Cand.merc. Marketing Communications and Brand Management
Middlesex University Dubai
Nøgleinformation
Campus placering
Dubai, Forenede Arabiske Emirater
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
AED 80.700
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jan 2025
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidatuddannelsen i marketingkommunikation og brandledelse undervises i Middlesex University Dubai 's afdeling for marketing, branding og turisme på Handelshøjskolen.Dette er et spændende program, der vil give mulighed for at udforske nutidige temaer i teori og praksis for virksomhedsmarkedskommunikation inden for en etableret og intellektuelt stringent kontekst og ramme.Forskning fortsætter med at vise, at organisationer leder efter marketingkommunikationsprofessionelle, der ikke kun har teoretisk forståelse, men også færdigheder og kompetencer til at anvende denne viden i det virkelige liv.Som svar på dette behov kombinerer kandidatuddannelsen konceptuel og teoretisk tænkning med mulighed for at udvikle praktisk indsigt og anvendelse.
Kurset giver eleverne mulighed for at vælge mellem en række valgfrie moduler, der bygger på indholdet af kernemodulerne og udforsker mere specialiserede og nicheaspekter af kommunikation.Studerende vil have muligheder for at vælge mellem forskellige aspekter af kommunikation, for eksempel (a) fokus på marketingkommunikation; b) forbrugere og interessenter; c) strategisk kommunikationstilgang.Kurset byder på en række forskellige læringsformer, der spænder fra traditionelle forelæsninger og seminarsessioner, hvor de studerende vil engagere sig i begreber og teorier, udforske nøglespørgsmål og udføre opgaver som at udtænke og analysere marketingaktiviteter.
*Bemærk venligst indholdet og titlen på dette program kan ændres ved validering.
Hvorfor studere MSc Marketing Communications & Brand Management på Middlesex University?
På tværs af flere sektorer vokser brugen af multi-kanal kommunikationsstrategier, og med dette er efterspørgslen efter fagfolk med ekspertise inden for dette spændende område.For at afspejle dette behov for et mere virksomhedsperspektiv og strategisk tilgang til kommunikation er dette kursus, udviklet med brancheeksperter, designet til praktikere, der søger karriereudvikling, og nyuddannede med en baggrund inden for marketing, medier, ledelse eller samfundsvidenskab.Kurset har også en stærk vægt på anvendelsen af teori til praksis og anvender en række interaktive og problembaserede læringstilgange, herunder casestudier fra det virkelige liv, problemløsningsøvelser og et boligområde med branchefolk
Kurset fokuserer på tre strenge nøgler til feltet; 'Strategisk analyse og tænkning' øger forståelsen af markeder og anvendelsen af kritiske og analytiske metoder til at løse kommunikationsproblemer; 'Execution' udvikler praktiske færdigheder omkring at skrive og præsentere kommunikationsplaner og reklamebriefer; og 'Værktøjer, medier og indstillinger' kontekstualiserer brugen af både traditionelle og innovative kommunikationsformer i forskellige miljøer, uanset om de er sociale, nationale eller globale.
Kursus højdepunkter
- Kurset leveres af fremtrædende forsknings- og praksisorienterede akademikere.
- Programmet forbereder eleverne med både et stærkt konceptuelt fundament og et kraftfuldt sæt færdigheder og praktiske værktøjer.
- Hver studerende har evnen til at skræddersy programmet til deres egne interesser og karrieremål gennem udvælgelsen af valgfrie moduler, der giver mulighed for specialiseringsruter inden for områder som Brand Analytics, Public Relations og Crisis Communications, og forbrugerpsykologi og kommunikation.
- En række co-curriculære aktiviteter og gæsteforelæsninger af førende praktikere supplerer det akademiske program.
Chartered Institute of Marketing
Dette program på Middlesex University Dubai er akkrediteret af det førende professionelle marketingorgan, The Chartered Institute of Marketing (CIM).CIM arbejder sammen med universiteter over hele verden og kortlægger deres gradsindhold mod CIMs mest efterspurgte professionelle marketingkvalifikationer.
Dette giver de studerende mulighed for at få fritagelser på moduler med CIM-kvalifikationer, hvilket reducerer antallet af modulvurderinger, der tages til en eller to i stedet for tre.Disse undtagelser gør det mere effektivt og omkostningseffektivt at opnå en professionel markedsføringskvalifikation.
CIMs kvalifikationer er baseret på detaljeret forskning og løbende feedback fra arbejdsgiverne, der deler de færdigheder og viden, der kræves for nutidens marketingfolk.Dette hjælper vores universitetsstuderende med at avancere til praktikere, skille sig ud fra mængden og øge deres chancer for at sikre deres førstevalgs kandidatposition.
Indlæggelser
Læreplan
MSc Corporate and Marketing Communications-programmet vil blive udbudt i fuldtidsstudier (der varer 1 år) og deltidsstudier (2 år). Uddannelsen vil bestå af to obligatoriske moduler, som studerende gennemfører over et akademisk år, hver på 30 point. Årlige moduler vil give de studerende mere tid til at assimilere emnet i hvert modul. En række på 15 kreditmoduler vil være tilgængelige som valgfrie moduler. Disse varer typisk i en periode. Ud over disse moduler vil kandidater gennemføre en kontekstuel forskningsmetode og afhandlingsmodul på 60 kreditter, der vil resultere i indsendelse af en forskningsrapport om et godkendt emne.
Hvad vil du læse på cand.merc.- og marketingkommunikation?
Kurset giver dig mulighed for at vælge mellem en række valgfrie moduler, som bygger på indholdet af kernemodulerne og udforsker mere specialiserede og nichemæssige aspekter af kommunikation. Hvis du for eksempel ønsker at fokusere på marketingkommunikation, vil moduler om annoncering, erfaringsbaseret markedsføring og begivenheder være en passende vej at tage. Hvis du har en interesse i forbrugere og interessenter inden for en kommunikationskontekst, vil moduler om psykologi, analyse og forskning passe dig. For en mere strategisk kommunikationstilgang ville moduler om PR, krisekommunikation og tværkulturel kommunikation være Pathway at følge. Du får også mulighed for at gennemføre et afhandlingsprojekt inden for et område inden for marketingkommunikation, som du har en særlig interesse i, og som matcher dit karrierespeciale.
Nedenfor er listen over moduler, der undervises i MSc Corporate and Marketing Communications:
*"Ikke alle valgfrie moduler er muligvis tilgængelige hvert semester eller år, da de er afhængige af studerendes tilmelding og interesse."
Modul- og programinformation er vejledende og kan blive ændret.
Boligprojekt
Boligprojektet har til formål at give eleverne et praktisk og anvendt perspektiv på marketingdisciplinen. Projektet er for alle postgraduate studerende, der læser på en af vores marketinguddannelser. Dette års kunde var Hilton Garden Inn Hotel Mall of the Emirates. Projektet kombinerer workshops fra ledere hos Google, Facebook og Twitter og giver eleverne mulighed for at arbejde i syndikatgrupper for at diskutere, formidle og præsentere deres strategiske tænkning baseret på den information, der gives i løbet af ugen.
- Forskningsmetoder og afhandling (60 studiepoeng) - obligatorisk
- Kommunikation, overtalelse og mediestrategi (30 kreditter) - obligatorisk
- Strategisk brand management (30 kreditter) - obligatorisk
- Kommunikation til social forandring (15 kreditter) - Valgfrit
- Tværkulturel kommunikation og globale mærker (15 kreditter) - Valgfrit
- Guerrilla-markedsføring, påtegning og promovering (15 kreditter) - Valgfrit
- Kreativ strategi i reklame (15 kreditter) - Valgfrit
- Public Relations og krisekommunikation (15 kreditter) - Valgfrit
- Brand Analytics, metoder og strategier (15 kreditter) - Valgfri
- Erfaringsmæssig markedsføring og begivenheder (15 kreditter) - Valgfrit
- Forbrugerpsykologi (15 kreditter) - Valgfrit
Undervisning
Hvordan undervises MSc Corporate og Marketing Communications?
Kurset byder på en række forskellige læringsformer, der hjælper med at forbedre din forståelse af emnet. Disse kan spænde fra traditionelle foredrag og seminarsessioner, hvor du vil engagere dig i begreber og teorier, udforske centrale spørgsmål og udføre opgaver som at udtænke og analysere marketingaktiviteter. Du vil også have gruppe- og individuelle tutorials, deltage i selvstyret læring og deltage i et boligområde for at forbedre din forståelse af praksisproblemer.
Vurdering
Du vil blive bedt om at udføre en række opgaver til vurdering, især eksamener og kurser. Kursusarbejdet kan være enkeltpersoner, såsom planer, rapporter, memorandums og essays, eller grupper, der vil involvere aktiviteter, herunder præsentationer og rapporter. Tutorials vil også indeholde formel og uformel feedback.
Karrieremuligheder
Vores MSc Corporate and Marketing Communications-program forbereder kandidater til en bred vifte af marketingkarrierer i produkt- og serviceorganisationer, i offentlige, private og ikke-for-profit sektorer. Vores kandidater forfølger karrierer inden for alle aspekter af marketing, herunder markedsundersøgelser, produktudvikling, brand management, integreret marketingkommunikation og detailhandel.
Succesfulde studerende har været i stand til at indgå i eller alternativt søge fremme og forfremmelse i forskellige typer organisationer, herunder reklamebureauer, public relations-selskaber, markedsundersøgelsesfirmaer, detailforretninger, radio- / tv-tv-selskaber, konsulentorganisationer, forlagsgrupper, banker og forsikringsselskaber, Filmfirmaer, magasiner og aviser og uddannelsesinstitutioner.