitikker, teknisk innovation, offentlig sikkerhed og sikkerhed, miljø og bæredygtighed, offentlige finanser, befolkning og medborgerskab afspejles dets fokus på udvikling i discipliner relateret til sociale, økonomiske og kulturelle politikker.
Governance og offentlig administration
Forskningslinjen Governance and Public Administration stræber efter at forstå embedsværkets dynamik fra et intra- og inter-organisatorisk synspunkt. Intra-organisatoriske dimensioner omhandler emner som budget, planlægning, statslige og organisatoriske analyser, innovation og styring i offentlige organisationer, hvilket understreger kontekstualisering gennem karakteristika, der er specifikke for Brasilien. Governance-tilgangen er tydelig i studiet af dynamikken i forholdet mellem stat og samfund, med fokus på social ledelse og nye måder at levere og administrere offentlige tjenester på gennem partnerskaber med den private eller tertiære sektor, parallelt med administration og udvikling.
Kurser og seminarer
Kandidatuddannelsen i offentlig administration tilbyder kortvarige internationale moduler hele året i samarbejde med sine institutionelle partnere ved hjælp af gensidige aftaler. Skolen stræber efter at sikre, at dens professionelle kandidatstuderende bliver involveret i forhold, der er vigtige for samfundet, samt bliver fortrolige med lokale, regionale og multiregionale erhvervssammenhænge og -skik. Ud over det er der Graduate Seminars og Workshops, hvorigennem EBAPE integrerer med partnerinstitutioner ved at invitere gæsteforskere til at stimulere højkvalitetsdiskussion om igangværende forskning.
Workshops-programmet bringer gæsteprofessorer fra internationalt anerkendte institutioner. Det er 15-timers kurser, der ikke kun er åbne for EBAPE-studerende, men også for eksterne kandidatstuderende. Tilbuddet er baseret på tilgængelighed og efterspørgsel.
Strukturer og discipliner
Læreplanens struktur er baseret på: fire obligatoriske discipliner; otte valgfag; én professionel intervention/vejledningsdisciplin; som hver er to point værd.
Samlede point for tildeling af graden
- Discipliner: 24 (fireogtyve) point
- Afhandling: 11 (elleve) point
- Reference: 1 (én) kredit = 15 (femten) timer
- I alt: 35 (femogtredive) kreditter.
Frist for at gennemføre programmet: 22 (22) måneder, inklusive godkendelse og offentlig præsentation af det afsluttende kursus.
Almindelig tidsplan
- Klasseværelsessessioner: kvartalsvis;
- Kursets samlede varighed: 22 måneder;
- Diplom tildelt ved afslutningen af kurset: Master of Public Administration.
Intensivt skema
- Klasseværelsessessioner: 12 uger (i alt);
- Mellemrum mellem klasseværelset: omkring seks uger;
- Kursets samlede varighed: 22 måneder;
- Diplom tildelt ved afslutningen af kurset: Master of Public Administration.
Afsluttende kurser og præsentation
For at gennemføre programmet skal hver studerende udarbejde et afsluttende kursusprojekt, der kan være en afhandling, der er resultatet af feltarbejde udført af den studerende under vejledning af en professor. Det afsluttende kursus skal udarbejdes i et af følgende formater:
- Afhandling
- Dybdegående casestudie
- Diagnostisk rapport og analyse
Det afsluttende kursusarbejde skal præsenteres for et offentligt panel bestående af tre professorer med ph.d.er, hvoraf én skal være rådgiver fra MPA-fastfakultetet, én en inviteret professor fra institutionen og én udenfor FGV EBAPE. For at kunne præsentere projektet og gennemføre kurset skal det afsluttende kursusprojekt godkendes, og den studerende skal have gennemført de 26 (seksogtyve) point, der kræves, med en endelig karakter på mindst 7,0 (syv) for det komplette sæt af discipliner fulgt i løbet af kurset (obligatorisk og valgfrit).
Efter at have gennemført disse procedurer, kan studerende anmode om deres kandidatuddannelsesbeviser.
Discipliner
Obligatoriske discipliner
- Regering, stat og samfund
- Forskningsmetodik
- Offentlige politikker
- Teori om offentlig forvaltning
Metodiske orienteringsdiscipliner
- Forskningsmetodik
- Kvantitative metoder anvendt til beslutningstagning i den offentlige sektor
- Kvalitative forskningsmetoder
Professionel intervention / orienteringsdiscipliner | Obligatorisk (vælg en)
- Analyse af offentlige organisationer og politikker (AOPP)
- Dybdegående casestudie - ØK
Materielle valgfag – otte discipliner skal vælges
- Administration og udvikling
- God regeringsførelse og offentlig gennemsigtighed
- Økonomisk regnskab i den offentlige sektor
- Udformning af offentlige politikker baseret på evidens
- Ulighed, fattigdom og politik
- Politisk økonomi i Latinamerika
- Entrepreneurisme, innovation og bæredygtighed
- Undervisningsstrategi
- Struktur og processer i offentlige organisationer
- Etik og kultur
- Ledelse og social kontrol
- Collaborative Governance
- Governance i offentlige organisationer og den tredje sektor
- Styring for resultater
- Administration og offentlige politikker Lab I
- Administration og offentlige politikker Lab II
- Kvantitative metoder anvendt til beslutningstagning i den offentlige sektor
- Kvalitative forskningsmetoder
- Budget i den offentlige sektor
- Organisationer, mangfoldighed og relationer på arbejdspladsen
- Planlægning af offentlige organisationer
- Forsvarspolitikker og militære organisationer
- Offentlige politikker og befolkning
- Offentlige politikker, miljø og bæredygtighed
- Reguleringspolitikker
- Offentlige administrationsnetværk
- Det brasilianske politiske system: institutioner og offentlige politikker
*Valgfaglige discipliner vil blive tilbudt afhængigt af tilgængeligheden af fakultetet og antallet af studerende, der er interesseret i hver af dem.
Galleri
Programresultat
At uddanne ledere i Brasiliens civile servicesektor. Dette program giver nyuddannede mulighed for at tilbyde konsulenttjenester, acceptere mellem- og seniorlederstillinger i embedsværket og fremskridt i deres akademiske karriere.
Ideelle studerende
Direktører, ledere og andre højtstående fagfolk, der arbejder i direkte og indirekte embedsværksenheder på alle regeringssfærer.