Neapolis University Pafos Distance Learning
Introduktion
- Professor Anastasia Reppa, direktør for fjernundervisningsenheden
- Dr Kyriakoula Georgiou, uddannelsesteknolog
- Fru Ioulita Aggelopoulou, instruktionsdesigner
- Aggelina Agapiou, administrator for fjernundervisning
Fjernundervisningsenheden (DLU) ved Neapolis University bruger den mest moderne elektroniske teknologi til en platform, der tilbyder studerende kandidatuddannelser i nutidige specialiseringer. Formålet med DLU er at støtte de studerende og akademikere på universitetet i både lang- og korttids fjernundervisning. DLU's grundfilosofi er at sikre lighed i adgang til information og respekt for behovene hos hver studerende på vores universitet. Vores vision er at skabe en enhed, der vil være en prototype inden for fjernundervisning for alle universiteter, der tilbyder lignende studieprogrammer.
DLU's mål
Tilvejebringelse af fjernundervisning som svar på behovene hos:
- Studerende, samtidig med at det sikres, at målene og resultaterne for hvert kursus opnås.
- Akademisk personale involveret i fjernundervisning for at kunne bruge og berige de elektroniske materialer og ressourcer, der er tilgængelige og anvendelige af DLU-teknologi.
- Brug af den elektroniske platform til styrkelse af universitetets forskning og udvikling til fordel for studerende, det akademiske samfund og det lokale samfund på Cypern.
- Forbindelse af DLU med private og offentlige sektorer for at opretholde en konkurrencemæssig fordel i et samfund af viden og kontinuerlig udvikling.
Den pædagogiske model
Uddannelsesmodellen anvendt af Neapolis University i DLU er baseret på strukturen i e-læring. Udviklingen af DLU var baseret på mange års erfaring og konklusioner fra videregående uddannelsesinstitutioner fra hele verden.
Mere specifikt blev oplevelsen fra The Hellenic Open University og Open University of Cyprus og Open University of Israel taget i betragtning og anvendt. Strukturen i kursusprogrammet og de elektroniske værktøjer giver de studerende fleksibilitet til deres fjernundervisning i hele deres studier.
Online uddannelse
Hvert studieprogram, der tilbydes af fjernundervisning, er struktureret og forsynet med en komplet studievejledning. Den overholder de grundlæggende mål for uddannelse i det elektroniske miljø for fjernundervisning.
Den anvendte pædagogiske model (figur 1) i hver læseplan inkluderer en personlig træningspakke, der giver eleverne adgang til materiale, der er tilbudt og lagt ud på den elektroniske platform og diskuteret med læreren personligt eller ved at mødes med dem i en moderne fjernbetjening kommunikation lektion (telekonference).
Studerende kan også bruge produktivitetsværktøjer i forskellige kommunikationsmiljøer, såsom gruppekonferenceopkald og webinarer, som hjælper den studerende med at udvikle online-læring. Studerende lærer af en række handlinger og opgaver, der er tildelt dem ved hjælp af den elektroniske platform, som universitetet tilbyder.
At bygge bro over teknologikløften
Denne elektroniske uddannelsesplatform, der bruges af Neapolis University, er designet til at opnå de bedste læringsresultater for studerende. Platformen til fjernundervisning giver eleverne mulighed for nemt at lære deres evner, og hvordan de bruger og vælger den måde, der passer bedst til en fleksibel og personlig læringsstil.
Ansigt til ansigt træning
Udover de videofilmede forelæsninger og instruktioner, der er tilgængelige for studerende, har Neapolis University lejet en eksklusiv linje til brug for fjernundervisningsprogrammer, der tilbydes eksternt. Så fjernpersonernes upersonlige karakter og anonymitet mindskes, fordi studerende kan se professoren eller en ekspert live i specielt designede områder og stille spørgsmål og nyde de positive resultater fra den virtuelle studerendes deltagelse fra forskellige regioner i Grækenland og Cypern.
Online ressourcer
Ressourcerne til online e-læring inkluderer undervisningsmateriale til rådighed til læsning af hvert kursus, links til websteder, online kommunikation og multimedie. Platformens værktøjer gør det lettere for studerende og lærere at interagere med de forskellige former for undervisningsmateriale og deltage i læring gennem videndeling. Dette multifaktoriske miljø giver eleverne gunstige betingelser for fleksibel og personlig læring, som kombinerer fordelene ved moderne metoder til fjernundervisning.
Galleri
Placeringer
- Paphos
Paphos, Cypern