
MSc in
MSc i International Business Management med HRM
Heriot-Watt University Dubai

Nøgleinformation
Campus placering
Academic City, Forenede Arabiske Emirater
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
AED 78.750 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Alle studiegebyrer inklusive moms
Introduktion
Oversigt
Vores MSc International Business Management med Human Resource Management (HRM) program er rettet mod kandidater, der har ringe eller ingen forretnings-eller ledelsesmæssige baggrund i deres første grad, og som ønsker at få en bred forretningskvalifikation for at forbedre deres fremtidige karrieremuligheder, eller på dem der søger at udvikle virksomhedsledelse viden og færdigheder for at give dem mulighed for at ændre eller videreføre deres karriere.
International Business Management Pathways
Vores MSc International Business Management med HRM er en af tre specialiserede Pathways vi tilbyder i International Business Management. Programmerne dækker nøgleproblemer inden for international business management herunder det internationale erhvervsmiljø samt vigtigheden af strategi, finansiering, marketing og organisatorisk adfærd. Du fokuserer derefter på at udvikle specifik viden og færdigheder i dit valgte Pathway emne som forberedelse til en karriere på dette område.
Programmets internationale fokus tiltrækker studerende fra hele verden, hvilket giver et rigt læringsmiljø, hvor international erfaring og praksis deles.
Studerende har også mulighed for at deltage i teamopbygning, ledelse og netværksbegivenheder i løbet af de første par uger af programmet.
Programvarighed (september start)
- Heltid: 12 måneder
- Deltid: 24 måneder
Januar deltagere
Studerende er velkommen til at deltage i IBM MSc Program i januar.
Studerende, der starter programmet i januar, skal bemærke, at det løber på fuld tid for 2 semesters (12 måneder) afhandling (februar til april, 3 måneder) (i alt 16 måneder) eller deltidsarbejde i 4 semesters Marts til august, 6 måneder) (i alt 30 måneder).
Studerende, der deltager i januar-indtagsprogrammerne, skal ikke være på campus i sommerferien.
Kursusindhold
International Business Context
Semester 1 (obligatorisk)
Undersøger karakteren af en virksomheds svar på udfordringerne ved internationalisering ved at undersøge strategiske grundlag, metode og retning af internationale strategier. Undersøger både multi- og mikro-statsborgere og bruger konventionelle strategiske værktøjer til at studere internationale strategier.
Konkurrencestrategi
Semester 1 (obligatorisk)
Undersøger, hvordan virksomheder konkurrerer ved at udvikle og forstå interaktionerne og forholdet mellem teoretiske begreber; undersøge de enkelte komponenter i strategiske ledelsesmodeller og overveje, hvordan virksomheder kan opnå og opretholde konkurrencefordele.
Arbejde, kultur og organisationer
Semester 1 (obligatorisk)
Dette kursus beskæftiger sig med arbejdskultur på individuel, gruppe- og organisationsniveau. Emner omfattet er videnskabelig ledelse og HR-skolen, organisationen og det eksterne miljø, magt, politik og indflydelse i organisationer, tilgang til ledelse, præstationer og belønning, organisatorisk kultur.
Erhvervsøkonomi
Semester 2 (obligatorisk)
Giver viden og forståelse af de grundlæggende principper og begreber i mikroøkonomi og makroøkonomi og at kunne anvende denne viden og forståelse i analysen af en række økonomiske problemer.
Forskningsfilosofi og praksis
Semester 2 (obligatorisk)
Giver forståelse for samfundsvidenskabelig forskningsproces, samt teori og tilgang til forskning. Udvikler praktiske færdigheder (dvs. kvantitative og kvalitative teknikker) i dataanalyse for at omdanne de rå data til information, der styrer markedsføringsvurderinger.
Human Resource Management
Semester 2 (obligatorisk)
Kurset ser på aktuelle emner inden for Strategisk Human Resource Management (SHRM), især hvordan man undersøger og udvikler tilgange til styringen af disse nøglespørgsmål og anvender kritisk tænkning og evaluering til styring af SHRM-spørgsmål inden for nutidige forretningskontekster.
Engelsk sprogkrav
Hvor engelsk ikke var undervisningsmedium i ungdomsskolen, skal ansøgerne demonstrere engelsk sprogfærdighed svarende til IELTS 6,5 (med alle elementer bestået på 6,0 eller derover). Ansøgere, der har gennemført sekundær og tertiær uddannelse, skal fremlægge dokumentation. Der kræves mindst et års fuldtidsstudium på engelsk.
Ansøgningsfrist
Vores Dubai Campus driver en rullende året rundt optagelsesproces: så snart et indtag er lukket, begynder vi at acceptere ansøgninger om det næste. Det er også muligt for dig at udsætte din startdato i op til et år.
De fleste studerende anvender 6–10 måneder inden det valgte indtag. Vi kan acceptere ansøgninger indtil 3 uger før starten af hvert indtagelse, men du skal være opmærksom på, at en sen ansøgning næsten helt sikkert vil betyde en forsinkelse i udbuddet af væsentlige administrative tjenester, såsom dit studerendes matrikuleringskort (uden hvilket du ikke vil være kan få adgang til biblioteket eller onlinetjenester).
Indlæggelser
Læreplan
International Business Management Pathways
Vores MSc International Business Management med HRM er en af tre specialister Pathways vi tilbyder i International Business Management. Programmerne dækker nøglespørgsmål i international virksomhedsledelse, herunder det internationale forretningsmiljø samt vigtigheden af strategi, økonomi, markedsføring og organisatorisk adfærd. Du fokuserer derefter på at udvikle specifik viden og færdigheder i dit valgte Pathway -emne som forberedelse til en karriere inden for det område.
Programmets internationale fokus tiltrækker studerende fra hele verden, hvilket giver et rigt læringsmiljø, hvor international erfaring og praksis deles.
Studerende har også mulighed for at deltage i teambuilding, ledelse og netværksarrangementer i løbet af de første par uger af programmet.
Programvarighed (start i september)
- Fuldtid: 12 måneder
- Deltid: 24 måneder
Kursusindhold
International forretningskontekst
1. semester (obligatorisk)
Udforsker karakteren af en virksomheds svar på internationaliseringens udfordringer ved at undersøge det strategiske grundlag, metode og retning for internationale strategier. Undersøger både multi- og mikronationale og bruger konventionelle strategiske værktøjer til at studere internationale strategier.
Konkurrencestrategi
1. semester (obligatorisk)
Undersøger, hvordan virksomheder konkurrerer ved at udvikle og forstå interaktioner og relationer mellem teoretiske begreber; at undersøge de enkelte komponenter i strategiske ledelsesmodeller og overveje, hvordan virksomheder kan opnå og fastholde konkurrencefordele.
Arbejde, kultur og organisationer
1. semester (obligatorisk)
Dette kursus beskæftiger sig med arbejdskultur på individ-, gruppe- og organisationsniveau. Emner, der dækkes, omfatter Scientific Management og HR-skolen, organisationen og det ydre miljø, magt, politik og indflydelse i organisationer, tilgange til ledelse, præstation og belønning, organisationskultur.
Erhvervsøkonomi
Semester 2 (obligatorisk)
Giver viden om og forståelse for de grundlæggende principper og begreber for mikroøkonomi og makroøkonomi og til at kunne anvende denne viden og forståelse i analysen af en række økonomiske problemer.
Forskningsfilosofi og -praksis
Semester 2 (obligatorisk)
Giver en forståelse af den samfundsvidenskabelige forskningsproces, samt teori og tilgange til forskning. Udvikler praktiske færdigheder (dvs. kvantitative og kvalitative teknikker) i dataanalyse for at omdanne de rå data til information, der guider markedsføringsstyringsvurderinger.
Human Resource Management
Semester 2 (obligatorisk)
Kurset ser på aktuelle problemstillinger inden for Strategic Human Resource Management (SHRM), især hvordan man undersøger og udvikler tilgange til håndteringen af disse nøglespørgsmål og anvender kritisk tænkning og evaluering til håndteringen af SHRM-spørgsmål i nutidige forretningskontekster.