Keystone logo
IAAD Istituto D'Arte Applicata e Design Master i digital marketing og kommunikationsledelse
IAAD Istituto D'Arte Applicata e Design

Master i digital marketing og kommunikationsledelse

Turin, Italien

10 Months

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

EUR 9.950

På campus

Introduktion

Hvad er IAAD .?

IAAD . – Istituto d'Arte Applicata e Design blev grundlagt i Torino i 1978. Takket være intens og uafbrudt aktivitet, udført på campusserne i Torino og Bologna, er det et af de vigtigste højere uddannelsesinstitutioner i Italien og Europa. Instituttet, der identificerer sig selv som et dynamisk fællesskab af individer i konstant interaktion, er en talentinkubator, der fremmer en tværfaglig vision for design.

IAAD ., er en del af AD Education internationale netværk - en førende privat uddannelsesudbyder i Frankrig inden for design og anvendt kunst - og blandt de førende europæiske uddannelsesudbydere med 13 skoler og 38 campusser (4 i Italien, 4 i Spanien , 3 i Tyskland og 27 i Frankrig) med 18.000 studerende, 1.200 lærere og et integreret undervisningssystem på 5 sprog, der tilbyder over 150 kurser fordelt på de treårige uddannelser og kandidatuddannelserne.

Lærerstaben er primært trukket fra branchefolk, som fremmer et organisk forhold til erhvervslivet, der opretholder en unik jobformidlingsservice. Denne vindende kombination er grunden til, at over 90% af nyuddannede er ansat inden for et års kursusafslutning. Takket være dette professionelle netværk af relationer med forskellige designsektorer, samarbejder IAAD ., med over 5.000 virksomheder, der er grundlaget for jobformidlingskontoret for IAAD ., dimittender. Opdateret læseplan, høj respekt for værdien af fakultetet og studerende, og forbindelse med industrien og praktikere er rygraden i IAAD ., tilgang til nu og fremtiden.

Hvorfor vælge Master i Digital Marketing & Communication Management?

Digital kommunikation omfatter alle aspekter af kommunikation, annoncering og markedsføring, der formidles elektronisk. Det er et område, der vokser og bliver mere og mere relevant, og som udvider sine grænser både teknologisk, men også som et middel til kommunikation, handel og underholdning. Det er kendetegnet ved specifikke og diversificerede færdigheder, herunder; markedsføring til content management, programmeringssites og mobilapps til UX/UI design, social media management til det semantiske web, videofremstilling til søgemaskineoptimering (SEO), digital PR samt e-commerce platform management og meget mere. I dag er vellykkede digitale marketingkampagner et produkt af flere platforme og i stigende grad forbundne færdigheder, der skaber efterspørgsel efter nye fagfolk, der er i stand til at styre forskellige komplekse projekter. Marketing- og reklamebureauer, virksomheder og den offentlige sektor har kun få problemer med at finde enkeltopgaveprofessionelle, men den reelle efterspørgsel er efter fagfolk, der er i stand til at udføre stadig mere komplekse projekter, der kræver brug af flere platforme og processer. Det er digitale ledere, der er kompetente i de involverede processer og er i stand til at overskue det kollektive teamwork af specialiserede fagfolk. Forberedelsen og uddannelsen af en Digital Marketing Specialist (DMS) er fokus for Master i Digital Marketing & Communication Management. Kandidatuddannelsen er opdelt i fire hovedkompetenceområder:

  • Specialiseret ekspertise

Masteren tilbyder både studerende, der allerede arbejder i feltet i roller som (Content Manager, UX/UI Designer, Web Developer, eller Video Maker, etc.) og ønsker at øge deres færdigheder og kapacitet samt erhverve en ny rolle i sektoren som nye studerende, der ønsker at vælge og udvikle deres nye faglige profil.

  • Beherskelse af arbejdsprocessen

Overordnet kompetence i processen og flowet af projekter og nødvendige kompetencer. Ved at lære de grundlæggende færdigheder og systemer er eleverne i stand til at konstruere, styre og udføre deres projekter på den mest effektive måde. For eksempel er det ikke nødvendigt for en DMS at vide, hvordan man programmerer professionelt, men de skal forstå det grundlæggende i, hvordan en programmør fungerer, såvel som deres behov og begrænsninger, samt hvornår de skal give eller anmode om assistance. Kendskab til processer er en sjælden og ekstremt værdifuld færdighed: Mesteren vil uddanne ledere, der er i stand til at orkestrere færdighederne hos de professionelle i deres teams, forbedre dem og tilpasse dem til projektets mål og succes.

  • Project Management

Studerende vil lære teori og praksis om projektledelse med fokus på Agile projektledelsesprincipper, der er iterative snarere end lineære, hvilket giver mulighed for projektstrukturering, overvågning og planlægning, der involverer adskillige specialister, der arbejder på forskellige faser af projektet.

  • Creativity

Hvordan man bruger kreativitet til at skabe og pleje innovation og arbejde "uden for boksen" med at tilgå udfordringer og problemløsning. Vi træner vores elever i at skabe nye ideer, løsninger og synspunkter for at tilgå udfordringer og situationer ud over det sædvanlige med kreative og innovative løsninger. Det overordnede mål er at kombinere de traditionelle færdigheder hos "kreative", såsom en glødende fantasi, lateral tænkning, litterær og ikonografisk kultur, æstetisk smag og kunstnerisk følsomhed med evnen til at gå i dialog med offentligheden gennem digitale medier og fuldt ud udnytte mulighederne tilbydes af udviklingen inden for digitalisering.

Hvad er de vigtigste studieområder for Master i Digital Marketing & Communication Management?

Master er tænkt som et innovationsknudepunkt, der fremmer et miljø for udveksling, hvor studerende skiftevis engagerer sig og bruger teori, praksis og eksperimenter som en del af læringsprocessen, når de bliver nye mediedesigneksperter og fagfolk. Ved at forberede unge fagfolk genskaber IAAD , hvad der sker i den virkelige verden som en grundlæggende del af læringsprocessen. Et karakteristisk træk ved IAAD ., tilgangen er integrationen af samarbejdsprojekter i læringsprocessen. Virksomhedsprojekter skaber en stor synergi, der samler partnerens kommercielle behov med de uddannelsesmæssige og oplevelsesmæssige behov hos den digitale mediestuderende, som de vil være i stand til at udnytte i deres fremtidige karriere. Denne tilgang giver eleverne mulighed for at dukke op i virkelige arbejdsforhold, hvor deadlines, ændringer, kunde- og klientfeedback, forventninger og teamwork ikke er teoretisk, men virkeligheden af deres erfaringsbaserede uddannelsesrejse.

Master er opdelt i seks hovedområder:

Computer Science

Kommuniker med maskiner

Fokuserer på menneske-maskine interaktion: Computer Science Basics, Digitalt netværk - SEO, Ontologi.

Mediestyring

Kommuniker med mennesker

Giver værktøjer og færdigheder relateret til skabelsen af digitalt indhold: Indholdsredigering, Social Media & Content Management og Digital Crisis Management.

Interaction Design

Administrer relationer mellem mennesker, maskine og organisation

Det grundlæggende i menneske-maskine-interaktion er en del af en brugercentreret strategi: Nye medier og digitale marketingmodeller, digitale grænseflader.

Web- og mobiludvikling

Udvikling af digitale platforme

Tilegnelse af nye færdigheder relateret til design og udvikling af digitale platforme og mobile applikationer: Web Platform design og udvikling, Mobil applikation.

Narrative modeller

Multimediestyring/Multisensoriske narrative modeller

Digital innovation stammer fra kreativitet og brugen af multisensoriske fortællemodeller: Audiovisuelt Broadcasting Design, Immersive Environments.

Project Management

Håndtere arbejdsprocesser

Effektiv styring af processer og arbejdsgange er en uundværlig forudsætning for ethvert digitalt projekts succes. Det afsluttende kollektive specialeprojekt er en mulighed for at eksperimentere og udnytte både de teoretiske og praktiske begreber og opleve kurset: Projektledelse og agil metode og specialeudvikling.

Hvordan er mesteren opbygget?

Master i Digital Marketing & Communication Management er et fuldtidskursus i engelsk, der varer ti måneder. Hovedformålet er at give deltagerne de nødvendige færdigheder til at drive og styre projekter på en bevidst og effektiv måde i et professionelt miljø præget af betydelig kompleksitet, en stærk sammenhæng mellem de involverede komponenter og en meget høj forandringshastighed. Master fokuserer på den konkrete praksis af hvert enkelt værktøj eller metode i de forskellige tilgængelige anvendelsesområder: medier, marketing (FoU, design, reklame), uddannelse og underholdning.

Akademiske politikker

Masteren leveres via foredrag og workshops fra mandag til lørdag med mulighed for feltarbejde eller forelæsninger søndag. Deltagelse er obligatorisk. Aktiv deltagelse i kurser er både forventet og grundlæggende for en vellykket gennemførelse af programmet. Alle opgaver og projekter skal afleveres til den fastsatte frist. Gennemførelsen af kandidatuddannelsen er betinget af det afsluttende specialeprojekt, som vil blive præsenteret af den studerende til en kommission til bedømmelse. Gennem hele det akademiske år vil IAAD ., arrangere besøg på virksomheder, udstillinger og museer, særlige workshops samt møder med relevante fagfolk. Alle disse arrangementer er obligatoriske, og transport- og adgangsgebyrer er ikke inkluderet i kursusundervisningen.

Afhandling

Det afsluttende speciale er et virkelighedsprojekt udviklet i samarbejde med en industripartnervirksomhed. Designprocessen udføres fra indledende briefinger til løbende møder og diskussioner og en endelig præsentation og evaluering af projektet med partnervirksomheden og det akademiske panel. Et tidligere eksempel på specialeprojektet blev udviklet med ARTUR srl - Grand Hotel Duchi d'Aosta.

Projektarbejde og praktik

Studerende kan vælge mellem at gennemføre et individuelt projekt (projektarbejde) eller en 300-timers praktik/læretid. Projektet vil blive udviklet ud fra et af studiets hovedtemaer med en instruktør/professionel, som tildeler opgaven og følger de studerendes fremskridt i forsknings- og designfasen samt den endelige præsentation.

Karriereservice

IAAD ., giver eleverne unik adgang til virksomheder og branchefolk på grund af integrationen af industri og uddannelse som grundlaget for en IAAD ., Master. IAAD ., karriereservice er en udveksling mellem behovene hos industripartnere og IAAD ., kandidater, da karriereservicen arbejder til gavn for begge.

Indlæggelser

Læreplan

Stipendier og finansiering

Ideelle studerende

Karrieremuligheder

Om skolen

Spørgsmål