Master i modebranchen
IFDA Italian Fashion & Design Academy
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
8 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 13.000 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Herunder moms
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Fashion System er ikke kun sammensat af kreative mennesker, men frem for alt ekspertledere, der omdanner andres kreativitet til en reel forretning.
Markedsføring og styring af produktvariabler, priser, distribution og kommunikation gør det muligt for virksomhederne i modebranchen at opnå en konkurrencedygtig position, styre den og vide, hvordan man optimerer det.
Kurset er dedikeret til alle, der ønsker at erhverve specifikke færdigheder som leder af Fashion System med bevidsthed og kompetence inden for bestemte fagområder gennem praktiske guidede erfaringer og studier af tekniske discipliner. Der lægges særlig vægt på udviklingen af markeder og sprog for at skabe passende forberedelse til integration i ethvert selskab i modebranchen.
Den operationelle autonomi, evnen til at foretage konsekvente valg og påtage sig et præcist ansvar, evnen til at forholde sig til en kunde er grundlaget for lederen i stand til at koordinere medarbejdere og konsulenter. Kursets aktuelle øjeblik er afhandlingsprojektet, som er under tilsyn af en kommission.
De udgående færdigheder er mange: Marketing Manager, Product Manager, Licensing Manager, Køber, Brand Manager osv. Kurset giver dig mulighed for at opnå en målrettet forberedelse til starten af en fremragende karriere.
Nogle af de involverede modefagfolk:
- Flaminio Soncini (Grundlægger af "Køberforeningen")
- Maurizio Cinà (medstifter af "Køberforeningen", ex AD af Frankie Morello)
- Massimo Torti (generalsekretær for Federmoda Confcommercio)
- Giulio Di Sabato (formand for Assomoda Italia, ejer Sari Spazio showroom)
- Showroom M. Panzieri
- Rinascente Milano
- LUISAVIAROMA
Kursusprogram
Programmet for Fashion Business kurset giver et specifikt forberedelse til:
Første del
- Introduktion til Fashion System
- Fashion Marketing: begreber og analyse
- Struktur af en modeindsamling
- Økonomi og strategier for mode: Licensing
- Teknologi og materialer
- De nye produktionssystemer: Fast Fashion
- Den Visual Merchandiser's rolle
- Fashion Buyers rolle
- Finans og forretningsplan
Anden del
- Kommunikation og medier (Web Marketing
- Billedanalyse og strategi
- Reklame- og reklamestrategier
- Koordinering og forretningsforvaltning
- Brand Identity
- Købsmetode
- PR
Besøg er planlagt på modestudier, showrooms eller boutique, for at støtte træning og forstå sektorens indkøbssystem.
Certifikat: IFDA er certificeret ISO 9001 til uddannelsessystemet af kvalitet, sektor EA 37 Nr. SQ164098, og frigiver certifikater anerkendt på internationalt plan.