
MSc Bæredygtig Digitalisering
Stockholm, Sverige
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAFGIFTER
SEK 342.000 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* ikke-EU/EØS/Schweiz er 342.000 SEK.
Introduktion
Master of Sustainable Digitalization er en udfordrende, men anerkendt realitet, at vi er nødt til at reducere drivhusgasemissioner for at forhindre katastrofal opvarmning af planeten. Kandidatuddannelsen i Bæredygtig Digitalisering udforsker, hvordan digitalisering kan hjælpe med at opfylde Paris-aftalens 1,5-gradersmål og FN's mål for bæredygtig udvikling. Det giver eleverne en unik mulighed for at undersøge og udnytte ITs enorme forandringspotentiale. Kandidater vil have færdigheder til at lede meget komplekse processer, hvor digitalisering understøtter og driver den grønne omstilling.
Bæredygtig digitalisering på KTH
Kandidatuddannelsen i Bæredygtig Digitalisering giver dig færdigheder og kompetencer til at arbejde med bæredygtighedsudfordringer, hvor digitalisering har potentiale til at spille en væsentlig rolle i tjenesten for verden. Du får en dyb forståelse af aktuelle udfordringer, og hvordan du kan bruge digitalisering strategisk til at skifte til et mere bæredygtigt samfund. Disse færdigheder er nødvendige, da verden står over for et væld af indbyrdes forbundne kriser med potentielle eksistentielle risici for den menneskelige civilisation og livet på Jorden. I denne metakrise står vi over for onde problemer og knibe, som ikke har nogen enkle løsninger, hverken tekniske eller på anden måde. En kritisk udfordring i det 21. århundrede er effektivt at håndtere klimaændringer og økologiske kriser og samtidig støtte en retfærdig og retfærdig overgang til et bæredygtigt samfund. Derfor går uddannelsen ud over rollen som ingeniører som problemløsere og forbereder de studerende til at lede komplekse forandringsprocesser. Du vil udvikle færdigheder og nøglekompetencer i forhold til kritisk og systemisk tænkning, kommunikation, selvbevidsthed, visioner, samskabelse og integreret problemløsning. Kurser vil også engagere sig i nye emner som permacomputing, regenerativt design, mere end menneskelige verdener, postkolonialisme og spændingen mellem økonomisk vækst og økologisk bæredygtighed.
En bred vifte af undervisningsmetoder anvendes i programmet, med vægt på deliberative, co-creative og kollaborative aktiviteter. Som aktive deltagere tager eleverne ansvar for deres egen og hinandens læring og forbereder dem på en vej med livslang læring. Mod slutningen af programmet kan de studerende forvente at tackle problemer fra den virkelige verden i deres afsluttende projektforløb, opbygge partnerskaber med industrien og andre relevante organisationer og interessenter.
Uddannelsen byder velkommen til studerende fra alle fire ingeniøruddannelser på KTH School of Electrical Engineering and Computer Science og studerende med forskellig baggrund fra andre steder i Sverige og i udlandet. Der er en stigende interesse for bæredygtig digitalisering fra industri og samfund, herunder computer- og designkonsulenter, computerspilindustrien, offentlige myndigheder og mange flere. Der er også mange sammenhænge mellem uddannelsen og banebrydende forskning på KTH og andre steder.
KTH er et førende europæisk universitet inden for ingeniøruddannelser for bæredygtig udvikling. Dette er en unik ny kandidatuddannelse; der findes ikke noget tilsvarende program i Europa. Lærere i programmet har undervist og forsket i databehandling og bæredygtighed i mere end et årti.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
KTH tilbyder fire forskellige stipendiemuligheder til kandidatstudier. KTH stipendiet dækker studieafgiften for en et- eller toårig kandidatuddannelse. KTH 1-årige stipendium henvender sig til nuværende KTH -kandidatstuderende og dækker studieafgiften for andet studieår. KTH Fælles Programstipendium henvender sig til studerende på visse fællesuddannelser og dækker studieafgiften for den studietid, der er tilbragt på KTH . KTH India-stipendiet er rettet specifikt mod studerende fra Indien.
- KTH legat
- KTH Et-årigt legat
- KTH Fælles Programstipendium
- KTH Indien-stipendium
Svensk Institut
Det Svenske Institut (SI) tilbyder en række stipendier til studerende fra målrettede lande, der kommer til Sverige.
KTH associerede stipendieorganisationer
KTH samarbejder med følgende organisationer, der tilbyder stipendiemuligheder til potentielle KTH studerende.
- COLFUTURO (Programa Crédito Beca) for studerende fra Colombia
- LPDP (Indonesia Endowment Fund for Education) for studerende fra Indonesien
- FUNED for studerende fra Mexico
Legatportaler
IEFA database
IEFA-databasen tilbyder en omfattende stipendiesøgning, legatliste og internationale studielånsprogrammer.
Studieportaler
Studyportals-stipendiedatabasen viser over 1.000 stipendier og stipendier til studerende over hele verden, der ansøger om studier i EU.
Scholars4dev
Scholarships for Development er en database over stipendier, der er åbne for studerende fra udviklingslande.
WeMakeScholars
WeMakeScholars hjælper studerende fra Indien med at sikre uddannelseslån fra banker og NBFC'er. De lister også mere end 26.000 internationale stipendier fra forskellige truster, fonde og regeringer. kroppe.
Udsættelse af studielån i USA
KTH er en akkrediteret institution ved det amerikanske undervisningsministerium og har en titel IV 'Kun udsættelse'-status (OPE ID 03274300). Amerikanske studerende kan udskyde betalinger på eksisterende føderale studielånskonti, mens de er tilmeldt en kandidatuddannelse på KTH . Statussen 'Kun udsættelse' tillader ikke studerende at optage føderale studielån til indskrivning på KTH . Akkrediteringen letter imidlertid bevillings- og lånemuligheder for amerikanske studerende, da mange private studielånsinstitutioner i USA bruger denne betegnelse som et krav for at yde nye lån. Studerende, der ønsker at udskyde betalinger, skal kontakte deres låneinstitut i USA.
Læreplan
År 1
Derudover anbefales kurser i programmering og datalogi på EECS-skolen på det niveau, der svarer til elevens forhåndsviden.
Obligatoriske kurser i år 1, der endnu ikke er etableret:
DM2801 Digitalisering og bæredygtig samfundstransformation 7,5 hk
AL2XXX Livscykelanalyse af IT-produkter, tjenester og system 7,5 hk
DM2802 Programintegrerende kurs for bæredygtig digitalisering 5 hk (fortsætter til åk 2)
Anbefalede kurser i år 1, der endnu ikke er etableret:
AL2160 Miljøledelse 7,5 hk
For studerende, der følger en civilingeniøruddannelse på KTH , kan der være krav om betingede valgfag inden for det teknologiske område for at integrere kandidatuddannelsen i civilingeniøruddannelsen.
Obligatoriske kurser
- Bæredygtighed og medieteknologi (DM2573) 7,5 point
- Forskningsmetoder i interaktiv medieteknologi (DM2713) 7,5 point
- Bæredygtig informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i praksis (DM2720) 7,5 point
- Leading Complex Change Processes (DM2800) 7,5 point
År 2
Derudover anbefales kurser i programmering og datalogi på EECS-skolen på det niveau, der svarer til elevens forhåndsviden.
Obligatoriske kurser i år 2, der endnu ikke er etableret:
DM2802 Programintegrerende kurs for bæredygtig digitalisering 5 hk (fortsætter til åk 2)
DM2XXXX Projektkurs for kompleks forandringsprocesser 15 hk
NNXXXX Gradsprojekt i bæredygtig digitalisering, anden cyklus 30 hk
Anbefalede kurser i år 1, der endnu ikke er etableret:
AL2160 Miljøledelse 7,5 hk
For studerende, der følger en civilingeniøruddannelse på KTH , kan der være krav om betingede valgfag inden for det teknologiske område for at integrere kandidatuddannelsen i civilingeniøruddannelsen.
Programresultat
Den kritiske udfordring i det 21. århundrede er effektivt at håndtere klimaændringer og økologiske kriser og samtidig understøtte en retfærdig og retfærdig overgang. Digitalisering er en stærk drivkraft for samfundsmæssige forandringer og kan være både et problem og en løsning til at opbygge modstandskraft for en flygtig, usikker, kompleks og tvetydig fremtid. Deltag i vores unikke program for at lede strategisk digitalisering i tjeneste for en regenerativ transformation mod et bæredygtigt samfund.
Den kritiske udfordring i det 21. århundrede er effektivt at håndtere klimaændringer og økologiske kriser og samtidig understøtte en retfærdig og retfærdig overgang. Digitalisering er en stærk drivkraft for samfundsmæssige forandringer og kan være både et problem og en løsning til at opbygge modstandskraft for en flygtig, usikker, kompleks og tvetydig fremtid. Deltag i vores unikke program for at lede strategisk digitalisering i tjeneste for en regenerativ transformation mod et bæredygtigt samfund.
Programundervisning
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.