Kandidatgrad i international kommunikation (mic)
International University of Languages and Media
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
18 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidatuddannelsen i International Communication er en international kandidatuddannelse, som IULM University i samarbejde med tre prestigefyldte europæiske universiteter specialiseret i public relations og kommunikation. MIC giver mulighed for at studere i forskellige universiteter og erhverve en specialisering rettet mod global kommunikation.
Kandidatuddannelsen i International Communication (MIC) er en postgraduate program udelukkende på engelsk varig 18 måneder og henvender sig til kandidater i kommunikation discipliner eller relaterede emner. Ved at deltage MIC kandidatuddannelse vil du være i stand til at studere i forskellige universiteter over hele Europa og dermed opnå dobbelt anerkendelse.
MIC er en fuldtids-program varer 3 semestre. Den første semester (Professionalisering Communication) har en kerne læseplan, hvor du vil få undervisning i de grundlæggende værktøjer for kommunikation, og foregår i en af de tre partneruniversiteter. Det andet semester (Meddelelse Professional in Context) er orienteret mod specialisering og holdes i en anden af de partner universiteter. Specialiseringen afhænger det program, der tilbydes af den valgte for andet halvår universitet. Den tredje semester indebærer at skrive en afhandling, under fælles tilsyn af de to partneruniversiteter.
Certifikatet tildeles ved afslutningen af undersøgelsen stien består i en dobbelt anerkendelse: en kandidatgrad fra hver af de to partneruniversiteter og en samlet certifikat fra konsortiet.
De tre europæiske universiteter, der med IULM, deltager i Hofstede Geert Consortium er: Metropolitan University (Leeds); Universitas Vilnensis (Vilnius); Hanze University Groningen.
MIC tog internationale kommunikation fagfolk, der er i stand til at arbejde i en multikulturel sammenhæng og foregribe globale forandringer. Eksperter og rådgivere i Corporate Communication, International Media Relations, Public Relations, interkulturelle relationer og europæiske offentlige anliggender.
Core Programme
Den første semester introducerer dig til den fulde bredde af erhvervet. Du kan studere din første semester på enten Leeds Beckett University, Vilnius Universitet, eller Hanze University of Applied Sciences, hvor du vil følge de centrale moduler til master.
specialisering program
Hver af konsortiets universiteter har en specifik perspektiv af International Communication emne, og har specialiseret sig i visse områder. Du kan vælge universitetet, der passer bedst dine faglige og personlige mål.
Hanze University of Applied Sciences
- Den Issues Manager: effektiv forvaltning af offentlige anliggender former den offentlige orden, opfattelse og offentlig accept. Hvordan kan public affairs / kommunikationsstrategier bruges som redskaber til håndtering af offentlige spørgsmål, og anvendes til at øve indflydelse og opnå en fordel? Dette kursus giver mulighed for at undersøge og planlægge et større projekt og gøre en offentlig præsentation og et forsvar for en klient i en konsulentvirksomhed rolle.
- Den betroede rådgiver: At vide, hvordan at foretage evidensbaseret forskning gør én en betroet rådgiver. Dette projekt fokuserer på anvendt kommunikation forskning, specifikt empirisk og analytisk fase af forskningen, til at løse store samfundsmæssige problemstillinger. Dette kursus giver mulighed for at udføre som forsker og til at anvende moderne (online) forskning værktøjer og lære at udvikle enkle og konkrete metaforer, der hjælper folk til at organisere oplysninger om emner på nye måder.
- Den Engager: En organisation, der arbejder internationalt brug for sine medarbejdere til at være interkulturelt kompetent. På dette kursus vil du lære at træne andre, og hvordan de skal håndtere internationale projekter inden for rammerne af et udviklingssamarbejde. Til dette kursus, vi arbejder sammen med Hanze Center for udviklingssamarbejde.
Leeds Beckett University
- Public relations færdigheder: Denne specialisering hjælper dig med at blive mere beskæftigelsesegnede i public relations ved at udvikle deres kompetence og tillid. Med fokus på skriftligt og faglige færdigheder, vil du udvikle skrive taktik er nødvendige for crafting og levere kommunikations-beskeder via traditionelle og sociale medier. Du vil udvikle PR rådgivning og ledelsesmæssige færdigheder, herunder krisestyring og den rolle, kreativitet i kommunikation ledelse.
- Kommunikation revision: En grundig og effektiv kommunikation revision sikrer en organisation bruger de bedst mulige kommunikationskanaler til rådighed. Mens få uvurderlig indsigt i processen, vil du blive udfordret til at tilbyde kreative forslag til forbedring kommunikationsprocesser og kritisk vurdere anbefalingerne for kunden.
- Digital kommunikation ledelse: Ny medier hurtigt re-forme kommunikationsbranchen. Formålet med denne specialisering er at udvikle en dybere forståelse af nye medier, i teori og praksis, og til kritisk at analysere konsekvenserne for virksomhedernes kommunikation.
IULM University
- Udvikling og kommunikation: Hvad kræver det at blive en meddelelse professionel inden for udviklingssamarbejde? Du vil udvikle en kritisk forståelse af kommunikation teori og den praktiske anvendelse af medier i udviklingssammenhænge for internationale organisationer og / eller ngo'er, der arbejder sammen med udviklingslandene.
- Offentlige anliggender og fortalervirksomhed: Udforsk kunst og håndværk af lobbyvirksomhed erhverv. Du vil blive nedsænket i strategier, taktikker, metoder, teknikker, regler og etik hos dem, der går ind for offentlige politiske muligheder til offentligt ansatte.
- Social ansvarlighed og kommunikation: Social ansvarlighed er en af de store fokusområder i dag. Hvilken rolle kommunikation professionelle i forhold til social ansvarlighed? Hvordan kan en organisation gennemføre en socialt ansvarlig filosofi med støtte fra sine interessenter?
Vilnius-universitetet
- Krisestyring og Kommunikation: En organisation skal forberede sig på det uventede. Den måde, hvorpå en organisation reagerer på det uforudsete kan gemme eller endda skade sit omdømme. Du vil fokusere på, hvordan man kan planlægge en krise og udvikle de nødvendige færdigheder til at håndtere en krise effektivt.
- International kommunikationskampagner: Denne specialisering giver dig teoretisk viden om kommunikationskampagner, implementeret i den internationale arena. Du vil få en klar forståelse for Interkulturel Kommunikation aspekter, der er vigtige i planlægning, organisering og gennemførelse af kommunikationskampagner.
- Videnskabelig Forskning: Denne specialisering har til formål at udvide og uddybe de studerendes viden og færdigheder i videnskabelig forskning. Dette omfatter udvikling af kapaciteten til at vurdere videnskabelige arbejde at tage fat både teoretiske og praktiske videnskabelige problemer, at udvikle evnen til at finde pålidelige kilder og evnen til at analysere videnskabelig litteratur, samt velformulerede fund, videnskabelig argumentation og diskussion.
- Public Diplomacy: Kurset giver overblik over den offentligt diplomati som middel til implementering udenrigspolitik. Det sigter også på at udvikle elevernes forståelse og evne til at analysere, hvordan de nuværende kommunikationsmidler indflydelse den traditionelle diplomati og bestemmer udenrigspolitiske metoder; om og hvordan den offentlige diplomati er ansat af regeringer til at nå deres udenrigspolitiske mål.
Graduate profil
Kandidater fra MIC er interkulturelt kompetente kommunikation fagfolk i stand til at arbejde i en global sammenhæng fra et europæisk perspektiv. De forudse forandringer og er i stand til at skabe, tilbud og administrere bæredygtige og innovative løsninger på problemer fra det faglige område på en ledende ledelses- eller rådgivning level.A par eksempler på, hvad der kunne være på dit visitkort efter endt uddannelse:
- Account executive
- PR & Communications specialist
- Projektleder
- Digital strateg og Community Manager
- Social Media Consultant
- Global Brand Management
- PR & Marketing Coordinator
- Senior International Relations Officer
- interkulturel Trainer
adgangskrav
- Bacheloruddannelsen i beslægtede områder: kommunikation, humaniora, samfundsvidenskab, business, ledelse, lingvistik; Omfattende erhvervserfaring inden for beslægtede områder kan også overvejes.
- Et certifikat af bevis for en tilstrækkelig færdigheder i det engelske sprog: enten IELTS med en samlet resultat på 6,5 og ingen underresultater under 5,5 eller TOEFL HIH alt 90 med minimum 18 i Reading, 17 i Listening, 20 i tale og 17 skriftligt. Dine IELTS eller TOEFL må ikke være ældre end to år.
Nødvendige dokumenter til indlæggelser
- MIC ansøgningsskema
- Certificeret / legaliseret kopi af din bachelorgrad og udskrifter / kvalitet lister
- Certified / legaliseret svorne oversættelser af din bachelorgrad og udskrifter / kvalitet lister (hvis de ikke er på engelsk). Oversættelsen af dit eksamensbevis og udskrifter skal opfylde følgende 4 kriterier er, på hver oversat side:
- Fulde navn og underskrift oversætter.
- Translator kontaktperson.
- Dato for oversættelse.
- En sætning der bekræfter, at det er en nøjagtig oversættelse af det originale dokument.
- IELTS eller TOEFL iBT certifikat
- To breve af reference (for instruktioner, se MIC ansøgningsskema side 6)
- Brev af motivation på ca. 500 ord (for instruktioner, se venligst MIC ansøgningsskema side 4)
- Curriculum Vitae
- Kopi af dit pas