PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Georgian Technical University Master i vinavl og enologi
Georgian Technical University

Master i vinavl og enologi

Tbilisi, Georgien

2 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

GEL 5.500 / per year *

På campus

* Årlig undervisning for udenlandske studerende

Stipendier

Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Læs mere

Introduktion

Program Mål

  • For at forberede ønolog i overensstemmelse med arbejdsmarkedets behov, som vil være konkurrencedygtige, praktisk orienteret og klar til at opfylde de højeste forventninger til vinindustrien.
  • At erhverve de studerende den nødvendige teoretiske viden og praktisk færdighed.
  • At introducere eleverne i verden af ​​drue dyrkning, vinfremstilling, vinvurdering og vinforretning.
  • At lære de nuværende teknikker, at give information om moderne metoder, innovationer, der anvendes, samtidig med at man forvalter en vingård og vingård.
  • At forklare vigtigheden af ​​specifikke vinavlsteknikker til at skabe vine med god smag og aroma.
  • At give oplevelsen til studerende, der udvikler relevante færdigheder i den nuværende praksis til høst af druer og forarbejdning af druer til vin på en kommerciel vingård og / eller vingård.
  • At blive studerende bekendt med fælles analytiske færdigheder, der anvendes i et vinlaboratorium.

Program Beskrivelse

Programmet er udviklet efter ECTS-system, 1 kredit er lig med 27 timer, hvilket er ment som en kontakt samt uafhængige arbejdstimer. Fordelingen af ​​kreditter er repræsenteret i læseplanen.

Varigheden af ​​programmet er 2 år (4 semestre) og dækker 120 point (ECTS). Kernekurser-75 pct., Der er planlagt som følger: obligatoriske kurser i specialisering 58 pct. Valgfag 5 kredit; Øvelse-12 studiepoints og forskerkomponent-45 point. Øvelser vil blive afholdt i vingård, planteskole og i vinfabrik.

Den første års læringsproces (to semestre 21-21 uger) er planlagt som følger: to uger, især i uge VII og XIV, der gives midtvejsundersøgelser, dvs. varigheden af ​​læring og midtvejseksamen er 17 uger. I løbet af XVIII- og XXI-ugen fremlagde undersøgelser (hoved- og supplerende undersøgelser). I første semester af det givne år lærer master 3 fag med 5 studiepoeng, 1 fag med 6 studiepoeng, 1 fag med 4 studiepoeng og 1 fag 5 studiepoints (valgfrit). I 2. semester lærer master 3 emner med 5 studiepoeng, 1 emne med 6 studiepoeng og 1 emne med 4 studiepoeng og kandidatforskningsprojekt / prospekt, der estimeres som 5 studiepoeng.

Den anden års læringsproces (et semester 21 uger) er planlagt som følger: to uger, især i uge VII og XIV, der gives midtvejsundersøgelser, dvs. varigheden af ​​læring og midtvejseksamen er 17 uger. I løbet af XVIII- og XXI-ugen fremlagde undersøgelser (hoved- og supplerende undersøgelser). I 3. semester lærer Master 2 emner med 6 studiepoeng, 2 emner med 4 studiepoeng og Forsknings- / eksperimentel komponent, der estimeres som 10 studiepoeng. I fjerde semester afslutter master kandidatopgaven. Kandidatafhandlingens færdiggørelse og præsentation omfatter 30 point.

Program Forudsætninger

Studierettighederne på et kandidatuddannelsesprogram har ret til en person, der har mindst en bachelorgrad eller tilsvarende akademisk grad og har engelsk viden på niveau B2, der skal godkendes af et passende certifikat fra institution med speciel akkreditering eller tests udført af universitetet. Personen vil blive indskrevet ifølge resultaterne af Graduate Record Examination (baseret på Graduate Record Eksaminer og prøver i speciale indsendt på engelsk). Prøve tests vil blive lagt op på hjemmesiden for Institut for Uddannelse for GTU mindst en måned før starten af ​​undersøgelserne. Adgang til kandidatuddannelsen uden bestået eksamen kan oprettes af Undervisningsministeriet.

Læringsresultater / kompetencer

Viden og forståelse

Den dybe og systematiske viden om vinavl og enologi; Kendskab til kulturhistorie og geografi af drue dyrkning, de druesorter dyrket i verden vindyrkning regioner. Viden og forståelse af planteanatomi, vinavl cyclusser: site analyse; Sort udvælgelse; Træningsmetoder; Næringsstoffer behov for vinstokke; Sygdomme og insekt skadedyr af vinstokke; Afgrøde regulering avl; podning; Vingårdens gulvforvaltning og høstbestemmelser. Forståelse af fysiologi og symptomer på fælles skadedyrsproblemer Kendskab til vinproducerende regioner, berømte vinfunktioner, traditionelle metoder og vinfremstillingsteknikker fra forskellige lande. Kendskab til og forståelse for vingårdsoperationer, materialer, udstyr, vingårdssikkerhed og sanitet. Kendskab til moderne analysemetoder skal og vin. Forstå de vigtigste beslutningsfaktorer for vinkvalitet. Viden og forståelse af teknologiske processer og metoder til mousserende vin, brandy, cognac og anden destilleret drikkevareproduktion. Viden og forståelse af begrebet vinforretning, markedsføring og salg.

Anvende viden

Evne til selvstændigt at planlægge og gennemføre de nødvendige foranstaltninger til opretholdelse af vingården ved at tage højde for druesort, jordbundssammensætning og miljøforhold. Evne til at diagnosticere næringsstofmangel, kold skade og almindelige skadedyrsproblemer. Evne til at genkende almindelige næringsstofmangler og skadedyrsangreb. Evne til at organisere høst, bestemme den optimale dato for vintage. Evne til overvågning og styring af druemostprocesser og vinfremstillingsoperationer i henhold til gældende regler. Mulighed for brug af moderne metoder, materialer og udstyr til produktion af høj kvalitet vin, korrekt til verdensmarkedet krav. Evnen til at etablere innovationsteknologier og nyheder for at skabe et nyt mærke. Evnen til selvstændigt At udføre kvalitetskontrol i vingården og vingården. Vurdering af risici gennem uforudsete omstændigheder. Den sensoriske evaluering vin og destillerede drikkevarer. Forstå den individuelle løsning af problemerne inden for vindyrkning og enologi. Evne til at udføre laboratorieforsøg på vine over en bred vifte af tilsætningsgrader, analysere forsøgene gennem sensorisk eller laboratorieanalyse og opskalere den valgte tilsætningsrate for at beregne tilsætningsgraden til bulkvinen (matematik). Evne til at bruge nyeste metoderne nærmer sig og selvstændigt udføre den videnskabelige forskning.

Gør domme

Evne til at udvælge og fortolke vindyrknings- og enologi-feltspecifikke data, også til at analysere abstrakte data ved hjælp af standarder og bestemte udvalgte metoder Evne til at forstå omfanget af arbejde i fremstillings- og forskningsprocesser Evne til at lave prædiktive analyser og korrekte konklusioner om den aktuelle situation under implementering af teknologiske operationer og problemløsning. Evne til kritisk tænkning og god dømmekraft. Evne af problemopsporing og risikovurdering. Evne til at identificere behov for nye ressourcer. Evne til at evaluere historiske årsager til succesfulde vinproduktion i forskellige regioner i verden. Evne til at evaluere jord- og klimadata på et potentielt vindyrkningssted for at bestemme: hvordan man forbereder det til plantning; Hvilke sorter vil vokse bedst der; Og hvilke træningsfunktioner vil fungere bedst for det valgte sted og udvalgte sorter. Evne til at gennemføre en købsaftale for druer og vin.

Kommunikationsegenskaber

Evnen til at levere præsentationerne til målgruppen og udføre den interpersonelle kommunikation. At præsentere mundtlige rapporter for hvert forskningsdokument ved brug af gode kommunikationsteknikker inden for en tildelt tid og dækker det tildelte materiale. Evne til at bruge vinproduktionsordforråd til at beskrive grundlæggende processtrin involveret i fremstilling af både røde og hvide vine. Evne til at udarbejde et forskningsarkiv med fokus på et udvalgt aspekt af vindrues historie og / eller vin ved hjælp af bibliotekets manualer og hjemmesider. Evne til at demonstrere kernekendskab til vinavl og vinfremstillingsmetoder, som de vedrører vingårdssikkerhed, trellisforvaltning, vingårdsmateriel, ernæringsforvaltning, vandforbindelser, vingårdsledelse, bekæmpelse af skadedyrsbekæmpelse, druemostforarbejdning til juice, fermenteringsstyring, vingårdssikkerhed, Vingårdsprocesser og vingårdsmateriel. Evne til applikationssoftware ved at skrive et forskningspapir, styre regneark, give en professionel præsentation og håndtering af information (computer literacy). Evne til at fortolke, analysere og evaluere journal, tekst publikationer i enologi og handel.

Læringsevner

Vurderingen af ​​den personlige læringsproces på en sammenhængende og alsidig måde; Udviklingen af ​​den professionelle karriere, efter afslutningen af ​​uddannelsesprogrammet. Identifikation af de videre læringsbehov. Identifikation af behovene i den personlige læringsproces inden for enologi; At finde læringen betyder at forstå procesens indlæringsegenskaber baseret på strategisk planlægning og styring af fremtidig læring. Evne til at skabe et grundforskningspapir, der er specifikt for etologifeltet.

Værdier

Evalueringen af ​​egen og andres holdning til faglige værdier og bidrag til nye værdier formation. Vedligeholdelse og beskyttelse af faglig etik i overensstemmelse med de grundlæggende handlinger; Baseret på faglige værdier kræver erklæringen om feltudvikling i de politiske, økonomiske og sociale aspekter. Modtagelse af enolog med det faglige, etiske ansvar og værdier. Anvend akademisk og professionel etik og værdier under deres praktik og samtidig kritisk evaluere deres erfaring. Dette omfatter enten: at anerkende, hvordan visse vinavlspraksis, der udføres på deres praktikplads, kan forbedres inden for skadedyrskontrol, effektivitet eller moralsk forpligtelse til falsk reklame Og / eller mærke farer og / eller nødvendige sikkerhedsforanstaltninger ved deres praktikophold.

Former og metoder til at nå de lærende resultater

Foredrag
Seminarium (arbejder i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasse
Feltarbejde / praksis
Kursusarbejde / Projekt
Høringstimer
Uafhængigt arbejde
Speciale.

De mest udbredte undervisnings- og læringsmetoder samt deres definitioner er angivet nedenfor. En lærer bør vælge den rigtige metode i overensstemmelse med det konkrete mål og problem.

  1. Diskussion / debatter. Dette er den mest udbredte metode til interaktiv undervisning. En diskussionsproces øger kvaliteten af ​​elevernes engagement og deres aktivitet. En diskussion kan blive et argument, og denne proces er ikke kun begrænset til de spørgsmål, som læreren stiller. Det udvikler elevernes evner til at redegøre for og underbygge deres egne ideer.
  2. Samarbejdsarbejde; Brug af denne metode indebærer at dele elever i separate grupper og give hver gruppe sin egen opgave. Gruppemedlemmerne arbejder individuelt på deres emner og deler deres meninger med resten af ​​gruppen. Ifølge det fremkaldte problem er det muligt at flytte funktionerne blandt gruppemedlemmerne i denne proces. Denne strategi sikrer elevernes maksimale engagement i læringsprocessen.
  3. Problembaseret læring (PBL) er en metode, der bruger et konkret problem som den indledende fase både til erhvervelse af ny viden og integrationsproces.
  4. Heuristisk metode er baseret på en trinvis løsning af et givet problem. Det realiseres ved selvstændig fastsættelse af fakta i undervisningsprocessen og bestemmelse af båndene mellem dem.
  5. Demonstrationsmetode indebærer at fremlægge information ved hjælp af visuelle hjælpemidler. Det er ret effektivt at nå det ønskede resultat. Det er ofte tilrådeligt at præsentere materialet samtidigt gennem lyd og visuelle midler. Materialet kan præsenteres både af en lærer og en studerende. Denne metode hjælper os med at gøre forskellige trin for at opfatte undervisningsmaterialet mere indlysende, angive hvilke trin de studerende skal tage selvstændigt; Samtidig viser denne strategi visuelt essensen af ​​et problem / problem. Demonstration kan være meget enkel.
  6. Induktiv metode bestemmer en sådan form for formidling af enhver form for viden, når man i processen med at lære tankegangen er orienteret fra fakta over generalisering, dvs. mens man fremlægger materialet, går processen fra konkret til generel.
  7. Deductiv metode bestemmer en sådan form for at formidle enhver form for viden, der præsenterer en logisk proces med at opdage ny viden på grundlag af generel viden, dvs. processen går fra generel til konkret
  8. Analytisk metode hjælper os med at opdele hele undervisningsmaterialet i bestanddele. På den måde forenkles den detaljerede fortolkning af separate problemer inden for det givne komplekse problem.
  9. Syntetisk metode indebærer dannelse af et problem fra flere separate. Denne metode hjælper eleverne til at udvikle evnen til at se problemet som helhed.
  10. Verbal eller oral metode omfatter en foredrag, fortælling, samtale mv. Under processen formidler læreren, forklarer materialet verbalt, og eleverne opfatter og lærer det ved at forstå og memorere.
  11. Laboratoriemetode indebærer følgende former for aktivitet: gennemførelse af eksperimenter, visning af videomaterialer mv.
  12. Praktiske metoder forener alle undervisningsformer, som stimulerer til at udvikle praktiske færdigheder hos studerende. I dette tilfælde udfører en elev selvstændigt forskellige former for aktivitet på baggrund af den opnåede viden, fx feltstudie, undervisningspraksis, feltarbejde mv.
  13. Forklarende metode er baseret på at diskutere et givet problem. I processen med at forklare materialet giver læreren konkrete eksempler, hvis detaljerede analyse er lavet inden for rammerne af det givne emne.
  14. Design og præsentation af et projekt. Ved udformning af et projekt anvender en studerende den viden og de færdigheder han har erhvervet til at løse et problem. Undervisning ved at designe projekter øger elevernes motivation og ansvar. Arbejde med et projekt involverer stadier af planlægning, forskning, praktisk aktivitet og præsentation af resultaterne i henhold til det valgte problem. Projektet anses for at være gennemført, hvis resultaterne fremlægges tydeligt, overbevisende og korrekt. Den kan udføres individuelt, parvis eller i grupper; Også inden for rammerne af et eller flere fag (integration af fag); Efter afslutningen er projektet præsenteret for et stort publikum.
  15. Aktivitetsorienteret undervisning indebærer lærer- og elevernes aktive involvering i undervisningen, når den praktiske fortolkning af det teoretiske materiale finder sted.
  16. Skriftlig metode indebærer følgende former for aktivitet: kopiering, noter, komponering af afhandlinger, skriftlige essays mv.

Former og metoder til opnåelse af læringsresultaterne uploades til universitetets hjemmeside og kan findes via følgende link: http://www.gtu.ge/quality/new/en.pdf

Beskæftigelsesområdet

Efter afslutningen af ​​dette program med den erhvervede viden og tildelte kvalifikationer vil personen kunne arbejde i den private sektor, statslige og ikke-statslige organisationer som vinvirksomheder, druemostvirksomheder, mousserende vin og destilleret drikkevarevirksomheder, laboratorier, prøvesprovisioner, sammenslutninger Arbejder inden for vinavl og enologi, landbrugsministeriet og dets tilknyttede agenturer.

Om skolen

Spørgsmål

Lignende kurser

  • MS Management Gastronomi og Ønologi
    • Puteaux, Frankrig
  • Máster Universitario en Enología
    • Valencia, Spanien
  • Master of Science i italiensk mad og vin
    • Padua, Italien