
Master of Science i informationssystemer - digital markedsføring
Oslo, Norge
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
15 Mar 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAFGIFTER
NOK 56.400 / per semester *
STUDIEFORMAT
På campus
* Prisen vil variere for ansøgere uden for EU/EØS
Introduktion
Master i Informationssystemer - Digital Marketing specialiserer sig i indsigt i digital markedsførings rolle sammen med eksisterende marketingkoncepter og teorier og overvejer, hvordan disse fungerer inden for den bredere organisatoriske strategi.
Akademisk afdeling
Skolen for Økonomi, Innovation og Teknologi består af to afdelinger:
Skolen for Økonomi, Innovation og Teknologi leverer forsknings- og studieprogrammer på bachelor- og kandidatniveau. Vægten for både forskning og uddannelser er på økonomi, innovation, digitalisering og informationsteknologi. Informationsvidenskab, informationssystemer og samspillet mellem teknologi og mennesker er andre spændende fokusområder. Afdelingen udvider sine online tilbud og tilbud inden for efter- og efteruddannelse i samarbejde med arbejdslivet. Afdelingen har veletablerede forskningsgrupper og forskningslaboratorier på højt internationalt niveau.
Hvordan vi arbejder
Vores forskning lægger vægt på økonomi, innovation, digitalisering og IT. Derudover er der flere spændende forskningsprojekter inden for anvendt informatik, informationssystemer og menneske-computer interaktion. Vores undervisere har stor erfaring både inden for industri og den akademiske verden. Relevant arbejdslivserfaring bringes ind i undervisningen gennem foredrag og gæsteforelæsninger. Det vil vænne dig til arbejdslivets udfordringer og vil lette overgangen mellem studieliv og arbejdsliv.
Campus Life
Kristiania er et sted for alle, samtidig med at det er et sted, hvor du vil studere sammen med andre, der deler dine passioner. En uddannelse fra Kristiania er praksisorienteret, hvilket gør vores elever eftertragtede på arbejdsmarkedet, allerede inden de er færdige med deres uddannelse. De studerendes egne linjeforeninger skaber muligheder for at mødes og knytte bånd på baggrund af fælles interesser, mens inkubatorerne som Loftet og Bryggeriet skaber et travlt og inspirerende miljø for de studerendes egne virksomheder.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Kandidatuddannelsen i Informationssystemer med speciale i Digital Marketing består af i alt 120 ECTS-point.
Denne kandidatuddannelse varer to akademiske år, og hvert akademiske år er opdelt i to semestre. Her kan du se en oversigt over obligatoriske fag, og hvilke muligheder du har for praksis, udveksling og specialisering. Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer.
Første år
1. semester
- Introduktion til IS-forskning MS110 7,5 ECTS
- Digital forbrugeradfærd og forbrugerneurovidenskab MD112 7,5 ECTS
- Digital markedsføring MD113 7,5 ECTS
- Etik, bæredygtighed og samfund MA141 7,5 ECTS
2. semester
- Digital kommunikation og Social Media Marketing MD114 7,5 ECTS
- Business Intelligence og Dashboards MD221 7,5 ECTS
- Forskningsmetoder MS321 7,5 ECTS
- Udvikling af forslag PDE5100 7,5 ECTS
Andet år
3. semester
- Valgfag eller Udveksling VALUTV99930M 30 ECTS
4. semester
- Speciale MS404 30 ECTS
Programresultat
Fuldtidsversionen af denne grad vil give dig:
- specialiseret indsigt i digital markedsførings rolle sammen med eksisterende marketingkoncepter og teorier og overveje, hvordan disse fungerer inden for den bredere organisatoriske strategi
- indgående kendskab til den digitale kunde, hvordan man planlægger digitale marketingaktiviteter, hvordan man laver en ordentlig kundedatabase og brug af datadrevet beslutningstagning
- kan anvende viden om forskellige digitale mediekanaler og platforme til nye områder i industrien, den offentlige og nonprofit sektor
Programundervisning
Karrieremuligheder
IS Masters med speciale i Digital Marketing er kvalificeret til at arbejde som
- Chief Marketing Officer
- Digital Marketing Manager
- Digital Marketing Specialist
- Social Media Manager
- Fællesskabschef
- Digital Content Manager
Du vil også kvalificere dig til mere generelle informationssystemroller såsom it-chefer, forretningsudviklere, forretningsanalytikere og konsulenter. Efter at have afsluttet kandidatuddannelsen er kandidaten også formelt kvalificeret til et ph.d.-studie inden for et beslægtet forskningsområde.