Master i digital marketing og kommunikationsledelse
Turin, Italien
VARIGHED
10 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 9.950
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Hvad er IAAD .?
IAAD . – Istituto d'Arte Applicata e Design blev grundlagt i Torino i 1978. Takket være intens og uafbrudt aktivitet, udført på campusserne i Torino og Bologna, er det et af de vigtigste højere uddannelsesinstitutioner i Italien og Europa. Instituttet, der identificerer sig selv som et dynamisk fællesskab af individer i konstant interaktion, er en talentinkubator, der fremmer en tværfaglig vision for design.
IAAD ., er en del af AD Education internationale netværk - en førende privat uddannelsesudbyder i Frankrig inden for design og anvendt kunst - og blandt de førende europæiske uddannelsesudbydere med 13 skoler og 38 campusser (4 i Italien, 4 i Spanien , 3 i Tyskland og 27 i Frankrig) med 18.000 studerende, 1.200 lærere og et integreret undervisningssystem på 5 sprog, der tilbyder over 150 kurser fordelt på de treårige uddannelser og kandidatuddannelserne.
Lærerstaben er primært trukket fra branchefolk, som fremmer et organisk forhold til erhvervslivet, der opretholder en unik jobformidlingsservice. Denne vindende kombination er grunden til, at over 90% af nyuddannede er ansat inden for et års kursusafslutning. Takket være dette professionelle netværk af relationer med forskellige designsektorer, samarbejder IAAD ., med over 5.000 virksomheder, der er grundlaget for jobformidlingskontoret for IAAD ., dimittender. Opdateret læseplan, høj respekt for værdien af fakultetet og studerende, og forbindelse med industrien og praktikere er rygraden i IAAD ., tilgang til nu og fremtiden.
Hvorfor vælge Master i Digital Marketing & Communication Management?
Digital kommunikation omfatter alle aspekter af kommunikation, annoncering og markedsføring, der formidles elektronisk. Det er et område, der vokser og bliver mere og mere relevant, og som udvider sine grænser både teknologisk, men også som et middel til kommunikation, handel og underholdning. Det er kendetegnet ved specifikke og diversificerede færdigheder, herunder; markedsføring til content management, programmeringssites og mobilapps til UX/UI design, social media management til det semantiske web, videofremstilling til søgemaskineoptimering (SEO), digital PR samt e-commerce platform management og meget mere. I dag er vellykkede digitale marketingkampagner et produkt af flere platforme og i stigende grad forbundne færdigheder, der skaber efterspørgsel efter nye fagfolk, der er i stand til at styre forskellige komplekse projekter. Marketing- og reklamebureauer, virksomheder og den offentlige sektor har kun få problemer med at finde enkeltopgaveprofessionelle, men den reelle efterspørgsel er efter fagfolk, der er i stand til at udføre stadig mere komplekse projekter, der kræver brug af flere platforme og processer. Det er digitale ledere, der er kompetente i de involverede processer og er i stand til at overskue det kollektive teamwork af specialiserede fagfolk. Forberedelsen og uddannelsen af en Digital Marketing Specialist (DMS) er fokus for Master i Digital Marketing & Communication Management. Kandidatuddannelsen er opdelt i fire hovedkompetenceområder:
- Specialiseret ekspertise
Masteren tilbyder både studerende, der allerede arbejder i feltet i roller som (Content Manager, UX/UI Designer, Web Developer, eller Video Maker, etc.) og ønsker at øge deres færdigheder og kapacitet samt erhverve en ny rolle i sektoren som nye studerende, der ønsker at vælge og udvikle deres nye faglige profil.
- Beherskelse af arbejdsprocessen
Overordnet kompetence i processen og flowet af projekter og nødvendige kompetencer. Ved at lære de grundlæggende færdigheder og systemer er eleverne i stand til at konstruere, styre og udføre deres projekter på den mest effektive måde. For eksempel er det ikke nødvendigt for en DMS at vide, hvordan man programmerer professionelt, men de skal forstå det grundlæggende i, hvordan en programmør fungerer, såvel som deres behov og begrænsninger, samt hvornår de skal give eller anmode om assistance. Kendskab til processer er en sjælden og ekstremt værdifuld færdighed: Mesteren vil uddanne ledere, der er i stand til at orkestrere færdighederne hos de professionelle i deres teams, forbedre dem og tilpasse dem til projektets mål og succes.
- Project Management
Studerende vil lære teori og praksis om projektledelse med fokus på Agile projektledelsesprincipper, der er iterative snarere end lineære, hvilket giver mulighed for projektstrukturering, overvågning og planlægning, der involverer adskillige specialister, der arbejder på forskellige faser af projektet.
- Creativity
Hvordan man bruger kreativitet til at skabe og pleje innovation og arbejde "uden for boksen" med at tilgå udfordringer og problemløsning. Vi træner vores elever i at skabe nye ideer, løsninger og synspunkter for at tilgå udfordringer og situationer ud over det sædvanlige med kreative og innovative løsninger. Det overordnede mål er at kombinere de traditionelle færdigheder hos "kreative", såsom en glødende fantasi, lateral tænkning, litterær og ikonografisk kultur, æstetisk smag og kunstnerisk følsomhed med evnen til at gå i dialog med offentligheden gennem digitale medier og fuldt ud udnytte mulighederne tilbydes af udviklingen inden for digitalisering.
Hvad er de vigtigste studieområder for Master i Digital Marketing & Communication Management?
Master er tænkt som et innovationsknudepunkt, der fremmer et miljø for udveksling, hvor studerende skiftevis engagerer sig og bruger teori, praksis og eksperimenter som en del af læringsprocessen, når de bliver nye mediedesigneksperter og fagfolk. Ved at forberede unge fagfolk genskaber IAAD , hvad der sker i den virkelige verden som en grundlæggende del af læringsprocessen. Et karakteristisk træk ved IAAD ., tilgangen er integrationen af samarbejdsprojekter i læringsprocessen. Virksomhedsprojekter skaber en stor synergi, der samler partnerens kommercielle behov med de uddannelsesmæssige og oplevelsesmæssige behov hos den digitale mediestuderende, som de vil være i stand til at udnytte i deres fremtidige karriere. Denne tilgang giver eleverne mulighed for at dukke op i virkelige arbejdsforhold, hvor deadlines, ændringer, kunde- og klientfeedback, forventninger og teamwork ikke er teoretisk, men virkeligheden af deres erfaringsbaserede uddannelsesrejse.
Master er opdelt i seks hovedområder:
Computer Science
Kommuniker med maskiner
Fokuserer på menneske-maskine interaktion: Computer Science Basics, Digitalt netværk - SEO, Ontologi.
Mediestyring
Kommuniker med mennesker
Giver værktøjer og færdigheder relateret til skabelsen af digitalt indhold: Indholdsredigering, Social Media & Content Management og Digital Crisis Management.
Interaction Design
Administrer relationer mellem mennesker, maskine og organisation
Det grundlæggende i menneske-maskine-interaktion er en del af en brugercentreret strategi: Nye medier og digitale marketingmodeller, digitale grænseflader.
Web- og mobiludvikling
Udvikling af digitale platforme
Tilegnelse af nye færdigheder relateret til design og udvikling af digitale platforme og mobile applikationer: Web Platform design og udvikling, Mobil applikation.
Narrative modeller
Multimediestyring/Multisensoriske narrative modeller
Digital innovation stammer fra kreativitet og brugen af multisensoriske fortællemodeller: Audiovisuelt Broadcasting Design, Immersive Environments.
Project Management
Håndtere arbejdsprocesser
Effektiv styring af processer og arbejdsgange er en uundværlig forudsætning for ethvert digitalt projekts succes. Det afsluttende kollektive specialeprojekt er en mulighed for at eksperimentere og udnytte både de teoretiske og praktiske begreber og opleve kurset: Projektledelse og agil metode og specialeudvikling.
Hvordan er mesteren opbygget?
Master i Digital Marketing & Communication Management er et fuldtidskursus i engelsk, der varer ti måneder. Hovedformålet er at give deltagerne de nødvendige færdigheder til at drive og styre projekter på en bevidst og effektiv måde i et professionelt miljø præget af betydelig kompleksitet, en stærk sammenhæng mellem de involverede komponenter og en meget høj forandringshastighed. Master fokuserer på den konkrete praksis af hvert enkelt værktøj eller metode i de forskellige tilgængelige anvendelsesområder: medier, marketing (FoU, design, reklame), uddannelse og underholdning.
Akademiske politikker
Masteren leveres via foredrag og workshops fra mandag til lørdag med mulighed for feltarbejde eller forelæsninger søndag. Deltagelse er obligatorisk. Aktiv deltagelse i kurser er både forventet og grundlæggende for en vellykket gennemførelse af programmet. Alle opgaver og projekter skal afleveres til den fastsatte frist. Gennemførelsen af kandidatuddannelsen er betinget af det afsluttende specialeprojekt, som vil blive præsenteret af den studerende til en kommission til bedømmelse. Gennem hele det akademiske år vil IAAD ., arrangere besøg på virksomheder, udstillinger og museer, særlige workshops samt møder med relevante fagfolk. Alle disse arrangementer er obligatoriske, og transport- og adgangsgebyrer er ikke inkluderet i kursusundervisningen.
Afhandling
Det afsluttende speciale er et virkelighedsprojekt udviklet i samarbejde med en industripartnervirksomhed. Designprocessen udføres fra indledende briefinger til løbende møder og diskussioner og en endelig præsentation og evaluering af projektet med partnervirksomheden og det akademiske panel. Et tidligere eksempel på specialeprojektet blev udviklet med ARTUR srl - Grand Hotel Duchi d'Aosta.
Projektarbejde og praktik
Studerende kan vælge mellem at gennemføre et individuelt projekt (projektarbejde) eller en 300-timers praktik/læretid. Projektet vil blive udviklet ud fra et af studiets hovedtemaer med en instruktør/professionel, som tildeler opgaven og følger de studerendes fremskridt i forsknings- og designfasen samt den endelige præsentation.
Karriereservice
IAAD ., giver eleverne unik adgang til virksomheder og branchefolk på grund af integrationen af industri og uddannelse som grundlaget for en IAAD ., Master. IAAD ., karriereservice er en udveksling mellem behovene hos industripartnere og IAAD ., kandidater, da karriereservicen arbejder til gavn for begge.
Indlæggelser
Læreplan
Hvad er studiedisciplinerne?
ISDC/05 Kommunikation af komplekse begivenheder
Digital krisehåndtering
Kommunikationskriser i et sammenkoblet og gennemsigtigt økosystem som det digitale, er et potentielt skadeligt fænomen for enhver organisations vigtigste immaterielle aktiv; omdømme. Dette kursus introducerer den psykologiske og sociale dynamik, der ligger til grund for udviklingen af en krise, og ser på teknikker til forebyggelse, strategisk og taktisk forskydning, metoder og værktøjer til at styre og indeholde den samt modstandsdygtighed og genopretningsteknikker, opdaterede værktøjer til måling og evaluering skaderne, omkostningerne og effektiviteten af modforanstaltninger.
ISDC/02 Kommunikationsværktøjer og -teknikker
Social Media & Content Management
Fremkomsten af digital har tvunget handel til at tilpasse sig og kommunikere information gennem sociale netværk, hjemmesider, virksomhedsblogs som et tilstedeværelsespunkt (PoP), direkte kommunikationsport mellem virksomheden og målgruppen. Disse værktøjer, der hovedsageligt betragtes som et informationsmiddel, spiller en lige så vigtig rolle i opbygningen af relationer og omdømme mellem organisationer og interessenter. Udtænke og implementere det rigtige indhold, der skal udsendes via disse platforme, skabe og administrere "samtaler", engagere deres "fællesskaber", skabe effektiv historiefortælling, forudse, forudsige og håndtere kritiske problemer, bestemme og opnå ydeevne og investeringsafkast (ROI) kræver meget specifikke færdigheder, som er fokus på dette kursus.
ISDC/07 Introduktion til datalogi
Datalogi grundlæggende
Emnet behandles som en videnskab frem for at fokusere på forskellige teknologier. Grundlæggende begreber såsom matematisk logik og informationslagring og -manipulation fremhæves, ligesom man ser på en oversigt over programmering, ved at bruge Scratch, som er et programmeringssprog, der bruges i interaktive historier, spil og animationer. Brug af "lær ved at spille" anvendes. Eleverne vil sammenligne og kontrastere Scratch med klassiske programmeringssprog (f.eks. JavaScript) for at forstå forskellene mellem de to. Dette mål her er ikke at lade tekniske aspekter og begrænsninger forhindre eleven i at bruge et fælles sprog med programmører samt udvikle smag og talent for programmering.
ISSE/01 Marketing
Nye medier og digitale marketingmodeller
En omfattende forståelse af hovedprincipperne og strategierne for klassisk og digital markedsføring er altafgørende i arbejdet med og med kommunikation i dag og i fremtiden. Kurset giver deltagerne både en omfattende gennemgang af klassisk markedsføringsgrundlag samt et aktuelt syn på digitale markedsføringsteknikker. Hovedemnerne omfatter et overblik over moderne marketing og sociologi, opbygning af et brand, segmentering, vigtigste marketing operationelle modeller: 4P og 4C, digitale marketingteknikker, viral marketing, buzz marketing, real-time marketing (RTM), mobil marketing og vigtigste digitale målinger: Google Analytics, Facebook Insights, nichespredning, biokapitalisme, udbredt styring.
ISDC/04 Multimediesprog og applikationer
Digitale grænseflader
Interaktion menneske-maskine er forholdet mellem den menneskelige bruger og deres "mekaniske" modstykke, som normalt er en computer eller digital platform, men også kunne være et køleskab, fjernsyn eller en mikrobølgeovn. Brugeroplevelsen er en ny og udviklende disciplin, men allerede veldefineret af standardiserede instrumenter og metoder og eksempler som Cooper og Norman, der er både nyttige og interessante. Dette modul vil fremhæve:
- Værdien af visuelt sprog og fortælling;
- Tilegnelse af følsomhed for observation og forståelse af menneske-computer interaktion (HCI);
- Tilegnelsen af grundlæggende værktøjer, sprog og færdigheder, der tillader interaktion med alle de aktører, der er involveret i skabelsen af digitale værktøjer: forsker, designer, grafisk og visuel designer, marketingmedarbejder, udvikler.
ISME/01 Designmetodologi
Projektledelse – Agile
Agility er et komplekst emne, som ofte betragtes som modsætningen til traditionelle projektledelsesmetoder, men i stedet bør opfattes som et alternativ, der reagerer på specifikke forretningsmæssige og organisatoriske behov. Principielle mål og emner: forstå den kontekst, hvor agility er mest effektivt og med succes udnyttet; grundlæggende principper for den agile tankegang og dens vigtigste operationelle procedurer, for at eleverne selvstændigt og trygt kan anvende disse modeller. Agility introduceres begyndende med Agile principper og værdier, dens strategiske og konceptuelle analyse, og til sidst til operationelle og implementeringsmetoder inspireret af Agile koncepter. Samtidig undersøges de mulige anvendelser af brugen af Agility i den kontekst, eleverne opererer i, og deres fremtidige beskæftigelse; også interessere sig for hovedkarakteristikaene ved den "Agile leder" og teamwork. Tilgangen til den agile kontekst er udformet på en sådan måde, at den involverer eleverne gennem øvelser og workshops, der præger hele forløbet.
ISDC/04 Multimediesprog og applikationer
Webplatforme design og udvikling
Når man arbejder i webmiljøet, er der en skelnen mellem design og programmering, men den er ikke så entydig som den, der for eksempel findes mellem det grafiske design af en papirpublikation og deres typografiske tryk. Dette er grunden til, at en webdesigner ikke behøver at være programmør, men kan ikke undgå et grundlæggende fundament og forståelse af, hvordan programmeringssprog fungerer. Studerende vil lære at udvikle og designe en webplatform, fra wireframe til HTML. Målet er at give dem det grundlæggende i designprocessen, lære at lede et udviklingsteam og forstå de grundlæggende og begrænsninger af HTML/CSS-programmering. Emnerne inkluderer en introduktion til web- og internetplatforme, UX/UI grundlæggende og case-historier, brugercentreret design fundamentals, UX/UI design og prototyping software, HTML/CSS base og eksempler.
ISDC/04 Multimedieapplikationer
Mobilapplikationer
Mobilapplikationer er nøglen til digitale tjenesters succes. Det mobile miljø er ekstremt dynamisk, og interessenter skal være fortrolige med detaljerne såsom hw/sw-aktiver, den aktuelle tilstand af nye udviklingsmuligheder, udviklingsmetoder og de nødvendige værktøjer til levering og vedligeholdelse af applikationen. Emner, der dækkes, omfatter enheder og applikationer, wireframing og prototyping på papir, OS: Android, iOS, Hybrid- og webapp, designsystem, UI-design, interaktion og animation, udviklingen af appen.
ISDC/04 Digital produktion
Audiovisuel udsendelsesdesign
Eleverne lærer at skrive, producere og distribuere en historie til skærmen. Ud fra en dybdegående analyse af biografens historie og filmæstetik vil eleverne undersøge, hvorfor den menneskelige hjerne behandler billedet meget hurtigere end tekst, og hvorfor vi foretrækker information pakket som historier. Eleverne vil udvikle grundlæggende færdigheder i visuel historiefortælling, skabe narrative strukturer, betydningsrammer for karaktererne og tekniske aspekter relateret til genren. I dette miljø bliver studerende udfordret (og superviseret) af professorer til at forstå, hvad der er elementerne - fra præproduktion til postproduktion - der skal tages i betragtning for at udvikle en idé i audiovisuelt format.
ISDC/02 Medieskriveteknikker
Indholdsredigering
Dette kursus dækker de grundlæggende begreber skabelse (indholdsstrategi), skrivning (indholdsskrivning), ledelse (indholdsstyring), udvælgelse (indholdskuration), tilpasning og lokalisering af indhold online, på nettet og sociale medier: discipliner, der refererer til makrotemaet for Indholdsredigering, som er emnet for kurset. Bedste praksisser for at skrive til onlinemedier er illustreret, med særlig opmærksomhed på sociale medier, der bruges mest af industrien (Facebook, Instagram og Twitter) med fokus på de seneste (Instagram og Facebook Stories), brug af social skrivning (Medium, Watt pad), skabelse af indhold til direkte markedsføring (DEM, nyhedsbrev, SMS) samt til sponsorering af sociale medier (Facebook og Instagram annoncer, sponsorerede tweets og hashtags). Hyppig brug af casestudier, praktiske øvelser og tildeling af gruppeprojekter. Indholdet vil blive evalueret gennem analyseplatformene (Social Media Insight, Google Analytics), Sentiment Analysis og Community Management.
ISDC/07 Multimediecomputerteknikker
Ontologi
Fokuserer på modellering og problemløsning i datalogi, med reference til repræsentation af viden og design og konstruktion af ontologier. Den dybdegående undersøgelse vil blive lavet af formelle systemer og repræsentative sprog, algoritme- og kodningssprog, formel logik, beregningsontologier og semantisk web, design og konstruktion af ontologi.
ISDC/04 Multimediedesign
Fordybende miljøer
Den fortsatte vækst af "immersive communication" er nu almindelig og tilbyder ubegrænset vækst og udvikling til virtualisering af virkeligheden/virtuel virkelighed. Træningssammenhænge, diagnostiske værktøjer, luftfarts- og bilsimulering samt værktøjer til identifikation af oliefelter. Hele produktionsprocessen for fordybende applikationer vil blive dækket, inklusive idé, projektledelse, 3D-modellering og offentlig visningsteknologi.
ISDC/07 Multimediecomputerteknikker
Digitale netværk – SEO
Datalogi er normalt tilgået fra de mest velkendte og synlige karakteristika – programmering, der tillader funktionen af digitale applikationer og menneske-maskine-interaktion, der aktiveres af programmeringssprog. I stedet for at nærme sig datalogi fra applikationsudvikling, starter dette kursus med den forudsætning, at hvis computertjenester kan bruges af mennesker (klienter) selv i stor afstand fra den maskine, de bor på (server), er dette muliggjort af computernetværk (digitale netværk). I første del af kurset illustration af de grundlæggende karakteristika ved digitale netværk såsom klient-server-arkitektur, forskellige typer af protokoller, Domain Name System (DNS), optælling af porte samt overvågning af værktøjsfunktionalitet i programmer som f.eks. Wireshark. Anden del af kurset fokuserer på Search Engine Optimization (SEO) teknikker. I dag bruger alle (eller næsten) virksomheder og organisationer flere digitale platforme (hjemmeside, mobilapp osv.). Dette er nødvendigt, men ikke tilstrækkeligt til sammenhængende digital markedsføring. Den virkelige udfordring, hvor de mest subtile og geniale hoveder på planeten mødes, er at sikre den rigtige positionering og derfor fremragende synlighed i søgemaskiner (SEO). Elementer som Keyword density, Speed Optimization, SEO One Page, semantisk markup, analytics og Google ADV-kampagner samt andre vigtige teknikker præsenteres som garant for et korrekt optimeringsniveau.
ISME/01 Designelementer
Udvikling af speciale
Dette kursus samler alle de elementer, der kræves for at forberede et digitalt kommunikationsprojekt, hvor eleverne vil bruge et scenarie i den virkelige verden i samarbejde med en partnervirksomhed. Projektet udføres ved at følge standard designprocesteknikker. De indledende partnervirksomhedsbriefing og opfølgningsmøder udvikler et solidt projektforslag, som derefter vil adressere de funktionelle, tekniske, kommunikative og semantiske elementer, der skal opfyldes i leveringen af et integreret kommunikationsprojekt udviklet ved hjælp af nye medier.
Galleri
Stipendier og finansiering
IAAD., tilbyder 5 stipendier, der skal tildeles kandidater i henhold til læseplan og porteføljeevaluering. De tilgængelige stipendier er:
- 1 til en værdi af 100 % af studieafgiften
- 2 til en værdi af 50% af studieafgiften
- 2 til en værdi af 20% af studieafgiften
Stipendier vil blive tildelt meritkriterier fra en bestyrelse valgt fra Direction og fra Master Coordinator.
- Portefølje
- Gradstype og erhvervserfaring
- Job ansøning
Kandidater, der består forvalg, vil blive inviteret til en samtale på hovedkontoret eller via Skype. I tilfælde af uafgjorte kandidater kan IAAD ., beslutte at dele det tildelte stipendium. Ansøgninger kan sendes via e-mail eller med traditionel post til: IAAD ., – Istituto d'Arte Applicata e Design, Via Pisa 5/d, 10152 Torino – Italien.
Ideelle studerende
Hvem er den ideelle studerende på kandidatuddannelsen i Digital Marketing & Communication Management?
Kandidatstuderende i Digital Marketing & Communication Management er:
- nysgerrig og udstyret med en solid almen viden især inden for kunsthistorie, samtidskunst, kinematografi, psykologi, sociologi, litteratur mv.
- har en bachelorgrad eller tilsvarende
- dygtig til mindst to Adobe Creative Cloud-applikationer eller tilsvarende
- i stand til at garantere fleksibilitet, maksimalt engagement og fuldtidsdeltagelse i undervisningen.
Karrieremuligheder
- Data scientist