
MA Uddannelsesledelse i praksis
Singapore, Singapore
VARIGHED
24 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
Blandet
Introduktion
Uddannelse er konstant under pres for at overholde eksterne krav, især med standardisering og undervisning til prøven, der fejer verden over, styrer politikker og presser pædagogiske ledere.
Dette program vil opbygge din intellektuelle og praktiske tillid i alle interaktioner; med lærere, forældre, elever, ledere, bestyrelsesmedlemmer og politiske beslutningstagere for at engagere sig på et højere niveau og påvirke forandringer.
Lær på jobbet
Indtag en kritisk og teoretisk tilgang med praksisbaseret læring, der gør dig i stand til at skabe forandring på arbejdspladsen fra dag ét.
Byg et globalt netværk
Netværk med jævnaldrende og eksperter under konferencer afholdt to gange om året i vores prestigefyldte Manchester Centre.
Øv nye færdigheder
Lær af verdens førende akademikere inden for uddannelsespolitik og pædagogisk ledelse, herunder professor Helen Gunter og Dr. Alexander Gardner-McTaggart.
Ansigt til ansigt internationale programkonferencer
Deltag i to store 3-dages programkonferencer i løbet af året i Hong Kong og Singapore. Du vil gennemføre praktiske aktiviteter baseret på dine enheder i små multinationale grupper og lære af branchefæller, eksperter og akademikere.
Ideelle studerende
Hvis du er lærer eller pædagog, der ønsker at gå ind i en lederrolle i en uddannelsesorganisation, er dette program noget for dig. Det vil give dig vital viden og færdigheder til at tage din karriere til næste niveau, hvilket giver dig mulighed for at lede med selvtillid og gøre en reel indflydelse.
Indlæggelser
Læreplan
Vores uddannelsesmæssige ledelse i praksis (MA) er det eneste globale blandede program, der undervises fra en kritisk tilgang og ikke en funktionalistisk. Denne praksisorienterede læring giver dig mulighed for at være den ændring, din organisation har brug for.
Du kan forvente at studere enheder, der dækker emner som:
Modeller af uddannelsesmæssigt lederskab
- Udforsk konceptualisering af uddannelsesmæssig ledelsespraksis som adjektivmodeller
- Undersøg, hvad dette betyder i forskellige internationale sammenhænge
- Undersøg og evaluer en række nøglemodeller
Engagerer sig i forskning inden for uddannelsesledelse
- Hvad er uddannelsesmæssigt lederskab?
- Hvilke emner kan man undersøge inden for uddannelse?
- Hvorfor skal forskning inden for uddannelse tages alvorligt?
Førende uddannelsesændring
- Undersøgelse af, hvad der menes med 'ændring'
- Kontraproduktive og produktive motivatorer til og mekanismer til forandring
- Et kritisk perspektiv på at lede forandring
Uddannelsespolitik og ledelse
- Hvad er politik, og hvordan 'gøres' det?
- Politikarkitektur
- Welfarisme, socialdemokrati og nyliberalisme som politisk arkitektur
Uddannelsesledelse som en social praksis
- Uddannelsesledelsespraksis i et globaliserende uddannelsessystem
- Kom og gør jobbet
- Brug af forskningsbevis
Valgfri enhed / akkreditering af tidligere læring
- Digitale medier og informationskompetence
- Ledelsen af internationale skoler
Forskningsfærdigheder
- Vælg og formuler et afhandlingsspørgsmål/emne
- Studiedesign og metode
- Etiske, sikkerhedsmæssige og sociale ansvarsspørgsmål
Projektbaseret forespørgsel
Dette sker i form af en rapport om litteratur eller projektbaseret forespørgsel. I dette selvstændige projekt vil du undersøge nogle elementer af din pædagogiske ledelsespraksis.
Karrieremuligheder
- Få en dyb forståelse af teorier, forskning, intellektuelle debatter og bedste praksis fra hele kloden.
- Reflekter over, hvordan disse kan gælde for din egen praksis.
- Udvikl højere ordens tænkeevner for at inspirere dig som leder af uddannelse.
- Anvend pædagogiske lederevner og find løsninger på problemer i den virkelige verden fra lokale og globale uddannelsesorganisationer.