Master PARS - Remote Pilot Aircraft Systems
Master PARS Università di Roma Tor Vergata
Nøgleinformation
Campus placering
Rome, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 4.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 4.500 € til kandidatuddannelsen fulgt i to akademiske år; 5.000 € til kandidatuddannelsen fulgte i tre akademiske år
Introduktion
Udviklingen og den stigende anvendelse af Remote Pilot Aircraft Systems (SAPR) - ofte droner - i mange applikations- og forskningsområder kræver omfattende uddannelse.
Universitetsmesteren på 1. niveau - arrangeret af Rom-universitetet "Tor Vergata" og af ENAC, National Agency for Civil Aviation med deltagelse af organisationer og virksomheder i sektoren - danner drone-designere, processspecialister og tjenester baseret på SAPR i 1500 samlede timer (svarende til 60 point) heraf
- 400 timers lektioner og designværksted
- 250 timers træning hos virksomheder i sektoren eller institutionelle organer.
To stipendier er tilgængelige til fuldt ud at dække det kursus, der leveres af Telespazio. Stipendier tildeles hovedsageligt på meritokratisk basis, baseret på de modtagne CV'er, som vil blive vurderet af en bestemt kommission.
Derudover frigøres de tilmeldte, der vil opnå kandidatgraden og bestå den praktiske færdighedstest med en ENAC-eksaminator, kontekstmæssigt af et træningscenter, der er godkendt af ENAC, og aftalt med master APR-pilotcertifikatet (Remote Piloting Aircraft).
Skibsføreren har derfor ambitionen om for første gang at uddanne en ny klasse af specialister, der, mens de flytter fra deres disciplinære og sektorielle uddannelser, er i stand til at designe processer og viden systemer baseret på SAPR egnet til at svare til operationelle processer reference.
Til dette er Mesteren
- leverer teoretisk viden om flyvesystemer, herunder dem, der vedrører fremdrift og aerodynamik;
- beskæftiger sig med aspekter, der vedrører automatisering, kontrol og computerassisteret pilotering;
- adresserer de forskellige applikationsscenarier ved at illustrere teknikkerne til fjernmåling, sensorer og dataanalyse. Skibsføreren kræver også, at der erhverves specifik kompetence med hensyn til luftfartsforskrifter, sikkerhed og fjernstyringsforordninger.
For at give dem, der deltager på kandidatuddannelsen, mulighed for at opleve den teoretiske viden, der er erhvervet i en konkret anvendelsesmæssig kontekst, vil praktiske aktiviteter blive gennemført i samarbejde med virksomheder, der opererer i sektoren, og et samarbejde med luftforsvaret overvejes også for aspekter vedrørende de mest avancerede teknologier .
Partnere
inskriptioner
For at blive optaget på kurset kræves en grad eller anden tilsvarende kvalifikation. Kandidaten er primært rettet mod kandidater inden for tekniske videnskabelige fag. Tilmelding er dog også tilladt for kandidater inden for andre discipliner under forudsætning af tilladelse fra kandidatuddannelsesrådet.
Masteren er begrænset i antal, og et maksimalt antal på 40 kandidater optages. Valget af dem, der er optaget til Master, foretages ved en sammenlignende evaluering af curricula vitae et studiorum, på grundlag af hvilken der vil blive fastlagt en rangordning. Prisen for masteren er fastlagt i:
- 4.000 € til kandidatuddannelsen fulgte i et studieår
- 4.500 € til kandidatuddannelsen fulgte i to akademiske år
- 5.000 € til kandidatuddannelsen fulgte i tre akademiske år
Master's lektioner afholdes om eftermiddagen i Engineering Macro Area og andre strukturer på University of Rome "Tor Vergata".
Lærerpersonalet er sammensat af professorer fra universitetet, eksterne professorer og aktive undervisere i forskningscentre, der kan prale af langvarig undervisningserfaring på det akademiske område. Studerende vil også blive støttet og understøttet af kvalificerede vejledere, der er i stand til at yde gyldig hjælp til ethvert problem i løbet af hele træningskursen.
Moduler og indhold
Kandidaten har en årlig varighed, men kan udvides til to eller tre akademiske år, hvis den studerende undlader at gennemføre eksamenerne i det første studieår. Træningsaktiviteten inkluderer 60 træningskreditter, svarende til 1.500 timer , hvoraf:
- 400 timers lektioner og workshops
- 250 timer til praktikpladser
de resterende timer vil blive afsat til individuelt studium og speciale.
Master består af følgende undervisningsmoduler indeholder:
- Flymekanik (flyplan, flymonteringer, manøvrer): 30 timer
- Fremstillingsteknologier (avancerede materialer og fremstillingsteknologier til SAPR) 30 timer
- Fremdrift (luftfremdrift, motorer og opbevaringssystemer) 30 timer
- Aerodynamik (begreber om væskedynamik og airfoil teori) 30 timer
- Geoinformation (fjernmåling og satellitdata, GIS-systemer) 30 timer
- Automatiske kontroller (Stabilitet og dynamisk respons, SAPR Systems Control) 30 timer
- Sensorer (sensoriske enheder, elektronisk interface og kommunikationssystemer) 30 timer
- Forordninger og sikkerhed (autorisationsprocedurer, risikovurdering, luftrumsstyring) 40 timer
- Brug af SAPR'er (operationelle aspekter af brugen af SAPR'er med praktiske øvelser) 30 timer
- Designlaboratorium (med praktiske monteringsprøver og flyvetest) 120 timer
professorer
- Professor Daniele Carnevale (Universitet "Tor Vergata")
- ENAC lærer
- Prof. Stefano Cordiner (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Fabio Del Frate (Universitet "Tor Vergata")
- Dott. Gabriele Di Marino (førstestats politibetjent)
- Professor Corrado Di Natale (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Franco Di Paolo (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Sergio Galeani (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Maria Ioannilli (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Mauro Leonardi (Universitet "Tor Vergata")
- Ing. Gaetano Massari (Aerial Click)
- Professor Vincenzo Mulone (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Fabrizio Quadrini (Universitet "Tor Vergata")
- Loredana Santo (universitet "Tor Vergata")
- Dr. Loredana Scaffa (Aerovision)
- Professor Giovanni Schiavon (Universitet "Tor Vergata")
- Dr. Danilo Verde (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Roberto Verzicco (Universitet "Tor Vergata")
- Professor Alessandro Zavoli (Sapienza Universitet)
Opfyldelse af kvalifikationen
Ved afslutningen af kurset tildeles de studerende, der har deltaget i den krævede prøve og bestået prøverne til verifikation af overskuddet og den afsluttende eksamen, et eksamensbevis på: 1. niveau Universitetsmester i “Design, anvendelse og regulering af pilotflysystemer Fjernbetjening (SAPR) "-" Design, anvendelse, regulering af UAV (ubemandede luftfartøjer) ".
De, der er tilmeldt de enkelte træningsmoduler, udstedes, når de har bestået prøverne til verifikation af overskuddet, et tilstedeværelsescertifikat med angivelse af de opnåede point.
Medlemmer, der opnår kandidatgraden og bestået den praktiske færdighedstest med en ENAC-eksaminator, udstedes samtidig af et træningscenter, der er godkendt af ENAC, og APR-pilotcertifikatet (Remote Piloting Aircraft) aftales med masteren.