Master i design og reklame
Lisbon, Portugal
VARIGHED
2 Years
SPROG
Portugisisk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Galleri
Introduktion
Master's in Design & Advertising opstår fra behovet for at tilbyde mere specialiseret uddannelse, baseret på konvergensen mellem design og marketing og reklame, idet den er den eneste master i design i Portugal med en specifik specialisering i reklame.
Gennem forskning, der fører til færdiggørelsen af et afsluttende arbejde og brugen af aktive pædagogiske modeller, sigter denne kandidatgrad på at uddanne fagfolk, der er i stand til at udvikle strategiske, kreative og projektmæssige aspekter, til at forstå dynamikken i reklameoprettelse, til at analysere og kritisk vurdere forskellige forslag og at tænke på fremtidens bureau- og kreative retningsmodeller.
Hvorfor en kandidatgrad på IADE ?
Avanceret specialisering
Masters på IADE tilbyder dig en avanceret specialisering, så du kan skelne dig selv og udvide dine professionelle muligheder i den kreative økonomi.
netværk
Mulighed for at deltage i netværksgrupper med studerende fra andre programmer og virksomheder gennem Cross Masters-projektet, der forbinder dig med virkeligheden i de forskellige områder af den kreative industri.
Referenceskole
IADE er stedet, hvor Design, Teknologi og Kommunikation arbejder sammen med kreativitet som et værktøj til at skabe nye inspirerende løsninger for virksomheder og samfund.
Standarder for fremragende kvalitet
Med et uddannelsestilbud af officielle programmer, der er akkrediteret med det europæiske universitets ekspertisestandarder.
Hvorfor master i design og reklame?
Forbindelse af to grundlæggende kreativitetsområder
- Den eneste design kandidatgrad i Portugal med en specialisering i reklame.
- Forbindelse af to grundlæggende kreativitetsområder: design og reklame. Studerende oplever forholdet mellem reklamestrategi og designæstetik, som værktøjer, der komplementerer hinanden til at reagere på markedsproblemer.
- Forbereder eleverne til at arbejde i en verden af reklameskabelse, gennem brug af aktive pædagogiske modeller, med et reelt projekt på tværs af programmet
- De oplever forholdet mellem reklamestrategi og designæstetik, som værktøjer, der komplementerer hinanden til at reagere på markedsproblemer.
- Fremme refleksion over fremtidsorienterede tendenser, hvor eleverne beskæftiger sig med de mest aktuelle kommunikationsværktøjer til at løse markedsudfordringer.
Nærhed til virksomheder
- Studerende har mulighed for at reagere på reelle briefinger for udvikling af projekter i partnerskab med virksomheder som Queen of Hearts, Vans, Grupo Boticário, Quem Disse Berenice? og Vogue Portugal.
- Gennem fordybelsesaktiviteter i Fabrikken, hvor vi gennem Creative Challenge allerede har haft virksomheder som Bordallo Pinheiro og Vista Alegre eller gennem deltagelse i konkurrencer som: Young Lions, D&AD og Roger Hatchuel.
- Partnerskab med Creative Club og nogle internationale virksomheder og universiteter, fremme kontakten til erhvervslivet gennem foredrag med partnere som: UNESCO Chair of Communication på Methodist University, forskningsgruppen Semio Humanitas og Sampatalks.
- Cross Masters Project, hvor kandidatstuderende inden for designområdet på IADE samles for at svare. Nogle eksempler: Entourage (brasiliansk virksomhed, der arrangerer musikbegivenheder) og Lispolis (Lissabon Technical Center).
- Besøg hos virksomheder og tilstedeværelse af inviterede markedsprofessionelle i klasseværelset: Mãos que Ajudam, DocaPesca, SampaTalks og Hospital Pediátrico de Coimbra.
Faciliteter og laboratorier
- Adgang til laboratorier: Print Lab, 3D Laboratory, Media Lab Studio, Digital Laboratory, Photography Laboratory, UX Lab (User Experience Lab), Technology Laboratory, blandt andre. Disse rum støtter eleverne i udvikling og materialisering af ideer og projekter, så de kan simulere professionel aktivitet.
- António Quadros Library, værelser udstyret med Hyflex System og Mac-computere.
- Adgang til Adobe Creative Cloud
Fabrik | IADE Special Projects Unit
Fabrikken omfatter projektenheden, de tekniske laboratorier og observatoriet. Det er også en platform til at formidle ideer, projekter og kreative udfordringer, som de deltager i som IADE studerende. I denne enhed, hvor værdi og viden fremstilles, er der et klart fokus på forholdet mellem elever, lærere, laboratorier og civilsamfundet.
Certificering og akkreditering
Godkendt af A3ES den 20/10/2022
Registreringsnr. R/A-Cr 87/2015/AL02, dateret 21/04/2023
Best. nr. 6014/2023 af 29. maj 2023, II serie nr. 103 DR
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Denne mastergrad har til formål at uddanne fagfolk til at arbejde i en verden af reklameskabelse, der kombinerer reklamestrategi og designæstetik:
- Kreativ retning
- Kunst retning
- Ledelse og styring af kommunikations- og annonceringsstrategi
- Mediestyring og retning
- Annonceringskontochef
- planlæggere
Kandidater i design og reklame vil også være forberedt på at begynde en undervisnings- eller universitetsforskningskarriere.
Læreplan
1. semester
Kursusenheder | Timer | ects |
Reklamedesignlaboratorium | 56 | 9 |
Forbrugerstudier | 28 | 6 |
Integreret marketingkommunikation (valgfrit) | 28 | 6 |
Grafisk kommunikation (valgfrit) | 28 | 6 |
Annonceplanlægning | 28 | 6 |
Mediestrategi | 28 | 3 |
2. semester
Kursusenheder | Timer | ects |
Reklamedesignlaboratorium | 56 | 9 |
Audiovisuelt produktionslaboratorium | 28 | 6 |
Kreativ ledelse og samskabelse | 28 | 6 |
Digital annoncering | 28 | 6 |
Narrative strategier | 28 | 3 |
3. semester
Kursusenheder | Timer | ects |
Forskningsmetoder | 28 | 9 |
Trends og fremtidsscenarier | 28 | 6 |
Afhandling/Projektarbejde/Praktikrapport i design og reklame | 15 | 18 |
4. semester
Kursusenheder | Timer | ects |
Afhandling/Projektarbejde/Praktikrapport i design og reklame | 14 | 30 |