Keystone logo
IRIS Sup'
IRIS Sup'

IRIS Sup'

At vælge IRIS Sup 'er garanti for en træning anerkendt af staten, tilpasset arbejdsklimaets krav, beregnet til dem, der ønsker at udøve eller udvikle sig professionelt i en international sammenhæng.

IRIS Sup 'skole IRIS

Lavet af IRIS i 2002, IRIS Sup 'er en privat teknisk videregående uddannelsesinstitution registreret på Paris Rectorat der har til formål at træne de studerende og professionelle i forskellige brancher i en international sammenhæng.

Den udsteder statsanerkendte kvalifikationer på niveau 7 (bac +5), der er registreret i National Directory of Professional Certifications (RNCP).

Geopolitik og professionel praksis

IRIS Sup' kurser giver de studerende mulighed for at tilegne sig:

  • den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at forstå internationale spørgsmål og udvikle deres evne til analyse og forslag til at bistå i beslutningstagningen i organisationer;
  • beherskelse af professionelle værktøjer gennem læring gennem simulering og professionelle situationer fra 1. år ;
  • professionel holdning og modenhed i dedikerede workshops.

Vælg eksamen

IRIS Sup 'tilbyder uddannelse i anvendt geopolitik, der fører til to niveau 7 titler anerkendt af staten: International Strategy Analyst (ASI) og International Program Manager - Humanitarian and Development (MPI-HD ). Tilgængelig med en bac + 3, kurserne varer to år. Indehavere af en bac + 4 kan ansøge direkte på 2. år.

> 1. år hos IRIS Sup '(bac + 4)

Det private eksamensbevis i grundlæggende studier i internationale relationer (RI 1) validerer det første år på IRIS Sup'. Dette år er et obligatorisk trin for dem med en bachelor+3 uden professionel erfaring. Det kan også give studerende med en højere videnskabelig eksamensbevis mulighed for at tilegne sig et solidt fundament i politiske, økonomiske og diplomatiske spørgsmål, inden de specialiserer sig i andet år.

> Specialiseringer på 2. år (bac+5)

International strategianalytiker (ISA)
En fælles kerne og fire specialer svarende til forskellige professionelle verdener, der sigter mod at udvikle analytiske, handlings- og beslutningsdygtige færdigheder i internationale miljøer:

  • Geopolitik og fremsynethed*
  • Geoøkonomiske risici og strategisk efterretning*
  • Forsvar og sikkerhed*
  • Geopolitik i landbrugsverdenen og fødevaresikkerhed

International Program Manager - Humanitært og Udviklingsmæssigt (MPI-HD)*

  • Strategisk
  • Operationel
  • Fortalervirksomhed
  • International Program Manager - Humanitært og Udviklingsmæssigt*

En fælles kernepensum kombineret med tre specialer (kun i ansigt-til-ansigt-undervisning) sigter mod at udvikle færdigheder i at analysere konteksten for interventioner i marken, udvikle strategiske og programmatiske tilgange til internationale solidaritetsprojekter, mestre projektcyklusstyring, styre menneskelige ressourcer og projektteams samt designe og styre partnerskaber. Færdigheder tilegnes ved at arbejde på projekter i partnerskab med internationale solidaritetsaktører (NGO'er, foreninger, sociale iværksættere).

* Kurser tilbydes også eksternt.

Rich kampagner mangfoldighed

Hos IRIS Sup', ingen kloner. Studerende eller professionelle, franskmænd eller udenlandske, alle kommer med deres egen baggrund, erfaring og mål, og bliver beriget i løbet af året af undervisningen og de studerendes og talernes mangfoldighed i oprindelse.

Hvert år byder IRIS Sup' omkring 20% internationale studerende velkommen, der repræsenterer omkring fyrre nationaliteter.

Flydende i engelsk er nødvendigt i enhver international aktivitet, er nogle kurser undervises på engelsk.

56141_14608745_1108732885849348_3579966449716116051_o.jpg

Overvågning og uddannelsesmæssig støtte

Med mere end 560 studerende, både fysisk og eksternt, er IRIS Sup' fortsat en struktur, hvor anonymitet ikke har nogen plads. I begyndelsen af året underskriver hver elev interne regler, som regulerer deres forhold til skolen. Deltagelse i undervisningen er obligatorisk, og opgaven skal afleveres inden for de fastsatte tidsfrister. Dialogen med administrationen er konstant: uanset om der opstår et administrativt eller uddannelsesmæssigt spørgsmål, vil hver elev altid finde nogen at tale med.

IRIS Sup'-studerende har adgang til et studierum, online avisabonnementer og EcoSocPol-pakken (omkring 300 tidsskrifter) fra Cairn-portalen.

Åbne kurser i den professionelle verden

  • En organisation, der er gunstig for alternerende studier/praksis: mulighed for at udøve en professionel aktivitet 3 dage om ugen, sideløbende med undervisningen fra september til juni, derefter fuldtid fra juni til december (praktik, læreplads, tidsbegrænset kontrakt, fastansættelse eller studiejob).
  • Kontakt med fagfolk: alle talerne arbejder i virksomheder, foreninger, internationale organisationer eller i ledende embedsmænd. Deres kurser kombinerer teoretiske bidrag, praktiske anvendelser og daglig erfaring med at arbejde i et internationalt miljø. Projekterne udføres med og for partnerorganisationer.
  • Deltagelse i IRIS-aktiviteter: Udover deres kurser kan IRIS Sup-studerende deltage i konferencer, samarbejde i IRIS-aktiviteter og automatisk blive medlemmer af instituttet.
  • Alumni-netværket: IRIS Sup' Alumni, IRIS' alumniforening, blev oprettet i 2008 og har til formål at samle et netværk, der nu omfatter mere end 3.700 kandidater!
  • Professionelle og internationale erfaringer: workshops til refleksion over det professionelle projekt og praktik-/jobsøgningsmetoder er planlagt i alle programmer. Erfaringskontoret offentliggør annoncer for studerende og modtager dem med henblik på personlig rådgivning. IRIS Sup' studerende er nu værdsat i flere hundrede private virksomheder og offentlige organisationer. Kontoret udvikler partnerskaber i udlandet, organiserer international mobilitet og overvåger internationale studerende.

56145_IMG_4787.JPG

Opdateret træning hvert år

Hos IRIS Sup' tæller hver enkelt interessents mening: studerende, lærere (alle professionelle), praktik- og lærlingekontraktvejledere, partnere, kandidater i beskæftigelse osv. Evalueringsspørgeskemaer, rådgivning om faglig udvikling med eksterne fagfolk, uddannelsesmøder, formelle og uformelle møder og diskussioner giver mulighed for at udveksle synspunkter og løbende udvikle programmernes indhold i løbet af året.
Det er en konstant bekymring at tilpasse træningen til arbejdsgivernes forventninger.

De fællestræk i al uddannelse

Uanset hvilken metode der vælges, har alle træningsforløb følgende til fælles:

  • Udvælgelse: berettigelse baseret på sagsakter og derefter samtale;
  • Det vedvarende studietempo: ud over kurser, personligt og gruppearbejde, professionel erfaring (praktik, læreplads osv.);
  • Blandingen af geopolitik og professionel praksis, professionelle talere anerkendt inden for deres felt;
  • Metoder til validering af træning: løbende evaluering (præsentationer, læsenotater, analysenotater, praktiske cases, simuleringer osv.), eksamener, udarbejdelse af en faglig eller operationel afhandling og professionel erfaring relateret til træningen.

Skolens ofte stillede spørgsmål

56144_IMG_4730.JPG

  • Paris

    2 bis rue Mercoeur

IRIS Sup'