
Kandidat in
Kandidatgrad i audiovisuelle, interaktive digitale medier og spil Champollion University

Stipendier
Introduktion
Målet med denne tværfaglige kandidatgrad er at uddanne eksperter og projektledere i opfattelsen af multimedieressourcer designet til undervisning gennem lærlingeuddannelser, faglig uddannelse, grunduddannelse (seriøse spil, læringsspil, simulatorer, transmedia, MOOC) samt alle sektorer af gamification (advergame, newsgame, edugame).
Denne kandidat afspejler den brede vifte af færdigheder, der kræves i denne nye industri gennem dens tværfaglighed og tværgående emner: teknologisk og datalogi, humaniora og samfundsvidenskab, uddannelsesvidenskab, jura og økonomi.
I slutningen af dette kursus vil kandidater være i stand til at designe, styre, udvikle, budgettere og vurdere en alvorlig spilenhed eller interaktive digitale medier, primært knyttet til træning og knyttet til områderne marketing, kommunikation og information.
Denne kandidatgrad fremhæver fem studieretninger:
Opdatering af færdigheder:
Da denne mester sigter mod et bredt publikum, tilbydes moduler designet til at opdatere færdigheder på forskellige områder i løbet af det første år i henhold til den studerendes baggrund. Disse moduler er 'Teori om læring' og 'Metoder, teknikker og læringsværktøjer' på den ene side 'Algoritmer og programmering' og 'Introduktion til websprog.'
Tværfaglighed:
Undervisning i tværgående færdigheder og oprettelse af tværfaglige samarbejdsgrupper til vejledte projekter og vejledninger. Denne rigdom af mangfoldighed demonstrerer kursets dynamik og opnåelse.
Træningens mangfoldighed:
Denne master er designet til at tilpasse sig til tre forskellige træningstyper: kontinuerlig træning, grunduddannelse og træning gennem en lærlingeuddannelse. Disse tre typer studerende kan følge de samme lektioner på INU CHAMPOLLION , hvor den eneste forskel er projekterne og tidspunktet for praktikophold. Desuden er denne master tilgængelig via akkreditering af erhvervet erfaring.
Professionalisering:
Med et professionelt integrationsmodul og en forlænget praktik i det andet år er denne kandidat forpligtet til de studerendes professionalisering og beskæftigelsesegnethed.
Metodologi gennem projekter:
De første tre semestre af denne mester har hver deres uddannelsesmæssige mål at fremme værdien af at arbejde på et projekt som en del af et team i tværfaglige grupper, der gør det muligt at skabe en læringssituation gennem et virkeligt projekt:
I slutningen af semester 7 vil den studerende være i stand til at designe og script som en del af et team interaktive medier til at formidle en færdighed, information eller en besked.
I slutningen af semester 8 vil den studerende være i stand til at designe og producere, som en del af et team, interaktive digitale medier (webspil, 2D / 3D-spil).
I slutningen af semester 9 vil den studerende være i stand til at designe, udvikle, eksperimentere og vurdere, som en del af et team, et interaktivt læringsmedie.
Færdigheder og viden
I slutningen af de to år af denne kandidatgrad vil praktikanten eller den studerende være i stand til at lede innovative projekter inden for udvikling af interaktive multimedieressourcer, især inden for faglig uddannelse.
Dette involverer følgende:
Koordinere og lede et tværfagligt team i et seriøst spilprojekt eller en interaktiv digital ressource og oprette værktøjer til pilotering af projektet, foreløbige budgetter og diagrammer for kvalitetskontrol.
Skriv storyboardet til et seriøst spil eller en interaktiv oplevelse gennem screenwriting-værktøjer, design adfærdsmæssige handlinger og interaktioner og miljøer, og sørg derefter for fortolkningen af de forskellige hold (udvikler, grafisk designer, lydtekniker, træner.)
Design digitale værktøjer til læring og support, der sikrer og kontrollerer alle faser i produktionsprocessen.
Analyser og vurder relevansen af traditionelle træningsressourcer for at tilpasse dem til at skabe innovative interaktive læringsværktøjer (social læring, læringsstyringssystem, seriøst spil).
Oprette, udvikle eller overtage en virksomhed eller arbejde som medarbejder inden for seriøse spil, identificere personlige styrker og svagheder og vurdere kritisk egen professionel praksis.