Joint Graduate (Master's Degree) Studier: International Basketball Coaching og Management
Kaunas, Litauen
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
30 Jun 2024
TIDLIGSTE STARTDATO
01 Oct 2024
STUDIEAFGIFTER
EUR 2.000 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* Årligt undervisningsgebyr: 2000 EUR; Ikke-Europa – 3000 EUR
Introduktion
Oversigt
- Fakultet: Idrætsbiomedicin
- Sprog: IELTS 6.0, TOEFL 5.50 eller tilsvarende fremmedsprogstest, niveau B2
- Credits: Post Graduate Certificate (PG Cert.) = bestået minimum 60 point på niveau 7; Kandidatgrad (Kandidatgrad) = bestået minimum 120 point på niveau 7
- Studieform: Fuldtid
- Varighed: 2 år
- Forudsætninger: Kandidater fra universitetsuddannelsen – med en bachelorgrad i sport
- Diplom: Master of Sports
Mål
Målet med det fælles studieprogram for anden cyklus Basketball Coaching og Management er at træne en Master of Sport, der er i stand til at evaluere forskellige basketball-coaching- og ledelsessystemer, programmer og deres strukturer anvendt i forskellige europæiske lande, bruge avancerede teknologier i basketball-coaching, kreativt løse komplekse problemer, drage de rigtige konklusioner, relatere praktisk erfaring med anerkendte faglige kompetencetræning og læringsmodeller på grundlag af resultater på internationalt niveau inden for grundlæggende og anvendt tværfaglig videnskab og teknologi.
Indlæggelser
Læreplan
Undersøgelsesplan
Galleri
Programresultat
Kompetencer
Efter afslutningen af uddannelsen vil den studerende være i stand til at:
- Forstå og analysere basketballtrænerteori og spørgsmål i moderne trænerarbejde.
- Kendskab til og kritisk vurdering af moderne basketballtrends i sociale, økonomiske og teoretiske aspekter.
- Forstå anvendelsen af kvantitative og kvalitative forskningsmetoder inden for basketballtræning.
- Forstå de strategiske mål for europæisk sport og udviklingsprioriteterne; være i stand til at analysere og evaluere forandringer inden for basketball i verden og Europa; forberede sig på udfordringer og lederskab.
- anvende passende forskningsmetoder inden for basketballområdet.
- Udarbejde og gennemføre et forskningsprojekt inden for moderne basketballtræning; være i stand til at anvende passende metoder og analysere dem kritisk.
- fortolke forskningsdata konstruktivt og vurdere formidling af data.
- Analysere betydningen af basketball coaching, forskellige strategier og perspektiver, udøve syntesen af videnskab og teori i løsningen af komplekse uddannelsesproblemer på en systematisk og kreativ måde, give konklusioner til sportsfolk og offentligheden.
- Demonstrere målrettethed og originalitet ved at identificere og analysere behov, formulere løsninger og evaluere strategier i forbindelse med basketballcoaching.
- præsentere sine egne og andres organisatoriske og videnskabelige forskningsbaserede løsninger klart og overbevisende; fremlægge strategiske forslag til basketball- og sportsaktiviteter for trænere, træningsspecialister og offentligheden på grundlag heraf.
- Analysere kritisk, skelne mellem værdier og udforme strategier; udvikle basketballtrænerfærdigheder på sin arbejdsplads.
- Udvikle en professionel udøvers kritiske selvbevidsthed og selvværd, analysere indholdet af en basketballtræning, praktisk begrunde de metoder, der er nødvendige for træningen.
- stræbe efter løbende udvikling, der er nødvendig for analytiske anvendte aktiviteter som forsker, basketballtræner og sportsspecialist.
- Design basketballspillere og sportstræningsprogrammer for personer i forskellige aldre til at udføre forskning og gennemføre innovation.
- tage ansvar for kvaliteten af de underordnede medarbejderes (aktørers) aktiviteter, deres evaluering og overholdelse af faglig etik.
- tage ansvar for sin egen og sine underordnedes faglige udvikling.
- udvise initiativ og personligt ansvar, når de arbejder alene eller sammen med andre, når det drejer sig om at løse problemer.
- Træffe beslutninger i komplekse situationer, anvende systematiske og kreative metoder og formidle konklusioner klart og tydeligt.
- Udvikle en selvstændig tænkning og en uafhængig tilgang til læring, hvilket er afgørende for en velovervejet praktiker med henblik på personlig og professionel udvikling.
- Udvikle kritisk selvrefleksion og en uafhængig tilgang til læring inden for basketballtræning.
- at vurdere fremmede kulturer og integrere sig i et andet etnisk og kulturelt miljø, når man studerer og/eller arbejder i udlandet.
Det fælles studieprogram i anden cyklus Basketball Coaching og Management fokuserer på udvikling af generelle evner og værdier hos en person, idet der lægges vægt på analyse af viden, kritisk evaluering og praktisk anvendelse af viden, implementering, problemidentifikation og -løsning snarere end simpel overførsel og vedtagelse af viden.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Når de studerende har afsluttet et masterprogram, vil de kunne arbejde som forskere og analytikere inden for træningsteknologi, trænere med de højeste kvalifikationer i litauiske eller udenlandske institutioner i den offentlige eller private sektor eller som ledere af spillerudvælgelse.
Indholdet af uddannelsen vil give mulighed for at erhverve praktiske færdigheder inden for uddannelse. Den færdiguddannede har en faglig viden og færdigheder, der sætter ham/hende i stand til at foretage en kritisk vurdering af indholdet af basketballtræning og til at gøre karriere som basketballtræner.
En kandidatgrad i sport giver de studerende mulighed for at gøre karriere inden for mange sportsgrene, ikke kun inden for sportscoaching, men også inden for forretningsaktiviteter. Den erhvervede viden kan bruges inden for områder som basketballtræning, ungdomsuddannelse, basketballanalyse eller forskningsaktiviteter, arbejde som sundhedsfremme eller professionel inden for fysisk kapacitetsopbygning.
Adgang til yderligere studier: Når de studerende har gennemført uddannelsen med succes, har de adgang til studier på tredje trin inden for biomedicin eller samfundsvidenskab.
Studieretningens særlige kendetegn: Det er en unik international fælles studieretning, hvis behov er blevet bekræftet af arbejdsmarkedets parter.
Lærings- og undervisningsaktiviteter: forelæsninger, seminarer, individuelt arbejde, tutorials.