Master i Samfundsvidenskab i Organisationspsykologi og Uddannelsesledelse (OPEM)
Lingnan University
Nøgleinformation
Campus placering
Tuen Mun, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
HKD 150.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vigtigste funktioner i MSocSc i OPEM
- Tilbyder det bedste fra begge verdener: Et banebrydende og praktisk program, der tilbyder ”Psykologiledelse” -uddannelse i uddannelsessammenhæng.
- En øjenåbner for verden: masser af muligheder for at deltage i forskellige oplevelsesmæssige læringsaktiviteter, såsom regionalt besøg, international konference, og studere i udlandet i topuniversiteter som Bath og Oxford.
- Et fleksibelt kursus i karriere- og studietilstand: studerende i fuldtidsarbejde kan vælge weekend-studietilstand.
- Et dedikeret undervisningsteam med anerkendte lærde og erfarne praktikere
- Lingnan Universit y: En top 10 liberal arts college i Asien (Forbes 2015) og et af de 100 bedste universiteter i Asien (QS Asia University Rankings 2018)
Program højdepunkter
En effektiv Pathway til at blive førende inden for uddannelsessektoren
OPEM-programmet er co-lanceret af School of Graduate Studies og Department of Applied Psychology. Programmet gifter sig effektivt med de karakteristiske områder inden for psykologi og ledelse inden for uddannelseskonteksten, der sigter mod at imødekomme de faglige uddannelsesbehov for arbejdsstyrken i Greater Bay-området.
Vores pensum er skræddersyet til at tilbyde studerende et tværfagligt læringsmiljø. Bortset fra forskellig klasselæring, vil oversøiske læringsoplevelser på de bedste universiteter i USA og Storbritannien være tilgængelige. Specifikt vil vores studerende have mulighederne for at gå på udveksling på University of Bath og gå på International Postgraduate Summer School på University of Oxford. Alle disse vil holde de studerende ajour med den seneste udvikling af uddannelsesstyring.
Et banebrydende og praktisk program for skoleadministratorer
At forstå psykologi er afgørende for skoleadministratorer. Fra mægling af tvister til tildeling af ressourcer har et institut ledelsesgruppe brug for menneskelige ressourcefærdigheder og effektiv kommunikation for at lede teamet i at tackle problemer og nedbryde barrierer mellem medarbejderne. OPEM er et praktisk program, der sigter mod at udfylde hullerne i studieomfanget af eksisterende anvendte psykologi- og uddannelsesledelseskurser i Hong Kong ved at tilbyde et kursus, der er specialiseret i menneskeledelse i en uddannelsesmiljø på alle niveauer. Programmet dækker ledelsesemner fra grundskole til videregående uddannelse, hvilket gør det til et passende valg af yderligere studier for personer, der i øjeblikket befinder sig i eller håber at spille en lederrolle i deres respektive undervisningsmiljø.
En fremragende platform til at udstyre studerende med avanceret viden om organisationspsykologi, der let kan anvendes i uddannelsesmæssige omgivelser
Skole er bestemt et godt eksempel på et komplekst, dynamisk socialt system. Med så mange mennesker, der arbejder i dette miljø, giver forståelsen af psykologi en lærer mulighed for at designe et bedre miljø og forbedre social interaktion mellem enkeltpersoner. OPEM-programmet giver en fremragende platform til at udstyre studerende med avanceret viden om organisationspsykologi, der let kan anvendes i uddannelsesmæssige omgivelser. I forskellige psykologimoduler lærer de studerende nyttige strategier til forbedring af motivation, effektive kommunikationsteknikker, konfliktløsning og rådgivning og så videre. Disse egenskaber vil helt sikkert imødekomme behovet for moderne uddannelsesledere.
Beskæftigelse og karrieremuligheder
Programmet er omhyggeligt kurateret for, men ikke begrænset til, ledere, seniorlærere, fagpanelledere, rektorer og alle niveauer af administratorer fra uddannelsesinstitutioner. OPEM-kandidater kunne følge en lang række karrierer i lederroller, især i uddannelsessektoren, fra uddannelsespolitiske beslutningstagere og skoleadministratorer til lederstillinger i sekundære og tertiære institutter, ikke-statslige organisationer, tænketanke samt regeringen og det faglige felt inden for menneskelige ressourcer. Studerende i fuldtidsarbejde kan vælge weekendtilstand.
Programmets formål
OPEM-programmet sigter mod at:
- Udstyr studerende med bred viden, forståelse af organisationspsykologi i uddannelsesledelse (f.eks. Ledelsens rolle i skolens omgivelser)
- Omsorg for studerende til at blive kritiske tænkere og problemløsere, der kunne tackle problemer i uddannelsesledelse med en holistisk tilgang
- Tilbyde en bred vifte af erfaringsmæssige læringsmuligheder til kritisk analyse og gennemføre reflekterende praksisgennemgang af uddannelsesledelse i en bredere politisk kontekst
- Foretag moderne politisk analyse og organisatorisk forskning i uddannelsesmæssige omgivelser gennem samtaler med praktikere og det bredere politiske samfund
Studietilstand og varighed
- 1-års fuldtidstilstand
- 1-års Fuldtid - Weekendtilstand
- 2-års deltidstilstand
Program Curriculum
Studerende er forpligtet til tilfredsstillende at gennemføre 9 kurser med i alt 30 studiepoeng (inklusive tre obligatoriske kurser i organisationspsykologiklyngen, fem valgfag i undervisningsstyringsklyngen og et Capstone-projekt) *.
A. Organisationspsykologiklynge (Tag alle kurser - i alt 9 point)
- PSY513 Organisationspsykologi 3
- PSY515 Forskningsmetoder i arbejdspsykologi 3
- PSY605 Coaching og rådgivning på arbejdspladsen 3
B. Cluster for uddannelsesadministration (Vælg 5 valgfag - i alt 15 point)
- MIH501 Globalisering, politik og samfund 3
- MIH504 Internationalisering og kvalitetsstyring i videregående uddannelser 3
- MIH505 Oprettelse af et effektivt studerendes læringsmiljø 3
- MIH506 Branding og marketing af uddannelse 3
- MIH601 Internationalisering af uddannelse: Institutionel strategi og udvikling 3
- MIH605 Håndtering af talenter og finanser i uddannelsesinstitutioner 3
- MOP601 Regional undersøgelse af uddannelsesstyring i Greater China og East Asia 3
- MOP603 Uddannelsesledelse Sommerskole 3
- MOP604 Håndtering af konflikter i offentlige organisationer 3
- MOP605 Vejledningsundersøgelse i Education Management 3
C. Capstone-projekt (obligatorisk - 6 point)
- MOP602 Applied Education Management Project 6
* Udbuddet af valgfag er underlagt tilstrækkelig efterspørgsel og fakultetets tilgængelighed.
Afgangskrav
- Få 30 credits
- Opnå et minimum CGPA på 2,67
- Opfyld alle programkrav
Adgangskrav
1. En bachelorgrad med mindst anden klasse fra en anerkendt tertiær institution. *
2. En ansøger, hvis grad er fra en ikke-engelsk-medium tertiær institution, skal opnå
- IELTS: minimum samlet score på 6,5 eller
- TOEFL: minimum score på 550 (papirbaseret test) eller 213 (computerbaseret test) eller 79 (internetbaseret test), eller
- en tilsvarende score i en anerkendt test **.
* Tilsvarende kvalifikationer og erfaringer kan overvejes fra sag til sag.
** Ansøgere kan forelægge tilsvarende vurderinger til behandling. Om nødvendigt kan der gennemføres interviews.
Ansøgningsperiode
1. oktober 2020 - 15. juni 2021
Studieafgifter
HKD $ 150.000 for AY2122
Indlæggelser
Læreplan
Programstrukturen for OPEM er vist i tabellen nedenfor. Studerende skal på tilfredsstillende vis gennemføre 9 kurser med i alt 30 point (inklusive tre obligatoriske kurser i Organisationspsykologi-klyngen, fem valgfrie kurser i Education Management-klyngen og et Capstone-projekt) *.
A. Organisationspsykologisk klynge (tag alle kurser - 9 point i alt)
PSY513 Organisationspsykologi (3 point)
PSY515 Forskningsmetoder i arbejdspsykologi (3 point)
PSY605 Coaching og rådgivning på arbejdspladsen (3 point)
B. Education Management Cluster (Vælg 5 valgfag - 15 point i alt)
MIH501 Globalisering, politik og samfund (3 point)
MIH504 Internationalisering og kvalitetsstyring i videregående uddannelser (3 point)
MIH505 Skab et effektivt studerendes læringsmiljø (3 point)
MIH506 Branding og markedsføring af uddannelse (3 point)
MIH601 Internationalisering af uddannelse: institutionel strategi og udvikling (3 point)
MIH605 Styring af talenter og økonomi i uddannelsesinstitutioner (3 point)
MIH608 Global Higher Education: Issues and Challenges (3 point)
MOP601 Regional undersøgelse om uddannelsesledelse i det større Kina og Østasien (3 point)
MOP603 Educational Management Summer School (3 point)
MOP604 Håndtering af konflikter i offentlige organisationer (3 point)
MOP605 Guidet studie i uddannelsesledelse (3 point)
C. Capstone Project (obligatorisk – 6 point)
MOP602 Applied Education Management Project (6 point)
* Udbuddet af valgfrie kurser er underlagt tilstrækkelig efterspørgsel og fakultetets tilgængelighed. Sommer-/vintertermin vil være en intensiv blok af oversøisk oplevelsesrig læringsrejse (valgfrit).
Ranglister
Lingnan University er anerkendt globalt som et førende liberalt kunstuniversitet, der udmærker sig inden for undervisningskvalitet, internationalisering og forskning med social betydning og bæredygtighed.
Senest blev Lingnan nummer to på verdensplan for "Quality Education" i den seneste Times Higher Education (THE) University Impact Rankings 2020, og sprang 20 pladser i den samlede QS World University Rankings 2021."Citationer pr. fakultet" er steget 21 pladser, og 77 pladser i "International Students". Ud over at være i top 35 i "International Faculty", blev Lingnan også kåret som en af "Top 10 Liberal Arts Colleges in Asia" af Forbes i 2015.
Programresultat
OPEM-programmet har til formål at:
- Udstyr eleverne med bred viden, forståelse af organisationspsykologi i uddannelsesledelse (f.eks. rollen som ledelse i skolemiljøer)
- Opdrage eleverne til at blive kritiske tænkere og problemløsere, der kunne tackle problemer inden for uddannelsesledelse med en holistisk tilgang
- Tilbyd en bred vifte af erfaringsbaserede læringsmuligheder for kritisk analyse og udfør reflekterende praksisgennemgang af pædagogisk ledelse i en bredere politisk kontekst
- Udfør moderne politiske analyser og organisationsforskning i uddannelsesmiljøer gennem engagementer med praktikere og det bredere politiske samfund
Stipendier og finansiering
Programundervisning
Galleri
Karrieremuligheder
Programmet er nøje sammensat for, men ikke begrænset til, ledere, seniorlærere, fagpanelledere, rektorer og alle niveauer af administratorer fra uddannelsesinstitutioner. OPEM-kandidater kunne følge en bred vifte af karrierer i lederroller, især i uddannelsessektoren, fra uddannelsespolitikere og skoleadministratorer til lederstillinger i sekundære og tertiære institutter, ikke-statslige organisationer, tænketanke såvel som regeringen og det professionelle område af menneskelige ressourcer. Studerende i fuldtidsarbejde kan vælge weekendstudiet.