Ma på tysk
Washington, USA
VARIGHED
4 Semesters
SPROG
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
USD 2.139 / per credit *
STUDIEFORMAT
På campus
* Undervisning og obligatoriske gebyrer for 12 kredit timer
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Graduate Programmet på tysk er ideelt placeret til at reagere på udfordringer i erhvervet og til de ændrede rolle humaniora. Mange af vores programfunktioner afspejler allerede anbefalingerne fra den seneste MLA-rapport om doktorgradsstudier, der illustrerer den fremadrettede karakter af Graduate Programmet på tysk.
- Georgetown tilbyder et stringent akademisk program, der svarer til de udvidede karrieremål for kandidatstuderende. Vi er forpligtet til at forberede MA-studerende på det højeste niveau af stipendium i forskning og undervisning. Resultater af en ny eksamen i alumni bekræfter, at kandidatprogrammet forberedte dem godt til en række karriereveje både i den akademiske verden og i andre faglige sammenhænge. Se eksempler på vores alumni profiler.
- Uddannelsesprogrammet bygger på den brede vifte af fakultetets ekspertise i Georgetown og giver et fremragende fundament af tysk litteratur og kultur fra det 18. århundrede til nutiden og fremmer kritiske og tværfaglige tilgange til mere specialiserede efterforskningsområder, herunder: nutidig litteratur og kultur, spørgsmål om køn og seksualitet, krydsninger af religiøse og litterære traditioner, læseplanlægning og læsevidenskabsstudier.
- Alle studerende, uanset deres koncentrationsområde, modtager omfattende forberedelser til undervisning og er involveret i forskellige aspekter af læseplanlægning og vurdering . Vi anser disse aspekter for at være en del af den intellektuelle kerne af kandidatuddannelsen. En nylig alumni-undersøgelse bekræfter, at eleverne drager stor fordel af deltagelse i disse samarbejdsprojekter, der samler fakultet og kandidatstuderende. Studerende, der planlægger at forfølge forskning i Andet sprogforløb, drager også fordel af SLA-koncentrationen på tværs af flere afdelinger i Georgetown.
- Andre programfunktioner omfatter opmærksomhed hos ikke-modersmålsmedlemmer, når man opnår høje niveauer af evne på tysk; graduate udvekslinger med universiteterne Trier og Dresden ; og generøs hjælp til studerende i at præsentere arbejde på konferencer.
Georgetown's kandidatuddannelse er beliggende i landets hovedstad og har fordel af en række kulturinstitutioner og arrangementer (f.eks. Goethe Institut, tyske, østrigske og schweiziske ambassader, tyske historiske institut, The Smithsonian, Holocaust Museum).
Ud over MA-graden på tysk tilbyder departementet sammen med BMW Center for Tyske og Europæiske Studier den fælles MAGES / Ph.D. på tysk.
Indlæggelser
Ansøgningen indeholder en hensigtserklæring, akademisk skrivning af prøver i engelsk og tysk, GRE-scoringer og TOEFL-resultater for ikke-modersmålere.
APPLICATION DEADLINES
1. april: ansøgere uden for fællesskabet
Jan 15: alle MA og ph.d. ansøgere
Forårsfrist: 1. november
Afdelingen uddeler konkurrencedygtige stipendier, studiebevillinger og undervisnings- og forskningsassistenter. Hvis du vil have opdateret information om ansøgninger og optagelser eller for at downloade et ansøgningsskema, kan du besøge:
- Graduate School of Arts and Sciences.
- E-mail Graduate School of Arts and Sciences.
Studere i udlandet
MA studerende under kursusarbejde
Forud for afslutningen af afhandlingsskriften kan eleverne anmode om at tilbringe sommerferien ved universitetet i Trier eller Dresden. Afdelingen har langvarige og veletablerede udvekslingsprogrammer med TU Dresden og Universität Trier og yder fuld økonomisk støtte. På grund af de forskellige semesterplaner i Tyskland begynder klasser i Tyskland lige efter afslutningen af Georgetown forårssemesteret (slutningen af april - midten af juli).
Graduate studerende, der går til Tyskland, kan stole på et uformelt supportnetværk takket være hjælp fra tyske udvekslingsstuderende, der efter at have studeret i Georgetown er vendt tilbage til Trier eller Dresden.
TA udvikling
I. Introduktion
Den tyske afdeling tilbyder kandidatstuderende ekstraordinære muligheder for at udvikle deres undervisningsevner i sit eksemplariske, nationalt anerkendte læreplan, Udvikling af flere litteraturer. Læreplanen integrerer omhyggeligt sprog- og indholdsinstruktion på unikke måder. Vores tankevækkende TA udviklingsprogram giver eleverne mulighed for at undervise på alle niveauer i bacheloruddannelsen, herunder de mest avancerede bacheloruddannelser. Graduate studerende deltager også regelmæssigt i samarbejdsprojekter af materialudvikling og læseplaner, hvor de oversætter deres viden om sprogprojektets erhvervskundforskning til de programmatiske realiteter i læseplanlægning og pædagogik.
Institutets indholdsbaserede læseplan præsenterer i sig selv et særligt fokus på skattemyndigheder. Det overordnede TA-program har et langt mere omfattende mål om at fremme klasselærere som uafhængige og reflekterende beslutningstagere og af de studerende som selvstændige deltagere.
Følgende erklæring beskriver programmet og giver detaljer om bidrag og ansvar fra alle medlemmer af afdelingen, der sikrer sin succes, graduate TA'er, fakultetets medlemmer og direktør for studieplan.
II. Mentored TA Development
Mentored TA udvikling er et individuelt skræddersyet program, som eleverne udformer i samarbejde med deres rådgiver, kursleder og institutleder. Ud over to krævede kurser, der beskæftiger sig med sprogpædagogik, afspejler specifikke opgaver karakteren og niveauet af elevernes viden om undervisning i undervisning i andre sprog, tidligere undervisningserfaring, sprogkundskaber og karriereinteresser. De vælges blandt følgende: omfattende klassevurdering på forskellige uddannelsesniveauer; parret undervisning mentoreret undervisning selvstændig undervisning på niveau I - III; udvikling og undervisning af et niveau IV kursus RA-skib med direktør for pensum. Studerende dokumenterer deres udvikling som lærere i en læringsportefølje (separate instruktioner), som de præsenterer til fakultetet mod slutningen af deres studier.
- Omfattende klassevurdering giver eleverne mulighed for at gøre sig bekendt med alle uddannelsesniveauer. Begyndt i forbindelse med den grundlæggende Metoder klasse, tager det forskellige former, fx dybdegående observation af specifikke pædagogiske interventioner; efterfulgt af skriveobservationer observation af en bestemt klasse over en længere periode (2-3) uger; observation af alle sekventerede kursusniveauer inden for et semester, med summative og / eller målrettede opskrivninger.
- Parret undervisning matcher en erfaren TA frivillig med en ny TA for et semesters semester for at begynde at udvikle praksis med reflekterende undervisning gennem en dialog om forskellige aspekter af undervisning og læring.
- Mentoreret undervisning er en et-semester mulighed, hvor en fakultetmedlem og en TA deltager i alle aspekter af pensumudvikling, materialevalg, lektionsplanlægning og bedømmelsesprocedurer og drøfter derefter de forskellige pædagogiske valg og deres konsekvenser for læring. Efterhånden som semesteret skrider frem, tager TA i øvrigt alene ansvar for visse aspekter af kurset. Endnu mere omfattende end med parret undervisning giver et mentoreret undervisningsforhold mulighed for, at kandidatstuderende bliver lærere, der ikke er indeholdt i nogen bestemt metodologiske diktum, men gør oplyste og forsigtige pædagogiske valg på basis af omhyggelig og vidende observation af studerendes læring.
Som tidligere nævnt kortlægges en individuel TA-rute inden for denne mentorerede rækkefølge i tæt koordinering mellem studerende, rådgiver, kursleder og institutformand. Ikke desto mindre kan to brede spor identificeres:
A. Indkommende studerende uden tidligere undervisningserfaring:
- Semester 1: Grundlæggende Metoder kursus; klyngede observationer med opskrivninger som aftalt; begynde at undervise i porteføljen.
- Semester 2: Parret undervisning med erfaren TA eller omfattende observation eller mentoreret undervisning på niveau I - III; fortsætte porteføljeudvikling.
- Semester 3: Uafhængig undervisningsundervisning med kursusbesøg og feedback af direktør for studieplan og fakultet.
- Semester 4 og efterfølgende semestre: Selvstændig undervisning med gradvist reducerede observationer; avancerede metoder kursus; udvidede klassebesøg i niveau IV og v kurser RA-skib med direktør for studieplan forslag til niveau IV kursus og undervisning i kurset fortsætte porteføljeudvikling og forberede sig på præsentation til fakultetet.
B. Indkommende studerende med tidligere undervisningserfaring:
- Semester 1: Grundlæggende Metoder kursus; klyngede observationer med opskrivninger som aftalt; begynde at undervise i porteføljen.
- Semester 2: Parret undervisning med erfaren TA eller mentoruddannelse på niveau I - III eller et andet kursus i sprogpædagogik med omfattende observationer; uafhængig undervisning med flere klassebesøg og feedback af direktør for studieplan og fakultet fortsætte porteføljeudvikling.
- Semester 3 og efterfølgende semestre: Selvstændig undervisning med gradvist reducerede observationer; avancerede metoder kursus; udvidede klassebesøg i niveau IV og v kurser være mentoriseret i et niveau IV og V kursus RA-skib med direktør for pensum forslag til niveau IV kursus og undervisning i kurset fortsætte porteføljeudvikling og forberede sig på præsentation til fakultetet.
Kandidatstuderende, der har den fornødne baggrund i undervisningen på øverste niveau sekventerede kurser, kan indsende et forslag til et niveau IV kursus for fakultetets overvejelse og derved yde et vigtigt bidrag til programmets kvalitet. Hvad angår alle godkendte kurser, udføres egentlige undervisningsopgaver som reaktion på instituttets læseplaner.
III. Fakultets rolle
Alle fakulteter deler ansvaret for at sikre succesen med den mentorerede TA-udvikling og deltage på følgende måder:
- Niveau Koordinering af Niveauer I - III. En fakultetslærer på et af disse niveauer tager ansvar for at koordinere alt arbejde vedrørende kurser på dette niveau, intensive og ikke-intensive kurser. Dette indebærer specifikt alle koordineringsmøder forud for starten af semesteret, indkaldelse og koordinering af møder som nødvendigt i løbet af semesteret og afholdelse af et efterfølgende semesteropfølgningsmøde, der vurderer semesteret og træffer beslutninger vedrørende eventuelle tilpasninger, der skal foretages for Næste gang kurset vil blive undervist. Niveaukoordinatoren informerer direktør for pensum om administrative behov for niveaukurser; Alle administrative behov for kurser (bogordre, kopiering af pakker mv.) håndteres af kursleder. I alle tilfælde samarbejder direktøren for studieplan og niveaukoordinator tæt.
- Som beskrevet ovenfor tager fakultetet mentorerede undervisningsopgaver. Specifikke opgaver fastlægges i tæt samarbejde med direktør for studieplan og afdelingsformand for at sikre både kvaliteten af hele bachelorprogrammet og de studerendes lærerudvikling. På grund af den usædvanlige tidsforpligtelse, der medfører mentorforhold, forstås det, at en enkelt fakultetmedlem kun kan påtage sig denne rolle en gang i løbet af et akademisk år. Mentorisering på niveauer I - III er særligt vigtigt, men mentorieringsmuligheder opfordres også til niveau IV og V kurser og til lejlighedsvis til kurser undervist på engelsk.
- Klasse besøg. Fakultetet vil observere og give feedback om klasser undervist på alle niveauer, ved kandidatleder og kollegaer. Hvert fakultetmedlem skal i det mindste overholde to kandidatstuderende pr. Semester. Dette er et vigtigt bidrag til læseplanens kvalitet og sammenhæng.
- Fakultet udvikling. Alle medlemmer af instituttets undervisningspersonale, fakultet og kandidatstuderende deltager i og bidrager til afdelingslære- og pædagogiske værksteder, da disse er planlagt af curriculumlæreren og / eller formanden. De opfordres til at foreslå emner til disse workshops.
- Kursudvikling. Udvikling af nye og opdatering af eksisterende kurser i overensstemmelse med de store mål for specifikke uddannelsesniveauer og læseplanen som helhed er vigtige bidrag fakultetet gør til kvaliteten af programmet.
IV. Lærerens rolle
Direktøren for pensumets primære ansvar ligger i at sikre fortsat læseplan og pædagogisk sammenhæng, især på niveau I - III, og med tilsyn med, koordinering og tilvejebringelse af de nødvendige administrative supportaspekter vedrørende undervisning for kandidatstuderende TA-udvikling og fakultetsniveaukoordinering.
For at udføre denne opgave arbejder direktør for pensum tæt sammen med institutformanden og med fakultet, der fungerer som niveaukoordinatorer og som mentorlærere. I særdeleshed deltager direktør for pensum til følgende elementer i læseplanen og den mentorerede TA-sekvens:
- Graduate Student Orientation. Curriculumlederen giver en omfattende introduktion til bacheloruddannelsen og instituttets mentorerede TA-uddannelsesprogram for alle nye kandidatstuderende ved institutets Graduate Orientering i begyndelsen af studieåret.
- Direktøren for studieordningens undervisningsansvar omfatter normalt undervisningen af de grundlæggende metoder og eventuelt undervisning og eventuelt koordinering af et niveau i de sekventerede kurser (niveau 1 - III).
- Direktøren for pensum bidrager til den studerendes pædagogiske udvikling gennem regelmæssige besøg og passende feedback.
- Curriculumlederen støtter fakultetets bidrag til TA-udvikling ved at udarbejde retningslinjer for parret undervisning, mentoruddannelse, klassevurderinger og feedback og koordinere disse aktiviteter fra semester til semester.
- Curriculumlederen overvåger sammenhængen i læseplanen ved at planlægge afdelingerne for læseplaner, især i begyndelsen og slutningen af studieåret, og gennem regelmæssig kontakt med møder i fakultetets undervisning på forskellige niveauer. Efter behov opdaterer han / hun fakultetet om faglige behov og materialeudvikling i afdelingen.
- Direktøren for pensum sikrer programkvalitet gennem udvikling af placering og summative vurderingsinstrumenter og rapportering om disse forhold til fakultetet, hvor det er relevant. Curriculumlederen er ansvarlig for at administrere, ved hjælp af andre fakulteter, praktikophold i begyndelsen af semestrene.
- Curriculumlederen arbejder regelmæssigt sammen med TA'er og rådgivere for at sikre fremskridt i elevernes udvikling af deres undervisningsporteføljer.
- Curriculumlederen udvikler og organiserer læseplanlægninger som nødvendige for den fortsatte udvikling af bacheloruddannelsen og kandidatuddannelsen.
Indlæggelser
Galleri
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.