Keystone logo
Milano Fashion Institute

Milano Fashion Institute

Milano Fashion Institute

Statistik

    Campus funktioner

    Milano Fashion Institute UNIVERSITETSOMRÅDE

    Et moderne, luftigt og elegant rum inspireret af Milanos urbane design, for at sikre den glatteste og mest effektive læringsoplevelse.

    BEKVÆMELSER

    • Interiør designet af førende italienske indretningsarkitekter
    • 12 timers deltagelse i lobby med bølgeformede væginstallationer
    • Stand-up social funktion lobby
    • Moderne sal med kurateret italiensk modegalleri
    • Fornemme faciliteter, rummelige toiletter og komfortable sociale pauseområder
    • Hi-speed wi-fi-forbindelse, gratis for studerende på alle campus-områder
    • Aircondition til køling og opvarmning
    • 24 timers sikkerhed cctv med fuldt udstyret privat sikkerhedstjeneste
    • Uafhængig adgang og forbindende interne adgange mellem MFI bygningerne
    • Udvendig gårdhave med grønne områder

    KLASSEVÆRER UDSTYR OG SERVICES

    • Pc, multi-view kamera system, video-projektor, forstærker og fjernundervisning multimedie
    • udstyr til live interaktion.
    • Digitale wi-fi-tavler med touchskærm.
    • Gratis hi-speed wi-fi internetforbindelse.
    • Individuelle el-ladestandere og usb-stik på alle elevborde.
    • Bose® højttalersystem.
    • Åbent sammenhængende klasseværelser gennem modulære bevægelige vægge.
    • Gulv til loft lydisolerede glasvægge.
    • Aircondition til køling og opvarmning.
    • Automatiseret sollys skodder system.
    • Dagligt aktiverede internationalt certificerede desinficeringssystemer.
    • Lydisolerede vinduer, der kan åbnes.
    • Ergonomisk certificerede sæder.

    Det mest kvalificerede udvalg af udstyr, tjenester og faciliteter, der legemliggør og blander de høje uddannelsesuniversitetsstandarder og den kurerede ånd i Milano, modehovedstaden.

      Indlæggelser

      Udvælgelsesproces

      Udvælgelsesprocessen er åben fra den 16. februar 2024 til den 30. november 2024 for Masters in Fashion Direction. Efter at have modtaget denne ansøgningsformular, udfører Milano Fashion Institute et forvalg i henhold til de tilsendte dokumenter. Efterfølgende vil Akademisk Udvalg informere dig, om ansøgningen er egnet/eller ej. Hvis berettiget, skal ansøgere deltage i en mundtlig samtale med det akademiske udvalg, hvorefter det endelige resultat (optagelse eller ikke optagelse) vil blive kommunikeret.

      Fjernsamtaler accepteres for internationale studerende.

      Processen kræver normalt en periode på 3 til 6 uger. Vi opfordrer derfor kandidaterne til at indsende deres ansøgninger hurtigst muligt. Udvælgelsesprocessen finder sted i hele åbningsperioden for inskriptionerne, i separate udvælgelsesessioner.

      Startdato for forelæsninger Masters in Fashion Direction: 27. januar 2025.

      Visumkrav

      Milano Fashion Institute er forpligtet til at vejlede internationale studerende, og især uden for EUborgere for fuldt ud at forstå, hvilken procedure der skal følges for at blive i Italien og deltage i MFI Masters.Oplysningerne nedenfor er alternativt for ikke-EU-borgere og for EU-borgere.

      Ikke EU-borgere

      Før ankomsten til Italien

      1. Studenter VISA

      Et visum er en tilladelse, der udstedes til borgere fra et andet land, der ikke er en del af Den Europæiske Union, for at komme ind på Den Italienske Republiks område.

      For at deltage i en Milano Fashion Institute Master, skal perspektivstuderende, der ikke er EU-borgere, have det studerende VISA.Dette visum er specifikt dedikeret til studerende, der vil deltage i et kursus og forblive i Italien i mere end 90 dage.

      Studievisum skal rekvireres på den italienske ambassade eller på det italienske konsulat i dit hjemland, eller i det land, hvor den studerende har fast ophold, inden afrejsen til Italien.

      For at finde ud af, hvilke dokumenter der kræves for at ansøge om et visum og finde det nærmeste sted at anmode om det, kan du klikke på følgende link: http://vistoperitalia.esteri.it/home/da

      2. MFI Tilmeldingsbevis

      Under processen med at anmode om visum skal studerende fremvise deres tilmeldingsbevis til den lokale italienske ambassade eller konsulat.

      Milano Fashion Institute give tilmeldingsbeviset til de berettigede perspektivstuderende inden for 5 arbejdsdage. Efter ankomsten til Italien

      3. Opholdstilladelse (permesso di soggiorno)

      Den italienske lov om immigration bestemmer, at borgere uden for EU, der planlægger at blive i Italien i mere end 3 måneder, skal ansøge om opholdstilladelse inden for 8 dage efter deres ankomst til Italien.

      Ekstra EU-borgere skal indsende ansøgningen om opholdstilladelse på ethvert postkontor, hvor der er en Sportello Amico-skranke til rådighed.For at gøre det kan eleverne få sættet direkte på posthuset og følge instruktionerne.De anmodes også om at fremvise følgende dokumenter: pas, MFI indskrivningsattest, fotokopi af kvitteringen for sygesikringen, et afgiftsstempel på € 16,00 (du kan købe det hos tobaksforretningen, dvs.Tabacchi butik).Milano Fashion Institute anbefaler dog, at du omhyggeligt læser og overholder instruktionerne i sættet.

      Udgiften til denne ansøgning, der skal betales til postkontoret, er 30,00 €.Fra postkontoret får du en aftale (dag og tid) til at gå til Questura Immigration Office for at få fingeraftryk.Ved denne aftale vil du blive bedt om at medbringe 4 identiske pasfotos og de originale dokumenter, hvis kopier var vedlagt ansøgningssættet, inklusive ethvert dokument, der kunne mangle i din ansøgning.

      4. Skatteidentifikationskode (dvsCodice fiscale)

      Når den studerende er ankommet til Italien, er det nødvendigt at få kodeksen fiscale, det vil sige en unik skatteidentifikationskode, der bruges i alle interaktioner med offentlige myndigheder og offentlig administration i Italien, såvel som til andre formål (såsom at åbne en bank) konto, underskrive en kontrakt om leje af en lejlighed eller et værelse, underskrive en mobiltelefonkontrakt osv.).

      Ansøgningen er nem og skal ske på det lokale kontor for Agenzie delle Entrate ved at vise et gyldigt pas eller opholdstilladelse.

      Agenzia delle Entrates kontorer, der er tilgængelige i Milano, og som studerende kan henvise til, er på følgende steder:

      Via dei Missaglia, 97.Tlf.: 02.893075;
      E-mail: [email protected]
      Via Abetone, 10.Tlf.: 02.540011 eller 02.54100729;
      E-mail: [email protected]
      Via della Moscova, 2. Tlf: 02.636791;
      E-mail: [email protected]
      Via Ugo Bassi, 4°.Tlf.: 02.697161;
      E-mail: [email protected]
      Via Leonardo Bistolfi, 5. Tlf: 02.210491;
      E-mail: [email protected]
      Piazzale Carlo Stuparich, 2. Tlf.: 02.330251;
      E-mail: [email protected]

      EU-borgere sammen med Norge, Schweiz, Liechtenstein og Island

      EU-borgere, sammen med borgere fra Norge, Schweiz, Liechtenstein og Island, som vil forblive i Italien i mere end 90 måneder, er obligatoriske for at registrere sig hos Ufficio Anagrafe (registreringskontoret) i kommunen i byen Milano.

      For at blive registreret på Ufficio Anagrafe kræves følgende dokumenter:

      - Pas eller tilsvarende dokument
      - Italiensk skatteidentifikationskode (Codice fiscale)
      - Lejlighedslejekontrakten eller en erklæring fra ejeren af lejligheden, hvor den studerende opholder sig, hvoraf det fremgår, at den studerende er gæst. Registreringen er gennemført, efter at Polizia Municipale (Lokalpolitiet) har foretaget et besøg på adressen mhp. bekræfte fakta.

      Yderligere nyttige oplysninger

      Hvis du er udenlandsk studerende, er det muligt at oprette en foliokonto i enhver bank eller posthus.For at åbne en løbende konto i Italien kræves følgende dokumenter:

      - Skatteidentifikationsnummer (Codice Fiscale)
      - Gyldigt pas eller tilsvarende dokument
      - Opholdstilladelse (dette dokument er ikke nødvendigt for statsborgere fra EU, Island, Norge, Liechtenstein og Schweiz).

      Stipendier og finansiering

      For hvilke Masters er det muligt at ansøge om et stipendium?

      Stipendier er tilgængelige svarende til € 9.000 (fritagelse for betaling af tredje og fjerde rate), svarende til 50% af værdien af Masters, er tilgængelige for Masters in Fashion Direction 2025: Brand & Product Management; Brand & Business Management; Brand & Communication Management; Brand & Luxury Management: Fashion Design & Management.

      Hvordan virker det?

      Tildelingen af stipendier finder sted inden kursets begyndelse, under hensyntagen til både indkomst- og meritkriterier, af den akademiske kommission. Optagelsen til Master er uafhængig af tildelingen af ethvert stipendium.

      Hvordan man ansøger?

      Ansøgningsskemaet for stipendier er inkluderet i "Ansøgningsskemaet" , og det kan udfyldes fra denne side, under siden "Ansøg". Når du har indsendt ansøgningsskemaet, beslutter den akademiske kommission, under periodiske evalueringssessioner, den mulige tilskrivning med meddelelse om resultatet ved begyndelsen af kurset. For yderligere information, læs venligst reglerne i modulet. Hvem er stipendierne rettet mod?

      Stipendierne er rettet mod både italienske borgere og udlændinge, der ønsker at deltage i Masters of Milan Fashion Institute.

      Ved hvornår skal man ansøge?

      Ansøgningen om stipendium skal indsendes senest den 30. november 2024.

      Placeringer

      • Milan

        Milano Fashion Institute via Durando, 38, 20158, Milan

      Spørgsmål