
Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Université Catholique de Lille
Kandidatgrad International Marketing, Forhandling, KommunikationLille, Frankrig
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk, French
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Præsentation
Dette kursus sætter eleverne i stand til at udvikle følgende færdigheder: hvordan man udarbejder en kommunikations- og reklameplan for et produkt, hvordan man udtænker og implementerer en kommunikationsstrategi for en virksomhed, og hvordan man forhandler med udenlandske partnere, leverandører og kunder.
Kurset er særligt velegnet til studerende, der ønsker at øge deres viden om forretningskommunikationsteknikker, interkulturel kommunikation og international business. Undervisningen vil kombinere teori og praksis, og der vil blive lagt særlig vægt på casestudier.
Studerende vil undersøge de spørgsmål, der er på spil i en global politik for intern og ekstern kommunikation og blive fortrolige med de vigtigste teknikker i brug i dag. Der lægges vægt på de rammer, virksomheder skal arbejde i for deres kommunikation, annoncering, salg, PR og kampagnestrategier.
- Akademisk kalender: Efterårssemester fra midten af september til jul, forårssemesteret fra midten af januar til midten af maj (første år) eller midten af januar til midten af marts (andet år)
- Undervisningstimer: 500 undervisningstimer om året
- Undervisningssprog: Engelsk og fransk
Fordele
- Forskere og fagfolk
- Lange praktikophold hovedsageligt i udlandet
- Projekter for virksomheder
Indlæggelser
Læreplan
Program
- International handel
- Køber/forbruger adfærd
- E-handel / E-business
- Forretningsskabelse
- Brand management
- Kommunikations semiologi
- Kommunikationsstrategi
- Netværksstyring
- Design og salg af journal
- Projektledelse
Studere i udlandet
Det er muligt at tilbringe et eller begge semestre af det første år på et af vores partneruniversiteter.
Praktik og erhvervserfaring
Eleverne skal i praktik hvert år. I det første år skal dette vare mellem 3 og 5 måneder, og i det andet år mellem 4 og 6 måneder.
Karrieremuligheder
Hvad så?
- Produktchef
- Kundechef
- Studieleder
- International køber/sælger
- Eksporter Area Manager
- Marketing- og kommunikationsmedarbejder
- Marketingafdelingsleder
- Web Marketing Officer