Master of Arts in Contemporary Fashion Design
IFA Paris
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
15 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 12.800 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Ansøgningsgebyr 150 EUR
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
IFA Paris Master Certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighed: 15-måneders program på engelsk
- Campusser: Paris, Firenze (Istituto Lorenzo de Medici)
- Format: Paris/Firenze/Paris
- ECTS -point: 120
- Ansøgningsgebyr: € 150
- Undervisningsgebyr: € 12.800
- Begrænset til: 25 elever pr. Klasse
"Udvikl din samling i vores designeratelier"
Introduktion
Unge modedesignere er blevet nøgleelementet i omformningen af nutidens modepanorama. Fra udnævnelsen af JW Anderson til kreativ direktør til Loewe til erhvervelsen af Christopher Kane's andele af Kering Group ser alle begivenheder ud til at indikere, at nu mere end nogensinde er modefremstilling fortsat afgørende for aktiviteterne i store luksusmærker og massemarkedsmærker.
På trods af en tilsyneladende tilbagevenden til ren og frisk kreativitet, har komponenterne i modedesignrelaterede job dramatisk ændret sig. At forestille sig tøj på en intuitiv måde er kun et aspekt af en designer ansvar. En hoveddesigner eller en kreativ direktør skal ikke kun forudse sociale og æstetiske ændringer, men også forstå de strategiske spørgsmål, som mærker står over for med hensyn til positionering, markedspotentiale og kommunikation.
Vores Master of Arts in Contemporary Fashion Design var specielt designet til at imødegå disse ændringer og er rettet mod Fashion Design -kandidater, der ønsker at gå ud over produktdesign og udvikling.
Programmet har 3 hovedmål:
- Berigelse af vores elevers mode og kreative kultur med moduler, der er specielt designet til dette kursus. For eksempel blev vores 'Fashion Cross Culture' modul udviklet med Musée des Arts Décoratifs for at give en mere sofistikeret tilgang til analyse af kulturelle uoverensstemmelser og deres effekt på mode. Et andet centralt modul ville være "Fashion Product Semiology". Den bruger semiologi som metode til at afkode et tøj og til at dekryptere dets æstetiske aspekt for bedre at forstå, hvordan det opfattes.
- Udvikling af elevernes kreativitet med moduler som «Creative Process», der hjælper eleverne med at blive mere bevidste om deres egen “kreative logik” og øge deres potentiale. Tilføjelsen af praktiske workshops vil give eleverne en ny tilgang til kendte produktions- og designteknikker. For eksempel introducerer modulet "Mønster og drapering udvikling" nye forskningsmetoder baseret på eksperimentering og åbner nye perspektiver for eleverne, når det kommer til at finde inspiration.
- At hjælpe vores studerende med at forstå, hvordan modeindustrierne fungerer, og hvordan brandstrategier udformes i en global kontekst. Marketing, organisatoriske spørgsmål, økonomiske udfordringer samt image- og kommunikationsstrategier vil blive diskuteret i en række forskellige moduler.
Kurset slutter med, at eleverne udvikler deres eget indsamlingsprojekt med vejledning af en vejleder. Dette projekt omfatter oprettelse af en beklædningsgenstand og/eller en tilbehørskollektion. Processen involverer design af prototyper til 12 silhuetter samt udvikling af marketing- og forretningsplaner. Denne samling bliver derefter undersøgt af en jury af fagfolk, og de bedste studerende får mulighed for at vise deres arbejde til modeprofessionelle på IFA Graduate Show, der finder sted under The Haute Couture Fashion Week. Studerende får også undervisning i at deltage i flere internationale konkurrencer, der repræsenterer en fantastisk platform for unge modedesignere.
Som med de andre IFA Paris kurser har Master of Arts in Contemporary Fashion Design stor fordel af sin placering i Paris. Med sit rige kulturliv er dens to museer dedikeret til mode, dets 6 årlige modeuger, hundredvis af showrooms og tekstilmesser samt nærheden af små håndværksindustrier, lysbyen, stadig ubestridt modehovedstaden i verden.
Alle vores programmer er artikuleret omkring ECTS -rammerne som defineret af Bologne -konventionen. Efter endt kursus får de studerende i alt 120 ECTS, der let kan overføres, hvis de beslutter sig for at studere videre. Dette program modtog også IDEL/IDEART -akkrediteringen og er certificeret som en "International Master."
Indlæggelser
Læreplan
Kursusstruktur
Kreativ kultur
For at skabe relevante koncepter og produkter, er modedesignere konsekvent nødt til at stille spørgsmålstegn ved deres egen kreative proces i lyset af ændringer i deres sociale, økonomiske og kulturelle miljøer. Gennem de forskellige moduler i denne gruppe vil de studerende overskride definitionen af intuitiv kreativitet for at bygge deres egne kunstneriske rammer baseret på deres personlige motivation og intellektuelle proces. Målet er at hjælpe dem fuldt ud med at udnytte deres kreative sind og derfor maksimere deres innovationsevner.
Modulerne omfatter: Moderne kreativitetsanalyse Forskning & kreativ tænkning Kreativ procesworkshop
Modemiljø En stærk interesse for kunst såvel som nysgerrighed over for andre kreative områder er nødvendige for at fodre modekreativitet. Æstetisk viden opbygges ved at analysere forskellige genrer af billeder, grafik, farver, maleri, skulptur, arkitektur eller design af artefakter. Gennem moduler som Fashion Ethnography, Fashion Cross-Culture udviklet i samarbejde med Paris Musée des Arts Décoratifs, eller Fashion Product Semiology, vil studerende yderligere analysere, hvordan mode adresserer begreberne udseende og status. I sidste ende vil eleverne være i stand til at afkode betydningen bag former, volumener, detaljer eller farver af enhver række modeprodukter.
Modulerne omfatter mode etnografi mode på tværs af kultur Kreativ kontekst Trends & Future Fashion Product Semiology.
Marketing Management
Denne gruppe af moduler analyserer og reflekterer over marketingstrategier for modemærker og giver en stringent skitse til at administrere dem. Studerende undersøger forskellene i markedsføring af højmodemærker versus massemarkedsmærker. Observation af processer, der påvirker brands identitet, positionering, prissætning, distribution og kommunikation hjælper eleverne med at forstå de iboende udfordringer på det brede moderne modemarked. Et brands magt vil blive analyseret gennem dets værdi, dets sociale, kontraktlige og semiotiske dimensioner. Studerende vil sætte sig ind i de nødvendige omfattende værktøjer til branding for at opbygge sammenhængende strategier for deres eget modebrand. Behovet for fremtidige modeiværksættere for at udvikle innovative modekoncepter på specifikke markeder i nutidens globale modeindustri er også behandlet.
Moduler omfatter:
Positionering og prisfastsættelse Modedistribution Forbrugeradfærd Sourcing & Supply Chain Issues Branding.
Billede & Kommunikation
Omfattende kommunikation og innovative designpræsentationer er afgørende for, at modehuse kan skille sig ud på en overfyldt markedsplads. De forskellige moduler i dette kapitel vil træne eleverne i at fusionere den korrekte ordlyd og billedsprog i lighed med modekommunikationskampagner udviklet på den internationale arena. Mere specifikt vil viden og færdigheder fokusere på mediestrategisk planlægning, visuel kommunikation gennem styling, skriftlig kommunikation gennem traditionelle og digitale kanaler, PR-teknikker og event management til modeshows.
Moduler omfatter:
Kommunikation Modepressen Detail & Visuel Merchandising Fotografisk Styling Modefotografi Historie & Analyse.
Forretningsspørgsmål
Modedesignere eller kunstdirektører skal forstå de juridiske og forretningsmæssige rammer for modeindustrien for at kunne kommunikere effektivt med brand managers. Inden for denne modulgruppering vil de studerende opdage modeindustriens realiteter fra et økonomisk og finansielt synspunkt. De vil udforske de udfordringer, som nystartede virksomheder står over for og lære den bedste praksis for at skrive en forretningsplan. Det omfatter analyse og evaluering af vækstpotentiale i nye virksomheder, minimering af finansielle risici, samtidig med at industriens nøglesuccesfaktorer identificeres, som er nødvendige for, at et brand kan vokse og blomstre i nutidens konkurrencedygtige globale økonomi.
Moduler omfatter:
Entrepreneurship & Finance Intellectual Property.
Teknisk problem
Realistisk set kan en fremtidig karriere inden for mode ikke udtænkes uden et indgående kendskab til tøjkonstruktion. Inden for denne modulgruppering vil de studerende styrke deres viden og færdigheder til at håndtere en mangfoldighed af beklædningsgenstande og tekstiltyper gennem læretiden af både traditionelle og højteknologiske produktionsteknikker. De vil også blive udsat for teknologiens rolle i at skabe nye tekstiler og designs. Efter afslutningen af denne modulgruppering vil de studerende have forstået fremstillingsprocesserne og de praktiske spørgsmål, der er involveret i at bringe en beklædningsgenstand til live.
Moduler omfatter:
- Digital Design Workshop
- Innovativt tekstilværksted
- Udvikling af mønster og drapering