Keystone logo
Luiss Business School Amsterdam Master i digital underholdningsvirksomhed
Luiss Business School Amsterdam

Master i digital underholdningsvirksomhed

Amsterdam, Holland

1 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Feb 2025

EUR 18.000 / per year *

På campus

* betaling sker i fire rater

Introduktion

Master i ledelse af kreative og kulturelle industrier er en uddannelsessti med fokus på at opbygge professionelle profiler, der integrerer ledelsesmæssige og kreative færdigheder.

Major i Digital Entertainment Business , der afholdes i Amsterdam og Rom, tilbyder eleverne den viden, de færdigheder og den tankegang, der er en forudsætning i underholdningsindustrier præget af stærk vægt på digital strategi. Dette forbereder dem til en karriere i underholdningsvirksomheder - såsom filmselskaber, tv-selskaber, film og musikdistributionsplatforme - der har mestret, hvordan man balancerer kunst versus handel, kreativitet versus teknologi og inspiration versus data.

Majoren starter i Amsterdam , på Luiss Business School Amsterdam Hub, med en bred uddannelse i generelle forretningsdiscipliner. Disse omfatter strategi, marketing, innovation, økonomi, regnskab og organisation. Dernæst vil eleverne i kernekurserne lære, hvordan disse generelle forretningskoncepter, teorier og modeller skal forstås i – og kan anvendes på – konteksten af de stærkt dynamiske underholdningsindustrier. Mere specifikt vil de studerende studere emner, der er særligt relevante i underholdningsindustrien. Disse omfatter: Blockbusters, anbefalingsalgoritmer, kuration, copyright, styring af kreativitet, udgivelsesstrategier, buzz marketing og kulturpolitikker fra regeringer.

Amsterdam er globalt kendt for at være kanalernes, cyklernes og fritænkende by. For så vidt angår erhvervslivet, er det defineret af innovation, kreativitet og iværksætteri. Luiss Business Schools Amsterdam-campus er placeret i byens centrum tæt på alt hvad der sker.

Amsterdam er en pulserende kreativ by, der huser mange underholdningsvirksomheder. Udover at være fødestedet for et af de store videospilstudier og mange globalt succesrige tv-formater, er det hovedkvarteret for flere store underholdningsselskaber.

Efter afslutningen af dette program har de studerende:

  • viden og forståelse af centrale forretnings- og ledelseskoncepter, teorier og modeller i forbindelse med underholdningsindustrien;
  • evnen til kritisk at vurdere disse begreber, teorier og modeller ved at vurdere, i hvilket omfang de er anvendelige til underholdningsindustrien;
  • evnen til at anvende disse begreber, teorier og modeller til specifikke business cases og virksomhedsudfordringer i underholdningsindustrien;
  • en forståelse af store globale tendenser og hvordan disse kan påvirke virksomheder, der er aktive i underholdningsindustrien;
  • evnen til at rapportere klart og kortfattet, både mundtligt og skriftligt;
  • evnen til at samarbejde og kommunikere konstruktivt i tværfaglige og internationale teams.

Denne sidste del af programmet, sammen med projektarbejdet, finder sted i Rom , på Luiss Business Schools Villa Blanc Campus, hvor vi har en konsolideret erfaring inden for kreative og kulturelle industrier samt en stærk forbindelse med virksomheder, der opererer i disse sektorer. .

Rom har et mangeårigt ry som Europas kunstneriske og kulturelle hovedstad og er også hjemsted for det største filmproduktionsanlæg i Europa. Desuden blev Rom og udnævnt (2015) som Unesco "Creative City of Film". På grund af disse karakteristiske aspekter af byen giver det kun mening, at den mere kreative del af denne major finder sted der.

Ideelle studerende

Indlæggelser

Stipendier og finansiering

Læreplan

Programresultat

Programundervisning

Karrieremuligheder

Akkrediteringer

Om skolen

Spørgsmål