Master i Design Management
Lisbon, Portugal
VARIGHED
2 Years
SPROG
Portugisisk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
præsentation
Design Management er en aktivitet, der har som hovedmål den gode inkorporering af design i virksomhederne, der samler de kreative og innovationsområder inden for designviden med den strategiske og forretningsmæssige tænkning af ledelse og marketing. Evnen til at forestille sig og planlægge kreative processer i forsknings-, analyse-, konceptualiserings- og eksekveringsfaser er nøglekompetencer hos en designleder, der omsætter til konkrete resultater opnået af virksomheder på markedet.
Master in Design Management omfatter hele den strategiske og operationelle proces inden for en forretningsorganisation som en måde at skabe produkter, mærker og tjenester, der i stigende grad tilpasses forbrugernes behov og et konkurrencedygtigt marked.
Dette program er baseret på teknologi, der er sammensat af en stærk innovationskomponent og fokuseret på udvikling af iværksætterånd.
fordele
- Komplementaritet af tre områder, der tillader udvikling af integreret tænkning om hele skabelsesprocessen: design, styring og markedsføring for at levere konkurrencedygtige produkter, tjenester og mærker.
- Heterogene og samarbejdsmiljø, der giver den studerende evnen til at arbejde forbløffende og med større praktisk involvering i designtankeprocesser og andre metoder, der er essentielle for at skabe innovation og viden.
- Det guider til identifikation af innovationsmuligheder fokuseret på specifikke kontekster (marked eller organisatorisk) og til konceptualisering og planlægning af løsninger.
- Fremme af kontakt med den forretningsmæssige virkelighed, enten gennem seminarer og tematiske workshops med ledere og referencefagfolk eller gennem nedsænkningsaktiviteter på fabrikken.
fabrik
Fabriken er IADE særlige projektagentur. Dets vigtigste mission er at udnytte IADE omdømme og brand-anerkendelse. I denne enhed, hvor værdi og viden fremstilles, fremhæves forholdet mellem studerende, lærere, laboratorier og civilsamfundet klart.
Fabrikens projekter er i det væsentlige defineret i tre handlingslinjer: parallel produktion (udvikling af undervisningsprojekter); læseplanfremstilling (projekter inden for den akademiske kontekst og i samarbejde med civilsamfundspartnere) og fremtidsproduktion (forskning anvendt til udvikling af projekter designet og oprettet fra bunden af).
Tidsplan / varighed
Efterarbejde / 4 semestre
campus
Santos - Lissabon
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Denne kandidatgrad har til formål at uddanne specialiserede og mangefacetterede fagfolk med designledelsesevner, der giver dem mulighed for at styre designprocesser i en virksomhed, skabe deres egen virksomhed eller arbejde i reklame-, kommunikations-, branding- eller marketingbureauer:
- Design ledere
- Produkt- eller servicechefer
- Produkt- eller servicedesignere
- Strategiske ledere
- Brand Managers
- Design- og marketingkonsulenter
- Kreative direktører
- UX designere
Masters i Design Management vil også være forberedt på at starte en universitetsundervisnings- eller forskningskarriere.