Master i samfund, kommunikation og medier (SCM)
Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK)
Nøgleinformation
Campus placering
Prague, Tjekkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 6.000 / per year *
Ansøgningsfrist
30 Apr 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
* Det Samfundsvidenskabelige Fakultet tilbyder et sæt stipendier og gebyrnedsættelser
Introduktion
Master i samfund, kommunikation og medier (SCM) er en to-årig kandidatuddannelse, som giver de studerende viden og analytiske færdigheder inden for medievidenskab og sociologi. Programmet hjælper eleverne med at forstå og analysere massemediers og sociale mediers rolle i nutidige samfund. Kandidater vil blive fortrolige med kendskabet til klassiske og up-to-date teorier om massesamfund, massemedier og sociale medier, som er afgørende for fremtidige eksperter på området. Desuden vil kandidater få et indgående kendskab til metoder og anvendelser i studiet af medier og samfund. Ud over at give de studerende en robust baggrund i teoretisk viden og metode, lægger uddannelsen vægt på udvikling af elevernes kritiske tænkning og praktiske færdigheder inden for empirisk samfundsforskning.
Takket være det brede omfang af kompetencer erhvervet og uddybet i løbet af deres studier, bliver kandidater højt værdsatte eksperter i mange professioner inden for områderne medieindustrien, public relations, anvendt social forskning, offentlig administration, lokal og global regeringsførelse, NGO'er, tænketanke , politiske partier og den akademiske verden.
Indlæggelser
Galleri
Karrieremuligheder
Kandidaten har kendskab til aktuelle medie- og sociologiske teorier samt kvalitative og kvantitative metoder anvendelige til empirisk forskning i sociologi og medievidenskab. De er også i stand til at forberede, lede og implementere sociologisk forskning eller medieforskning. Programmet har forberedt kandidaten til en bred vifte af professioner i et bureau eller et anvendt forskningsmiljø, uanset om det er i den almennyttige, for-profit eller den offentlige sektor. Kandidaten kan påtage sig forskellige stillinger lige fra en massemedieanalytiker eller en PR-repræsentant. Kandidaten er også parat til at fortsætte studier i sociologi eller medievidenskab i Tjekkiet eller i udlandet.