
Master i international markedsføring
Newcastle upon Tyne, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
12 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
GBP 29.900 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* internationale studerende; 13.500 GBP - studerende fra hjemlandet
Introduktion
Vores kandidatuddannelse omhandler de hurtigt voksende områder inden for global kommunikation og brand management, kundeforholdsstyring og digital markedsføring.
Anvend din forståelse af markedsføringsteorier på virkelige forretningsmæssige udfordringer. Vores kandidatuddannelse i international markedsføring beskæftiger sig med de hurtigt voksende områder inden for:
- global kommunikation og brand management
- forvaltning af kunderelationer
- markedsføringsetik
- digital markedsføring
Organisationer er ved at blive opmærksomme på vigtigheden af at forstå, hvad deres kunder ønsker. De ser også nødvendigheden af at udvikle produkter og tjenester, der opfylder deres behov og ønsker.
Dette kursus består af markedsføringsorienterede moduler med et stærkt kommercielt fokus. Det giver dig mulighed for at:
- at udvikle en teoretisk forståelse af faget
- at afprøve anvendeligheden af både veletablerede og nyligt indførte marketingkoncepter i forskellige sammenhænge
Med en markedsføringsorienteret tilgang lærer du at:
- skabe konkurrencefordele
- opbygge loyalitet over for mærket
- at forstå de etiske spørgsmål og konsekvenser, der er forbundet med dine beslutninger
Der er tale om et "omskolingskursus". Den henvender sig til kandidater fra andre fagområder end markedsføring, som ønsker at gøre karriere inden for markedsføring.
Professionel akkreditering og anerkendelse
Newcastle University Akkreditering af handelshøjskoler
Newcastle University Business School er akkrediteret af:
- Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB)
- Det europæiske kvalitetsforbedringssystem (EQUIS)
- Sammenslutningen af MBA'er (AMBA)
Kun 1 % af alle handelsskoler på verdensplan har denne tredobbelte titel. Vores akkrediteringer afspejler de investeringer, vi foretager for vores studerende ved at tilbyde et undervisningsmiljø af høj kvalitet, innovativ programmering og et aktivt engagement i branchen.
Chartered Institute of Marketing (CIM)
Dette kursus er godkendt og akkrediteret af Chartered Institute of Marketing (CIM), den førende faglige organisation for marketingfolk. CIM-akkrediteringen sikrer potentielle arbejdsgivere, at vores kandidater har et fremragende grundlag i alle de vigtigste aspekter af markedsføring. Det fremskynder også processen med at opnå en CIM-kvalifikation på højt niveau for dem, der ønsker at gøre karriere inden for marketing.
Succesfulde kandidater kan fortsætte deres studier med henblik på at opnå en CIM-kvalifikation på det højest mulige niveau, nemlig Chartered Postgraduate Diploma in Marketing.
Kurset giver ikke i sig selv en CIM-kvalifikation eller et CIM-medlemskab, det afhænger af relevant erhvervserfaring.
Selskabet for markedsundersøgelser (MRS)
Vores kursus er et af de seks i Storbritannien, der har opnået akkreditering fra Market Research Society (MRS). Akkrediteringen giver mulighed for at opnå status som certificeret medlem af MRS uden yderligere eksamener, hvis man har erhvervserfaring.
Ranglister
- Global Top 170 University - Times Higher Education World University Rankings 2024
- Top 35 for beskæftigelsesegnethed – QS Business Masters-rangeringer: Marketing 2025
- Top 70 for Master's in Marketing – QS Business Master's Rankings: Marketing 2025
- 42 % af vores forskning er klassificeret som 4* verdensledende forskning – Research Excellence Framework 2021
- 65 % stigning i forskningsstyrke siden 2014 – Research Excellence Framework 2021
- Global Top 130 University - QS World University Rankings 2025
- Global Top 170 University - Times Higher Education World University Rankings 2024
- Top 25 i Storbritannien og Top 100 i verden for bæredygtig udvikling – Times Higher Education Impact Rankings 2024
Læreplan
Hvad du vil lære
Vores uddannelse er specialiseret i markedsføring i en international sammenhæng. Det består af marketingorienterede moduler. Disse moduler har et stærkt kommercielt fokus.
Der er et globalt perspektiv hele vejen igennem. Du vil udvikle en dybdegående forståelse af international markedsføringspraksis. Du vil betragte dem fra et strategisk og taktisk perspektiv.
Med en markedsstyret tilgang vil du:
- få grundlæggende viden
- forstå begreber og teorier
- lære professionelle markedsføringsteknikker
- udvikle færdigheder til at håndtere internationale marketingspørgsmål
- udføre markedsundersøgelser for at forstå forbrugeradfærd og virksomhedsmarkedsydelse
Obligatoriske moduler
- International Marketing
- International Brand Management
- International Marketing Communications Management
- Afhandling i markedsføring
- Marketing Research
- Forbrugeradfærd
- Digital Marketing
- Principer for markedsføring
- International markedsføringsetik
- Nutidige tendenser inden for markedsføring
Valgfrie moduler
- Customer Relationship Management
- Marketing Analytics
- Industrial Marketing
Karrieremuligheder
Graduate destinationer
Kandidater fra dette kursus har påtaget sig forskellige roller, herunder:
- marketingchef
- marketing- og designchef
- digital account manager
- assisterende brand manager
- forsknings- og indsigtsrådgiver
- PR-medarbejder
- kommunikationsspecialist
- leder af HR-afdelingen
- markedsundersøgelsesassistent
- kanaludviklingschef
- Key Account Manager
Karriere
Dette kursus forbereder dig til en bred vifte af karrierer hos arbejdsgivere, såsom:
- Royal Bank of Scotland
- Coca-Cola HBC
- Grolsch Bryggeri
- Nigel Wright konsulentvirksomhed
- Johnson & Johnson
- Mitsubishi Motors Corporation
- Dongfeng Nissan