
MSc i luksusbrandmarketing
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
1 up to 3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Et unikt program, der er designet til at afspejle den særlige karakter af luksusmærkesektoren. Vores Masters i luksusbrandmarketing giver dig de specialiserede færdigheder, branchekendskab og ekspertise, der er nødvendige for en vellykket karriere i en niche og innovativ industri.
Du vil studere en række emner, give en bredde af viden og forståelse for marketing specifikt relateret til luksusmærker med fokus på kritisk indsigt i luksusforbrugeradfærd, luksusbranding og marketingkommunikation og undersøgelse af juridiske aspekter af branding inden for en luksus sammenhæng. Vi hjælper dig med at udvikle dine intellektuelle færdigheder sammen med nutidens færdigheder og praksis, der er nødvendige for at udmærke sig i branchen.
Der er også mulighed for at gennemføre en praktikplads, frivilligt arbejde, skrivebordbaseret rådgivning eller endda studere i udlandet. Studerende får også mulighed for at deltage i uafhængig forskning gennem forskningsprojektet.
Programmet sigter mod at give kandidater mulighed for at studere luksusmarkedsføring inden for en global kontekst, samtidig med at de er bevidste om virksomhedernes bredere ansvar, herunder ansvarlig ledelse. Efter eksamen er du godt positioneret til at fungere som leder inden for en stadig mere konkurrencedygtig og digitalt orienteret industri med et internationalt omfang.
Universitetet har bygget på et væld af ekspertise inden for luksussektoren fra vores akademiske og æresprofessorer, der kommer fra og fortsat arbejder som ledere i branchen. Det primære mål er at udstyre eleverne med en moderne forståelse af luksusbrandmarketing for at imødekomme behovene i luksusmærkeindustrien. Det er meningen, at fremtidige kandidater vil være i stand til at udføre som fagfolk ved at anvende deres viden, analytiske og personlige færdigheder og kompetencer for med succes at opnå job inden for luksusmærkesektoren.
Indlæggelser
Læreplan
Oplysninger om modulet
Vores veletablerede forbindelser med industrien samt aktuelle tanker og forskning har formet strukturen i programmet, som består af 6 moduler plus en afhandling.
Strategisk markedsføring af luksusvarer
Undersøger, hvordan en luksusvirksomheds aktiver kan bruges til at skabe og levere værdi til interessenter, især kunder og interessenter. De studerende får mulighed for at udvikle et ledelsesmæssigt overblik over, hvordan marketing spiller sammen med de andre funktionsområder i luksusvirksomheden.
Juridiske aspekter af brand management
Fokuserer på og sætter nicheaspekter af lovgivningen i en kontekst, så de er tilgængelige for personer uden forudgående juridisk studium af lovgivning om intellektuel ejendomsret eller regulering. Den giver grundlaget for kritisk, analytisk og juridisk kreativ tænkning, samtidig med at den udforsker juridiske spørgsmål vedrørende varemærker, domænenavne, overskridelse af rettigheder, designrettigheder, patentrettigheder, ophavsret og spørgsmål vedrørende reklamestandarder.
Udvikling af personlige og faglige kompetencer
Gør det muligt for eleverne at identificere, forstå, udvikle og formulere deres vigtigste personlige evner i forbindelse med deres fremtidige karriereønsker. De studerende får mulighed for at tage et praktikophold i industrien, arbejde frivilligt, studere i udlandet eller deltage i skrivebordsbaseret rådgivning for at blive bedre forberedt på deres personlige og professionelle liv.
Bæredygtig markedsføring styret af forbrugerne
Formålet er at give en dybtgående og kritisk forståelse af forbrugerstyret bæredygtig markedsføringspraksis. De studerende introduceres til begrebet kundeindsigt og dets rolle i beslutningstagningen inden for marketing. Modulet evaluerer de psykologiske, sociale og økonomiske rødder af disciplinen forbrugeradfærd og relaterer disse til nutidige forbrugere.
Global branding og integreret markedsføringskommunikation
Giver de studerende en kritisk forståelse af brandingteori gennem en undersøgelse af de vigtigste teoretiske rammer, der er relevante for brandidentitet, personlighed, brandrelationer og brandkultur. Forskellige sektorer, herunder mode, luksus, rejser og underholdning, udforskes, samtidig med at de studerende får en forståelse af marketingkommunikationens mix.
Forskningsprojekt: Design og metoder
Introducerer de studerende til forskningsmetoder og tidsstyringsfærdigheder, der er vigtige for deres forskningsprojekt. Modulet giver grundlæggende viden om forskningsdesign på tværs af nøgleområder og anlægger et kritisk perspektiv ved sammenligning og kontrast af alternative forskningsmodeller.
Afhandling
Det sidste element i programmet er afhandlingen, som giver dig mulighed for at designe og gennemføre et stykke original forskning inden for et udvalgt område af Luxury Brand Marketing.
Programresultat
Uddannelsesmæssige mål med programmet
Som svar på det unikke tilbud, som luksusvarer og -tjenester udgør på det globale marked sammen med den voksende akademiske interesse, der har udviklet sig inden for dette område, har MSc Luxury Brand Marketing-programmet til formål at give kandidater mulighed for at studere luksusmarkedsføring i en global kontekst, samtidig med at de er opmærksomme på virksomhedernes bredere ansvar, herunder ansvarlig ledelse.
Studerende på programmet får mulighed for at studere marketingteori og -praksis gennem en række specialiserede emner, herunder forbrugeradfærd i luksusbranchen, branding og marketingkommunikation i luksusbranchen og undersøgelse af juridiske aspekter af branding i en luksuskontekst. Derudover kan du enten tage et praktikophold, studere i udlandet, arbejde som frivillig eller skrivebordsbaseret konsulentbistand. De studerende får også mulighed for at udføre selvstændig forskning gennem forskningsprojektet.
Programmet er mest velegnet til studerende, der tidligere har studeret business på bachelorniveau, og som ønsker at udvikle en dybere forståelse af de værktøjer og teknikker, der er tilgængelige for ledere, og anvende disse i en luksusmærkemarketingkontekst. Programmet kan også appellere til studerende, der ikke har en forretningsmæssig baggrund, men som ønsker at udvikle en karriere inden for markedsføring af luksusbrands. Uddannelsen tilbydes både på fuldtid og deltid. Praktiserende læger er meget velkomne til at ansøge, og derfor er programmet også åbent for ansøgninger via den fleksible adgangsvej, der omfatter meritoverførsel og RPL.
Det forventes, at fremtidige kandidater fra uddannelsen vil være i stand til at fungere som fagfolk, der anvender deres viden, reelle problemløsningsfærdigheder og kompetencer til at opnå succesfulde job inden for marketingsektoren for luksusmærker. Specifikt er programmets uddannelsesmæssige mål at:
- Give de studerende en række muligheder for at studere teori og praksis med relevans for markedsføring af luksusmærker;
- At forberede og udstyre de studerende med den relevante akademiske viden, så de studerende kan kommunikere effektivt om spørgsmål vedrørende markedsføring af luksusmærker;
- Give de studerende mulighed for at deltage i problemløsning i den virkelige verden, f.eks. gennem en praktikplads eller skrivebordsbaseret konsulentbistand;
- Give de studerende mulighed for personlig udvikling ved at gennemføre et individuelt forskningsprojekt. Især ved at tilskynde eleverne til at blive selvstændige elever, højt motiverede og selvsikre individer;
- Forberede de studerende på karrierer inden for markedsføring af luksusmærker, især for at udvikle en række færdigheder og egenskaber, der kan forbedre de studerendes beskæftigelsesegnethed som potentielle marketingfolk inden for luksussektoren;
- Ikke kun give fagrelaterede færdigheder, men også færdigheder inden for forskning, studier og personlige færdigheder. At fremme udviklingen af kritisk tænkning, analytiske færdigheder og forskningspraksis for at sætte de studerende i stand til at forstå og vælge passende metoder og forskningsteknikker til selvstændig forskning.