PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Neapolis University Pafos Master of Science i dataanalyse og finansiel teknologi (Joint Degree med Hellenic Mediterranean University)
Neapolis University Pafos

Master of Science i dataanalyse og finansiel teknologi (Joint Degree med Hellenic Mediterranean University)

Paphos, Cypern

18 Months

Engelsk,

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Sep 2025

EUR 12.000 / per year

På campus

Introduktion

Det tværinstitutionelle postgraduate studieprogram (I.P.S.P.) i "Data Analysis and Financial Technology" har til formål at udvikle et højt forskningsniveau og uddanne kandidater inden for finans og datalogi på postgraduat niveau gennem de ti kurser, der tilbydes.

Formålet med uddannelsen er at udstyre den studerende med et meget bredt teoretisk og praktisk arsenal af viden og analytiske færdigheder, så han/hun kan forstå og udvikle emnet dataanalyse og finansiel teknologi. Målet er også at uddanne de studerende på en hensigtsmæssig måde, så de udvikler kritisk tænkning med det endelige mål at producere forskning inden for emnet.

Det foreslåede postgraduate program -Master of Science in Data Analysis and Financial Technology svarer til de specialiserede behov, der er skabt af moderne og klassiske metoder til finansiering og styring af kapitalressourcer i virksomhedsorganisationer, moderne finansielle instrumenter, bankbehov og -metoder og offentlig involvering i at rejse og tilbyde ressourcer. Med den specialiserede viden og de færdigheder, der opnås på dette program, vil kandidaterne på den ene side være i stand til at anvende de nye metoder og viden inden for disse emner i virksomheder og organisationer, og på den anden side vil de have erhvervet den nødvendige specialiseringsbaggrund til at fremme deres forskning til et højere niveau som f.eks. ph.d.-graden.

Den foreslåede I.P.S.P. har især til formål at:

  • forberede de studerende på at arbejde på højt niveau i finansielle/økonomiske afdelinger og/eller direktorater i den private eller offentlige sektor i Grækenland eller i udlandet
  • uddanne specialiserede forskere, der vil hjælpe med at håndtere Big Data og bruge teknologi til at levere finansielle løsninger (Financial Technology eller FinTech) på grund af det hidtil usete omfang af data, der produceres dagligt, samt behovet for dataanalyse til eksport af værdifuld viden inden for finansområdet.

Ovenstående er et resultat af markedsglobaliseringen, men også af udviklingen inden for teknologi og datalogi, væksten i data, der blandt andet tilbyder kilder som World Wide Web, sociale netværk og den seneste tendens til åbne data. Som industri refererer FinTech til nye teknologivirksomheder, der sigter mod at konkurrere med traditionelle finansielle institutioner og tilbyder en række tjenester, fra betalingsløsninger til mobiltelefoner, crowdfunding-platforme eller online mikrofinansiering, til online porteføljeforvaltningsværktøjer og internationale kapitaloverførsler. FinTech-virksomheder tiltrækker sig interesse fra både de forskellige brugere af banktjenester og investeringsselskaber, der ser dem som fremtiden for finanssektoren.

Derfor fremhæver dataanalyse og finansiel teknologi, som kræver fremragende viden om moderne teorier og praksis inden for datalogi og finans kombineret med begrebet Big Data, nye muligheder for økonomisk vækst, elementer, der anses for at være særligt vigtige i dag.

Indehavere af Postgraduate Specialisation Diploma (PSD) i "Data Analysis and Financial Technology" fra det foreslåede I.P.S.P. vil have tilstrækkelig viden til at forfølge en international karriere og indtage stillinger med et særligt højt vidensniveau inden for organisation og ledelse af det moderne finansielle miljø.

Undervisningsmetoden, der anvendes på programmet, er en kombination af forelæsninger og interaktive undervisningsmetoder. Mere specifikt er undervisningsmetoden i programmet deltagende og interaktiv, så de studerende kan udvikle deres interpersonelle færdigheder gennem deres aktive deltagelse i læringsprocessen. Læringsaktiviteter og undervisningsmetoder omfatter forelæsninger, simulationsspil, diskussioner og debatter, problemløsning, gruppearbejde og casestudier. De studerende skal præsentere casestudier i grupper, hvor deres evne til at underbygge deres synspunkter vil blive vurderet. Øvelserne sigter mod en dybere forståelse af de begreber, der er udviklet under forelæsningen, og en bedre forberedelse til eksamen. Derudover er der inkluderet en undervisningsfilm, der behandler et relevant emne med henblik på kritisk diskussion og argumentation af eleverne i grupper. Endelig omfatter de en paneldiskussion med en koordinator, hvor de seneste forskningsartikler vil blive diskuteret.

Indlæggelser

Læreplan

Programresultat

Programundervisning

Om skolen

Spørgsmål