
Master of Racing Car Design (AAE)
MUNER - Motorvehicle University of Emilia Romagna

Nøgleinformation
Campus placering
Modena, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.160 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Curriculum in Racing Car Design (RCD) er en del af Master's Degree Course in Advanced Automotive Engineering (AAE), og det giver et højt niveau af træning i køretøjets dynamik og om de mest innovative materialer relateret til design af racerbiler .
Dette kursus varer to akademiske år og dækker hovedaspekterne af køretøjsrammesystemer og racerkøretøjsarkitektur, med særlig opmærksomhed på brugen af specielle materialer og løsninger. Der lægges særlig vægt på udviklingsaktiviteternes stærke eksperimentelle karakter og aerodynamiske præstationsaspekter.
Det første semester af det første akademiske år er fælles med de andre 4 læseplaner i AAE Master's Degree (Advanced Powertrain, High-Performance Car Design, Advanced Motorcycle Engineering, Advanced Sportscar Manufacturing).
Antallet af pladser er begrænset til max 20 elever. Optagelser er baseret på meritter og interviews, der evaluerer motivationer og færdigheder. Al undervisning leveres udelukkende på engelsk.
Det internationale lærerstab i MUNER omfatter meget erfarne undervisere og fagfolk. Indholdet af Kurserne er defineret sammen med partnervirksomhedernes bidrag for at sikre, at uddannelse er i overensstemmelse med de aktuelle krav på arbejdsmarkedet. Målet er at give viden og færdigheder relateret til design af motorkøretøjer, der er højtydende og egnet til konkurrencer. Fra hybrid- og elmotorpropeller til produktionssystemer med typiske træk i det nye produktionsmiljø 4.0.
Programmet kræver studerendes deltagelse i adskillige laboratorieaktiviteter enten på campus eller hos industrielle partnere i overensstemmelse med en "learning by doing" tilgang. Det omfatter også obligatoriske praktikophold i private virksomheder og laboratoriebaserede specialeforberedende aktiviteter, der udføres efter en "projektarbejde"-tilgang.
Indlæggelser
Læreplan
Det første akademiske år i Racing Car Design afholdes på Modena Campus. Fra det andet akademiske år vil alle kursussteder være Dallaras hovedkvarter i Varano de' Melegari (PR).
Kursus år 1
Første halvårs cyklus
- Fremstillings- og monteringsteknologier/Videnskab og teknologi af metalliske og kompositmaterialer
- Mekaniske vibrationer
- Køretøjs konceptuelt design
Andet halvårs cyklus
- Automotive computerstøttet design
- CFD Fundamentals og Aerodynamik
- FEM Fundamentals og Chassis Design
- Køretøjsdynamik
Kursus år 2
Første halvårs cyklus
- Chassis og karrosseridesign
- Designretningslinjer for chassiskomponenter
- Design af racerbils sammensatte strukturer
- Dynamisk test af køretøjer
- Brint og brændselsceller i elektrisk transport
- Industriel aerodynamik
- Produktsikkerhed, produktansvar og bilindustrien
- Racing bil dæk
- NVH-test af køretøjer
Andet halvårs cyklus
- Anvendt køretøjsdynamik
- Afsluttende eksamen
- Juridiske spørgsmål for ingeniører
- Tekniske forskrifter og valideringstest
- praktikophold
- Køretøjskomponenter
- Køretøjs NVH-simulering
Programundervisning
Karrieremuligheder
Uddannelsesvejen er designet i stærkt samarbejde med virksomheder, der opererer i bilsektoren, for at muliggøre en problemfri indsættelse af kandidater i højprofilerede roller i forsknings-, udviklings- og produktionsmiljøer med fokus på køretøjer og deres teknologier.
Da virksomheder kræver ingeniører, der er højt kvalificerede og besidder specialiserede færdigheder, for at gennemføre kandidatuddannelsen, skal studerende deltage i obligatoriske praktikophold i private virksomheder samt laboratoriebaserede specialeforberedende aktiviteter, der udføres efter en "projektarbejde"-tilgang . Desuden deltager studerende også i seminarer med industrielle og internationale foredragsholdere, fabriksbesøg og alumni-foredrag i løbet af året.
Racing Car Design-ingeniøren vil være i stand til at oprette alle de "kolde" grupper og undergrupper af racerkøretøjer. Især vil hun/han være specialiseret i aerodynamiske aspekter, anvendelse af lette materialer (kulfiberforstærkede materialer) og design og udførelse af eksperimentelle tests.