
Kandidat in
Master Automotive Engineering for bæredygtig mobilitet
ISAT - Institut Supérieur de l'Automobile et des Transports

Nøgleinformation
Campus placering
Nevers, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 11.500 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
* 11 500 euro for 4 semestre
Stipendier
Introduktion
Embrace en bilindustri karriere over hele verden mens du studerer i Frankrig med en cand.merc. Inden for automotive engineering for bæredygtig mobilitet
ISAT og Polytech'Orléans, Europas største ingeniørskoler tilbyder et co-akkrediteret kandidatuddannelse inden for automotive engineering for bæredygtig mobilitet med fokus på energistyring

Oversigt
Varighed: Fire semestre
Kreditoverførsel: Hvert semester tegner sig for 30 European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). ECTS-point er overførbare.
Antal pladser: 20
Undervisningsgebyrer: 11.500 € (5.750 x 2 år) med forbehold for ændringer i overensstemmelse med bestyrelsens politik.
Tilskud: Conseil Régional de Bourgogne Franche Comté og Conseil Régional de la Région Centre-Val-de-Loire kan tilbyde tilskud afhængigt af AESM S1-resultaterne.
mål
Dette toårige automotive engineering program i Europa på kandidatniveau (3 semestre
Dette program tager sigte på at forberede fremtidige bilstuderende ingeniører til en professionel karriere med bred viden om bilsystemer, der er tilpasset de nye tendenser (hybrid fremdrivning, el-køretøj, biomaterialer, alternative brændstoffer, flådestyring osv.), Samtidig med at der tilbydes specialiseringer centralt til industrien
En ny ide
At holde planeten vende i den rigtige retning vil tage en masse helt nye tekniske og kreative know-how fra ingeniører i dag. For at imødekomme dette imperativ har Polytech Orléans og ISAT kombineret deres ekspertise, og deres faciliteter inden for bilindustrien tilbyder et meget specialiseret program.
Den nye Master i Automotive Engineering og Bæredygtig Mobilitet undervist helt på engelsk, er skræddersyet til at imødekomme dette behov og omfatter hele dimensionen af nutidens og morgendagens komplekse bilsystemer i en real-life kontekst.
Revolutionen i forskningsværktøjer inden for mekanik, materialer, energi og elektronik gør det muligt for vores studerende at studere total produktydelse - det betyder virkelighedens oplevelse tæt på industrielle problemer.
Dette masterprogram integrerer kreativitet, teknologi og laboratorier med tre semestre af studie efterfulgt af et semester af en individuel forskningsopgave.
Tager dig videre til
Vores kandidater vil være ekspert inden for de nyeste og mest lovende nye teknologier som alternative brændstoffer, økodesign, biokompositter og bæredygtig fremstilling samt alle aspekter af mekanik, energi og indlejret elektronik. De vil også drage fordel af et skarpt fokus på forskning og være i stand til at:
- Forbered en karriere som ingeniør til industrielle projekter og tjenester
- Kvalificere at være en forsknings- og udviklingsingeniør for førende virksomheder og organisationer, og
- Få en værdifuld baggrund i Ph.D. undersøgelser .
Kursus beskrivelse
Kerneundervisningsenheder med et valg af to specialiserede muligheder:
- køretøj dynamik / intelligent køretøj
- energistyring
Miljø
ISAT
ISAT ligger nær det franske Nevers / Magny-Cours F1 kredsløb (2 timers kørsel fra Paris) og tilbyder en perfekt ramme for den studerende / fremtidige bilingeniør at arbejde på innovative projekter med motorsport SMV'er
Polytech'Orléans
Polytech'Orléans (en times kørsel fra Paris) er et teknisk fakultet og en skole, der tilbyder et omfattende udvalg af kurser på kandidat- og postgraduate-niveau inden for teknik og teknologi. Polytech'Orléans er grundigt involveret i automotive forskning emner som nye motor begreber, energiledelse, aerodynamik i samarbejde med førende bilproducenter og leverandører.
Associerede forskningslaboratorier inden for bilteknik
ISAT
- DRIVE laboratorium
- DRIVE Energy Propulsion Electronics og Miljøforskningsgruppe
Polytech'Orléans
- PRISME laboratorium
- PRISME Engine and Combustion Research Group
- PRISME External Aerodynamics research group
Adgang
Ønskende præstation er påkrævet i ansøgerens første grad, som skal svare til britisk første klasse i enten mekanisk
Engelsk færdighed: TOEIC 785 / (TOEFL IBT 80) / IELTS 6.5
Fransk færdighed: Ikke påkrævet som fransk som fremmedsprog undervises til alle ikke-fransktalende studerende.
Undervisningsgebyr: 11 500 euro for 4 semestre
Ansøgningsprocedure
Download venligst ansøgningsskemaet, der skal indsendes inden 7. maj 2018.
Bemærk venligst, at studentboliger måske ikke er tilgængelige i løbet af den forlængede ansøgningsperiode i juni, og at finde bolig i Orléans vil være dit ansvar.
Venligst still dine spørgsmål til professor Sidi-Mohammed SENOUCI [email protected] og professor Pascal HIGELIN [email protected]
Hvordan man ansøger
Nødvendige dokumenter:
- Ansøgningsskema
- Ansøgningsskrivelse med motivation til at deltage i programmet
- Curriculum Vitae (Resumé)
- Officiel kopi af en bachelorgrad eller tilsvarende med udskrift af poster (engelsk oversættelse) og rang
- To dommere og deres adresser, helst fra universitetet eller instituttet, der tildelte den første grad, som vil blive kontaktet
- En kopi af gyldigt ID dokumentation og pas
- En kopi af scoringsrapport for det engelske niveau
- GRE
Erasmus-studerende
Det tredje semester (oktober til december) er åbent for Erasmus-studerende med følgende kurser (helt undervist på engelsk):
- kritiske systemer og køretøjsnettet
- energi hybridisering / opbevaring
- motorkomponenter
- elektrisk motorkraft
- alternative brændstoffer og forurenende stoffer
- konferencer
- Fransk kultur og sprog
Faglige krav: Registreret på Master 2 niveau
Studerende på arbejde
I løbet af semester 1 og 2 omfatter de fleste af AESM-kurser praktisk arbejde med state of the art industri- og forskningsudstyr. Følgende videoer, hvor AESM-studerende forklarer deres arbejde, er blevet taget under Motor Control-kurset:
- Kontrollab - Syntese af en gasregulering
- Motortestlaboratorium - Dieselmotor NOx / Partikelafvigelse
- Motor test lab - Optimering af gnist timing og AFR