Kandidatuddannelse i klinisk molekylær diagnostik (genetik)
Marquette, USA
VARIGHED
SPROG
Engelsk
TEMPO
Bed om tempoet
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2023
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Klinisk molekylær diagnostik er sundhedsindustriens fremtid. Molekylære tests anvendes med stigende hyppighed inden for medicinområder, herunder genetiske lidelser, infektionssygdomme, påvisning og overvågning af kræft, farmakogenomik og identitetstest. Northern's Master of Science grad i klinisk molekylær genetik (CMG) -program er designet til at give en streng uddannelse på kandidatniveau til kliniske laboratorieforskere og biologer inden for molekylær diagnostik. CMG-programmet er beregnet til fagfolk inden for laboratorievidenskab, der allerede er uddannet og kompetent i et medicinsk laboratorium eller tilknyttet disciplin. Northern's program lægger vægt på at udvikle studerende til at være vidende i de kliniske anvendelser af molekylære genetiske tests for erhvervede, arvelige og infektiøse sygdomme.
CMG-programmet er designet til at give arbejdende fagfolk fleksibilitet og er samtidig velegnet til studerende, der er interesserede i at udføre forskning på NMU. CMG-programmet består af interaktive webbaserede kurser, en uges lang laboratorieerfaring på campus (kun påkrævet til afhandling) og et fleksibelt læseplandesign, der giver mulighed for afslutning på afstand eller på campus. Studerende har mulighed for at vælge mellem en infektiøs sygdom eller human genetisk koncentration. Grad færdiggørelse kan opnås gennem en forskningsafhandling på campus i klinisk molekylær genetik, et projekt i klinisk molekylær genetik eller en hjørnesten i kliniske anvendelser af genetiske og genomiske teknologier.
De webbaserede kurser giver de studerende større fleksibilitet i læring, men er ikke mindre stringente end traditionelle klasselokale kurser. Indledende kurser giver grundlæggende viden, mens efterfølgende kurser udvikler den studerendes evne til kritisk at anvende den viden og etablere grundlaget for et vellykket speciale eller hovedstenprojekt.