
Master i Brand & Communication Management
Milan, Italien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 18.000 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På campus
Introduktion
Det handler ikke kun om modeshows eller optagelser, selvfølgelig: de store brands har en ægte kulturel identitet, er en ny avantgarde eller en århundredgammel arv. Det er en kapital bygget gennem omhyggelige branding- og kommunikationsstrategier, som kan gøre formuen – eller ruinen – af selv de største modehuse. At vide, hvordan man valoriserer disse områder, og hvordan man designer kommunikation, der er i stand til at efterlade et præg, er et af de mest komplekse - og mest givende - job, man kan udføre i mode- og luksusverdenen.
Mesteren i Master i moderetning: Brand & Communication Management træner den specifikke figur, der beskæftiger sig med kommunikation og stemme for et brand ved 360°: fra reklamekampagner, events, pressemeddelelser og public relations til sociale medier.
En figur, der - i dag mere end nogensinde - er blandt de mest efterspurgte af modemærker: Gen-Z og nye markedssegmenter transformerer radikalt det typiske kommunikations-, medier- og digitale scenarie. Mærkernes DNA, de 'myteskabende' strategier og mærkernes kulturelle arv omsættes til nye sprog og kulturer: fra digital til fysisk mode.
Det er derfor, modemærker leder efter en ny generation af kommunikationsprofessionelle: i stand til at håndtere digitale forandringer. Det er præcis, hvad du vil lære at gøre på dette masterkursus.
Masterkurset er fuldstændig på engelsk
Under hele kurset vil en italiensk - engelsk tosproget undervisningsassistent være tilgængelig for både italienske og udenlandske studerende.
Nøgle Fakta
- Beliggenhed: Ved tilstedeværelse på campus, Milano. Det er også muligt at deltage i masteren på afstand.
- Velkomstdag: 17. januar 2025
- Orienteringsuge: 20.-24. januar 2025
- Ceremoni og foredrag starter: 27. januar 2025
- Forelæsningernes afslutning: 17. oktober 2025
- Praktik: fra oktober 2025
- Kandidat: 1. niveau Universitets kandidat
- Masterens varighed: 1 år, 1200 timer
Ideelle studerende
Da dette er et yderst innovativt område, vil profilens potentiale blive udviklet gennem et fakultet sammensat af førende undervisere og fagfolk i sektoren, men også gennem en deltagerudvælgelsesproces, der privilegierer, der kommer fra forskellige baggrunde (hovedsageligt grader inden for kommunikation, design, ledelse) , forudsat at de har en betydelig interesse i alle tegn på kulturel og social innovation og deres mulige oversættelse til kommunikationsstrategier og -værktøjer. Et klasseværelse af studerende fra forskellige baggrunde genskaber de tværgående færdigheder, der er typiske for virksomhedsteams, og fremmer betingelserne for udvikling af færdigheder og kompetencer inden for både sproglig og designmæssig innovation og kreativitet inden for de forskellige områder af forfremmelse og kommunikation.
Indlæggelser
Læreplan
Opvarmning: at tilegne sig et grundlæggende ordforråd
Træningsenheden omfatter 40 timer dedikeret til at skabe den homogenitet af viden, der er nødvendig for de efterfølgende læringsfaser hos deltagerne. Afhængigt af deres baggrund giver de planlagte timer eleverne mulighed for at udfylde nogle grundlæggende huller inden for ledelse, økonomi, kvantitative metoder, sociologi og design. På baggrund af deres forskellige baggrunde kan de studerende efter aftale med masterdirektøren beslutte at deltage i hele eller dele af de planlagte forelæsninger. Denne uddannelsesenhed giver ikke mulighed for afsluttende læringsprøver.
Kvantitative værktøjer og projektværktøjer: udvikling af kvantitative og projektmæssige færdigheder
Undervisningsplanen består af 20 timer: den omfatter brugen af Excel-, Powerpoint- og Canva-platformene og har til formål at skabe og videreudvikle de kvantitative og projektmæssige værktøjer, der er uundværlige for at tackle indholdet af masteruddannelsernes specialiserede kurser. Undervisningen er opdelt i grundlæggende og videregående didaktik i forhold til den enkelte elevs baggrund. Der er planlagt øvelser og skriftlige prøver for eleverne.
Modesøjler: Lær strukturen i modesektoren og arbejdsredskaber at kende
Uddannelsesenheden giver 140 timer dedikeret til at lære modesektorens struktur at kende, de virksomheder, der kendetegner den, de forskellige organisationsmodeller, forretningsstrategier og typer af materialer og produkter. Det har også til formål at overføre teknikker og operationelle værktøjer til planlægning og organisering af aktiviteter og til undersøgelse og behandling af kvalitative og kvantitative markedsdata.
I de 140 timer, der er planlagt i Fashion Pillars, vil vi tale om:
Projektledelse
Målet med Project Management for Fashion-kurset er at give eleverne de grundlæggende metoder til aktivitets- og procesledelse (planlægning, timing, målsætninger, ressourcer, ansvar, output, cost/benefit-forhold) gældende for de forskellige typer af projekter, der er karakteristiske for Modesektoren (Mærke- og produktområde, Detail- og kommercielt område, Forsknings- og kommunikationsområde). Indholdet af metoder og værktøjer vil blive flankeret af organisatorisk indhold (kendetegn ved projektlederen, teammotivation, projektmarkedsføring), der gør det muligt at kontekstualisere dem korrekt i virksomheden.
Mode forretningsmodeller
Kurset har til formål at præsentere et overblik over de forskellige forretningsmodeller inden for mode- og luksusindustrien, fra et strategisk perspektiv på luksusmærker, designmærker, industrielle og kommercielle brands, til ledelse af positionering i modebranchen og de forskellige tilgange til kreativitet ledelse, fra stilistisk identitet til forskellige produktstrategier. Kurset vil fokusere på de løftestænger, som virksomheder kan implementere forskelligt i forhold til kommunikation, image og kommerciel identitet.
Forskningsmetoder og -tendenser
Kurset har til formål at tilbyde et bredt overblik over de forskellige forskningsmetoder og værktøjer, der er nyttige til at undersøge modemarkeder og forbrugere. Metaprojektforskning og trendforskning: de processer, værktøjer og artefakter, der kendetegner modedesignforskning (blue sky research, visuel research, produktforskning). Værktøjer og forskningsfaser: fra brainstorming til indsamlingskoncept. Sociokulturel og scenarieforskning gennem coolhunting: metoderne til sociokulturel undersøgelse (social forskning, skrivebordsforskning, coolhunting). Undersøgelsens værktøjer og faser: fra brief til rapport. Aktører i trendanalyse: modevirksomheder, analysebureauer, freelancere. Kvalitativ og kvantitativ markedsføringsforskning: skrivebords- og feltanalyse (fokusgrupper, undersøgelser, kundeindsigt fra online-fællesskaber). Forskellen mellem at bruge primære og sekundære data. Forskellen mellem undersøgende og bekræftende markedsføringsforskning. Derefter introduceres en oversigt og forklaring af de vigtigste tendenser, deres formidlingsprocesser, indhold og prognoser med fokus på både mode og ikke-mode-relaterede industrier.
Det italienske modesystem
Kurset har til formål at give et indledende generelt overblik over modesektoren (modens forsyningskæde, nøgleaktører i modesystemet, sæsonbestemte cyklusser) og over modevirksomhedernes adfærdsmodeller (produkt, marked, produktion, kommunikationsstrategier) med særlig vægt på forholdet mellem kreative og ledelsesmæssige processer. Derudover vil sektorens vigtigste driftsmodeller blive undersøgt i dybden, også i forhold til produktets forskellige markedspositionering: den planlagte model, den konfektionsmodel, den kontinuerlige produktmodel og hybridmodellerne . Særlig opmærksomhed vil blive viet til erhvervelsen af et indledende ordforråd, der er specifikt for sektoren, kendetegnet ved dens egne terminologier og sprog, hvis beherskelse er grundlæggende for at begynde at tilegne sig viden og forståelse.
Fashion Marketing & Brand Management
Fashion Marketing & Brand Management-kurset har til formål at introducere de studerende til de vigtigste marketingteknikker inden for modeområdet og til udformningen af processen med at formulere, implementere og overvåge brandidentitet og positionering. Denne proces identificerer to forskellige, men forbundne anvendelsesområder: Det første sigter mod kendskabet til strukturen og retningslinjerne, hvorfra 'brandsensitive' operationelle marketingprocesser er afledt; den anden sigter mod direkte styring af brands som immaterielle strategiske ressourcer, der er forbundet med specifikke ledelsesprocesser. Kurset er formuleret inden for tre forskellige, men relaterede anvendelsesområder: brand management og design som en immateriel ressource; strukturen og retningslinjerne for operationelle processer; og brandets sociologiske perspektiv.
Fashion History
Fra modernisme, fejring af kunst og mode, til det tredje årtusinde, har kurset til formål at give et historisk overblik over modens vigtigste transformationer. Nærmere bestemt: de "brølende tyvere"; Art Deco og maskinens æstetik; fremkomsten af "couturier" kvinder: Madeleine Vionnet, Elsa Schiaparelli, Gabrielle "Coco" Chanel; biograf og Hollywood-mode i 1930'erne; 1950 og Eksistentialisme; 1960: Optimisme, 'pop' kunst og London street fashion; 1970'erne: punk og anti-mode på gaderne i London; 1980'erne og modepluralisme; 1990'erne; postmodernisme og globalisering i det tredje årtusinde.
Digital mode
Modulet er orienteret mod indholdet og det strategiske design af de mest innovative kommunikations- og distributionswebkanaler, rettet mod business-to-business, business-to-consumer og forbruger-til-forbruger relationer (sociale netværk, e-handel, social shopping). Det giver også viden og færdigheder til brugen af web 2.0- og 3.0-ressourcer, som gør det muligt at omlægge modekommunikation, der traditionelt opererer efter en top-down model, mod brugen af bottom-up og peer-to-peer modeller. Der vil blive lagt særlig vægt på innovative værktøjer til styring af online integration.
Modeprocesser: at vide, hvordan man styrer kommunikationsprocesser
Uddannelsesenheden giver 180 timer dedikeret til de vigtigste processer for at styrke og fremme den kulturelle identitet af virksomheder og brands og til implementering og styring af nye kommunikationskanaler og formater.
Brand kommunikationsstrategier
Dette modul giver et overblik over hovedaktiviteterne og de vigtigste professionelle personer inden for modekommunikation. I dag betyder kommunikation i modebranchen at vide, hvordan man skaber og administrerer en integreret kommunikationsstrategi, organiserer en reklamekampagne, håndterer medierne og alle de professionelle personer i sektoren; organisere begivenheder og modeshows og lave lanceringsplaner for produkter, designere eller brands. Særlig opmærksomhed vil blive viet til italienske mærker. Gennem noget fokus på modemarkedsføring, brand management, distributionskanaler, kommunikation og reklamestrategier vil kurset tilbyde et generelt overblik over de vigtigste online og offline kommunikationsmetoder.
Modebilleder og reklamer
Gennem studiet af medieteorier vil kurset introducere måder at læse, analysere og fortolke modebilleder på. Redaktionelle produkter og reklamer såvel som de mange segmenter af modeindustrien - fra luksus til massemarked - har forskellige kommunikationsbehov, som eleverne vil lære at identificere. Modefilm, reklamer, plakater, fotos og medier vil blive yderligere undersøgt. Ved afslutningen af dette kursus vil de studerende have lært at analysere og fortolke den stigende visualisering af samtidskultur. De vil også have udviklet specifikke visuelle og verbale færdigheder for at observere, analysere og kritisk beskrive modeens visuelle billedsprog.
Presse & PR
Kurset har til formål at give de studerende de væsentlige færdigheder til at interagere inden for pressekontorer, PR-bureauer og virksomhedskommunikationsdivisioner med både traditionelle og nye medieplatforme (magasiner, nyhedsudsendelser og internettet). Dette kursus vil lære de vigtigste skriftlige kommunikationsværktøjer, der bruges i public relations. Kurset vil især lære at skrive pressemeddelelser, biografier, billedtekster, lederartikler og indlæg. Gennem udarbejdelse af kits til pressen og pressemedarbejdere vil eleverne desuden øve sig i at udforme og skrive beskeder og udgivelser rettet mod præcise målgruppesegmenter.
Event Management
Dette kursus beskæftiger sig med event management og fokuserer mere specifikt på de grundlæggende færdigheder og metoder, der bruges i udvikling, produktion og ledelse af vellykkede events for modeindustrien. Gennem analysen af modeshows, modeuger og messer vil det give modeller og konceptuelle værktøjer til at nå de kommunikationsmål, der oftest bruges i branchen i dag.
Social Media Management
Dette kursus introducerer eleverne til brugen af sociale medier i design- og kommunikationsprocesser af modeprodukter. Studerende vil blive tilbudt applikationsværktøjer til opbygning af en social mediestrategi gennem overvågning og analyse af online kommunikationsstrømme. Ved afslutningen af kurset vil eleverne være fortrolige med de mest innovative digitale værktøjer.
Fashion Lab
Formålet med workshoppen er at stimulere refleksion over kompleksiteten i modesektoren, især ved at undersøge:
- Ledelse af ansvar i tekstil-beklædningsforsyningskæden;
- Design af online og offline kommunikationsprodukter;
- Identifikation af nye forbrugertrends;
- I løbet af kurset får de studerende også mulighed for at møde nogle brancheeksperter, ledere og opinionsdannere.
Nysgerrighed
Modulet vil blive opdelt i en række seminarer med det formål at give et bredt overblik over den sociokulturelle udvikling af mode, med nogle vigtige tværfaglige indsigter om de vigtigste italienske mærker. Særlig opmærksomhed vil også blive viet til nogle væsentlige nutidige fænomener såsom spredningen af globale tendenser, hybridiseringen af stilarter, fremkomsten af nye produktionsformer og bæredygtige forbrugsstile og succesen af nye kommunikationsmetoder knyttet til nye medier.
Feltprojekter
Der er planlagt to projekter, der hver varer fem uger på fuld tid, koordineret af et tværfagligt hold af undervisere. Hvert modul består af udarbejdelsen af et projekt om et reelt casestudie leveret af førende virksomheder direkte involveret af fakultetet i undervisningsforsøget. Med udgangspunkt i den projektopgave, som virksomheden har leveret, vil teamet sammen med underviserne arbejde på realiseringen af et forslag, der giver gennemførlige svar på de mål, virksomheden har defineret. Målet er at nå frem til integrerede projekter, der identificerer brand-, produkt-, detail- og kommunikationsstrategier med et højt innovationsindhold og i overensstemmelse med kundevirksomhedens virkelighed, og simulerer arbejdsprocesser så tæt som muligt på virkeligheden i professionelle sammenhænge. Evalueringen af denne fase finder sted i slutningen af klasseværelsets træningsforløb gennem den kollegiale præsentation af det udførte arbejde. Projekterne vil blive drøftet af et udvalg sammensat af modulundervisere og evalueret i nærværelse af repræsentanter for de involverede virksomheder. Virksomhederne får tidligt mulighed for at udvælge potentielle praktikanter blandt de studerende til masteruddannelsens afsluttende fase.
Empowerment & Career Management
Modulet sigter mod at give de nødvendige færdigheder til at håndtere virksomhedsudvælgelsesprocesser, både i praktik- og arbejdsmarkedssammenhænge. I løbet af modulet vil de studerende blive sat i kontakt med både Head Hunters med speciale i mode- og designsektoren, og med udvalgscheferne fra de vigtigste og mest betydningsfulde virksomheder, der opererer i modesektoren, for at forstå dynamikken i udvælgelsen og styrke deres professionelle profil.
Praktikken
Praktikken er en af de mest kvalificerende oplevelser på kandidatuddannelsen; koordineret af direktøren for masteruddannelsen, består det i at eksperimentere, i en virksomhedssammenhæng, med de færdigheder, der er lært under masterkurset, på grundlag af et uddannelsesprojekt, der er kollegialt aftalt af Milano Fashion Institute og værtsvirksomheden.
Italiensk sprog
Modulet er rettet mod at introducere det italienske sprog til internationale studerende. Undervisningsmålet er forståelsen af de mest almindelige måder at interagere og kommunikere på, både i hverdagen og i den professionelle sammenhæng. De studerende vil blive opdelt i to parallelle kurser, efter at have taget en foreløbig vurderingstest for at identificere deres begyndelsesniveau for kendskab til sproget:
Italiensk B1 på mellemniveau, designet til at give eleverne de nødvendige færdigheder til at opretholde en jobsamtale på italiensk, at introducere modeindustriens grundlæggende ordforråd og være i stand til at arbejde korrekt i et italiensk arbejdsmiljø.
Galleri
Programresultat
Hvad du vil lære
Mesteren uddanner specialistledere i MODEKOMMUNIKATION .
På kandidatuddannelsen lærer du at:
- Administrer og koordiner brand management processer, fra nedgangen af brandsproget på forskellige linjer til samlingsplanlægning og kommunikation.
- Skab et sammenhængende identitetsprojekt ved at interface med ledelsesfigurerne i virksomheden.
- Interagere med pressekontorer, PR-bureauer og virksomhedskommunikationsafdelinger.
- Design en kommunikationsstrategi, styrkelse af brandværdier og -arv og portrættér den i det nye digitale kommunikationslandskab.
- Udvikle, producere og administrere succesfulde begivenheder for modeindustrien.
- Opsæt sociale mediestrategier og influencer marketingplaner.
- Koordiner de forskellige områder af hvert brand, fra kreativ til kommunikationsproduktion.
Programundervisning
Karrieremuligheder
De professionelle figurer uddannet af Master i Fashion, Marketing & Communication - MIFAM er profiler udstyret med avancerede kommunikations- og digitale færdigheder, kunstnerisk/kulturel viden og organisatoriske/ledelsesmæssige kompetencer.
De uddannede figurer er derfor juniorprofiler, der er i stand til at yde kvalificeret støtte til STIL- og MARKETING-områderne , som modestylister, moderedaktør, visuel og kunstnerisk forsker, trendanalytiker, Cool Hunter, junior marketingchefer, eventchefer; inden for KOMMUNIKATION, Kommunikationschef, Social Media Manager, Digital PR, Digital Content Manager, PR Manager, Pressekontorchef ; KULTUR- OG ARV-området, som Kulturarvschef og Corporate Sustainability Manager .
Karriereudvikling
Der er ikke kun klasser og workshops: For at blive modespecialist skal du konfrontere arbejdsverdenen med det samme. Og ikke kun i klasseværelset! Karriereudviklingssporet vil forberede dig til succesfuldt at komme ind i et meget komplekst virksomhedsmiljø, som de store mode- og luksusmærker ofte er.
Omrejsende seminarer
I løbet af året suppleres uddannelsen på campus med træning på arbejdspladsen gennem deltagelse i virksomhedsbesøg, messer og forskellige realiteter relateret til modesystemet. Dette er den bedste måde at opleve virksomheder, der er forskelligartede med hensyn til branche og intern organisation. Deltagelse i rejseseminarerne er valgfri, men anbefales stærkt.
Empowerment & Career Management
Modulet er rettet mod at give de nødvendige færdigheder til at håndtere virksomheders udvælgelsesprocesser, både i praktik- og arbejdsmarkedssammenhænge. I løbet af modulet vil de studerende blive sat i kontakt både med Head Hunters med speciale i mode- og designsektoren, og med udvalgscheferne fra de vigtigste og mest betydningsfulde virksomheder, der opererer i modesektoren, for både at forstå dynamikken i udvælgelse og for at styrke deres professionelle profil.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.