
Master of Education i pædagogisk administration
VARIGHED
12 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Jan 2026
STUDIEAFGIFTER
USD 600 / per credit
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Mål for kandidatuddannelsen
MRU er forpligtet til at levere højkvalitets kandidatuddannelse til alle studerende uden hensyn til race eller farve, køn, seksuel orientering, veteranstatus, religion, alder, handicap, national oprindelse, trosbekendelse, herkomst eller politisk tilhørsforhold. Målene for kandidatuddannelsen er at tilføje kompetente forberedte ledere til uddannelsessamfundet og få eleverne til aktivt at engagere sig i skoleforbedring på de arbejdspladser, hvor de arbejder, uanset om de arbejder virtuelle eller personligt. Dette gør det muligt for programmet at tjene det bredere behov for skoleforbedring, ikke kun når eleven ansættes som leder, men mens de også studerer til at blive ledere.
Programbeskrivelse
12 måneder – 36-semesters point
Master of Education i Educational Administration-programmet vil forberede eleverne til at møde den udfordrende, konkurrencedygtige og dynamiske akademiske verden i enhver karriere, der kræver en forståelse af akademiske koncepter og processer. Kandidater vil lære, hvordan man bliver en kompetent akademisk leder i en række akademiske indstillinger med en bred forståelse af akademisk økonomi, faglig udvikling, forvaltning af menneskelige ressourcer, organisatorisk adfærd og forandring, pensumdesign og -evaluering og juridiske spørgsmål inden for uddannelse. Gennem viden på avanceret niveau vil kandidater blive en effektiv akademisk leder og lære at løse problemer i det udviklende akademiske miljø. Kandidater fra Educational Administration-programmet vil besidde den viden, færdigheder og holdninger, som vil give en konkurrencefordel i forhold til kandidater fra studentereksamenuddannelser; og derfor give mulighed for karrierefremgang ud over kapaciteten af den baccalaureatforberedte kandidat.
Indlæggelser
Programresultat
Ved afslutningen af programmet vil kandidaten besidde viden og færdigheder til at:
- Demonstrer, at elevernes læring er topprioritet gennem ledelseshandlinger, der bygger og understøtter en lærende organisation med fokus på elevernes succes og ved at opnå resultater på skolens elevers læringsmål. (Florida Principal Leadership Standards, (FPLS) Domain 1 Standard 1, Domain 1 Standard 2)
- Arbejd i samarbejde for at udvikle og implementere en undervisningsramme, der afstemmer læseplaner og statslige standarder, effektiv undervisningspraksis, elevernes læringsbehov og vurderinger ved at strukturere og overvåge et skolelæringsmiljø, der forbedrer læring for forskelligartede elever. (FPLS Domain 2 Standard 3, Domain 2 Standard 5)
- Rekruttere, fasthold og udvikle et effektivt og mangfoldigt fakultet og personale ved at dyrke, støtte og udvikle andre ledere i organisationen. (FPLS Domain 2 Standard 4, Domain 3 Standard 7)
- Ansæt og overvåg en beslutningsproces, der er baseret på vision, mission og forbedringsprioriteter ved hjælp af fakta og data. (FPLS Domain 3 Standard 6)
- Administrer organisationen, driften og faciliteterne på måder, der maksimerer brugen af ressourcer for at fremme et sikkert, effektivt, lovligt og effektivt læringsmiljø. (FPLS Domain 3 Standard 8)
- Øv tovejskommunikation og brug passende mundtlige, skriftlige og elektroniske kommunikations- og samarbejdsevner til at nå skole- og systemmål ved at opbygge og vedligeholde relationer med elever, fakulteter, forældre og samfund. (FPLS Domain 3 Standard 9)
- Demonstrere personlig og professionel adfærd i overensstemmelse med kvalitetspraksis inden for uddannelse og som samfundsleder. (FPLS Domain 4 Standard 10)