MA i International Architectural Regeneration and Development
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £9.900 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.900
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MA i International Architectural Regeneration and Development udforsker bæredygtig udvikling og regenerering af det byggede miljø.
Du vil udforske den kreative, adaptive genbrug af det eksisterende byggede miljø gennem følsomme og kreative designinterventioner eller vælge at forfølge en forskningsbaseret vej. Du lærer innovative måder, hvorpå kulturarvssteder kan udvikles til moderne brug, mens du respekterer deres forskellige værdier.
Du vil undersøge de miljømæssige, sociale og kulturelle spørgsmål, der er involveret i at regenerere det byggede miljø samt sproglige byggemetoder i dit tegnestue-baserede modul.
Kurset har et globalt fokus, og du vil blive introduceret til et netværk af internationale organisationer på området. Du får kompetencer inden for:
- kritisk tænkning og analyse
- feltforskning og kreativt design
- projektledelse
- arbejde i forskellige kulturelle sammenhænge.
Efter endt uddannelse vil du være i stand til at påtage dig en ledende rolle i organisationer, der er involveret i arkitektonisk fornyelse og udvikling.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Arkitektur, kultur og tradition (20 credits)
Dette modul giver en introduktion til antropologi om arkitektur og til internationale studier af vernacular arkitektur. Med udgangspunkt i eksempler på lokale byggetraditioner fra hele verden søges det at analysere det dynamiske samspil mellem arkitektur, social struktur, kulturel adfærd og det naturlige miljø. - Anvendelser i regenerering (20 credits)
Dette er et foredrags- og seminarprogram, der introducerer de principper, der ligger til grund for bæredygtig regenerering, og de vigtigste aktører, der er involveret i processen. Bevarings- og genopretningspraksis, der spænder fra små landsbybebyggelser til postindustrielle områder, undersøges gennem casestudier, hvor der tages hensyn til kulturarvens værdi og betydning, tilpasning af den byggede struktur, samfundsdeltagelse og økonomiske kræfter som f.eks. kulturarvens, kunstens og turismens rolle i genopretning. - Regenerations- og udviklingsprojekt (30 credits)
Dette er et studiebaseret modul, der bygger på de underviste moduler og udvikler strategiske planlægnings-, kontekstuelle design- og projektledelsesfærdigheder til at løse problemer med at tilpasse og revitalisere det eksisterende byggede miljø. Gennem et projekt på et virkeligt sted forventes de studerende at udvikle kulturelt og socialt følsomme, miljømæssigt ansvarlige og økonomisk bæredygtige strategiske planer og designinterventioner for historiske bykvarterer, postindustrielle områder eller landlige/vernaculariserede bebyggelser. Masterstuderende kan også udvikle et aspekt af fornyelsesstrategien gennem en forskningsrapport i stedet for et designforslag. - Forskningsmetoder (10 credits)
Dette modul tilskynder de studerende til at udvikle de færdigheder, der er nødvendige for at forske i miljøproblemer, herunder formulering af forskningsproblemer og metodologi, dataindsamling og analyse. - Resilient Urbanism (20 credits)
Dette er et forelæsnings- og seminarbaseret modul, der udvikler analyse- og forskningsfærdigheder til at behandle spørgsmål om modstandsdygtighed i byområder. Modulet undersøger de faktorer på flere niveauer, der påvirker byernes modstandsdygtighed. Gennem en række forelæsninger, seminarer, debatter og workshops bliver de studerende bekendt med teori, kritik og anvendelse af resiliensbegrebet i en række bykontekster rundt om i verden, med særlig henvisning til det eksisterende byggede miljøs rolle i forbindelse med at fremme byernes resiliens. De studerende bliver fortrolige med de nuværende rammer for vurdering af modstandsdygtighed og lærer at reflektere kritisk over, hvordan deres praksis i det bymæssige byggemiljø påvirker byernes modstandsdygtighed.
Valgfrie moduler
- Regenerationsmetoder og -praksis (10 credits)
Dette består af masterclasses, der afholdes af ekspertforskere, og som giver dig mulighed for at lære af og indgå i akademisk interaktion med førende personer inden for området gennem en intensiv og detaljeret udforskning af specifikke og aktuelle temaer og problemer. Emnerne spænder fra moderne tilgange til feltforskning, design i forbindelse med et historisk miljø, design med traditioner og kreativ gennemførlighed.
Selvstændig undersøgelse
- Independent Study
Studerende med forskningserfaring eller med betydelig praksis- og felterfaring kan vælge en forsknings- eller praksisorienteret vej til kandidatuddannelsen via Independent Study-ordningen ved at deltage i løbende forskningsaktiviteter i forbindelse med programmet. Selvstændige studier kan omfatte litteraturgennemgange eller være knyttet til forskning i praksis.
Afsluttende projekt
- Afhandling eller designprojekt
Det afsluttende projekt er en afhandling eller et større designprojekt, der understøttes af en projektrapport. Denne komponent giver mulighed for dybdegående forskning og analyse og for at udvikle og anvende forsknings- og designfærdigheder inden for et specifikt område af arkitektonisk fornyelse.
Læring og undervisning
Vi sigter mod at give dig viden og værktøjer, der vil sætte dig i stand til at erkende potentialet i og bidrage kreativt til en passende og bæredygtig regenerering af det nedarvede byggemiljø i by- eller landlige sammenhænge, herunder vernacular arkitektur.
Du vil udvikle en kritisk bevidsthed om det byggede miljøs kulturelle udformning. og de tilhørende regenerations- og udviklingsprocesser.
Du vil få de færdigheder og værktøjer, der sætter dig i stand til at foreslå og implementere strategier og interventioner, der er:
- innovativ
- kulturelt følsomme
- miljømæssigt bæredygtig.
Vores undervisningsmetoder omfatter en kombination af:
- foredrag
- seminarer
- tegnestuer
- workshops
- gruppediskussioner
- feltundersøgelse
- masterclasses.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Job inden for arkitektonisk fornyelse kan omfatte en bred vifte af muligheder, herunder konsulentopgaver i den private sektor, beslutningstagende stillinger i den offentlige sektor eller arbejde for almennyttige organisationer, der leverer eller bistår fornyelsesprocessen.
De kandidater, der har gennemført dette program, har fået en lang række stillinger inden for regenerationsområdet på internationalt plan. En stor del af succesen i en karriere inden for regenerering er at kombinere den viden og de færdigheder, der læres på programmet, med de faglige færdigheder, der er opnået i tidligere studier og praksis. Selv om vi ikke direkte kan "finde" job til kandidater fra programmet, kommer vi jævnligt med anbefalinger gennem et godt netværk af kontakter og alumner og deler jobmuligheder med nuværende studerende og kandidater fra programmet.
Kandidater med en arkitektbaggrund arbejder ofte i praksis med speciale i genopbygning eller rehabilitering. Yngre kandidater har fundet ud af, at deres ekspertise inden for regenerering har givet dem en fordel og dermed mere ansvar i de praksis, de arbejder i. De med mere erfaring har fundet muligheder for at sprede sig og få stillinger i konsulentfirmaer eller tværfaglige praksis.
Der er også en bred vifte af job inden for de ikke-statslige sektorer, lige fra ledelse af små ikke-statslige (velgørende) organisationer til arbejde på projekter for store donororganisationer som UNESCO. Vi har haft en indisk kandidat, der har arbejdet med genopbygning efter en katastrofe i Haiti, en japansk kandidat, der arbejder med bevarelse af lokalarkitektur i Vietnam, og en canadisk kandidat, der har ledet donorstøttede byggeprogrammer i Papua Ny Guinea. Tættere på hjemmet forvalter en britisk kandidat med en juridisk baggrund et initiativ vedrørende bylandskabets kulturarv på vegne af Heritage Lottery Fund.
Især udenlandske studerende, der har været ansat i den offentlige sektor, har fundet ud af, at uddannelsen har hjulpet dem med at specialisere sig og gøre fremskridt i deres afdelinger, når de er vendt tilbage. En af kandidaterne er blevet leder af indkøbsgruppen i kommuneministeriet, der specifikt beskæftiger sig med større fornyelsesprojekter. Flere andre arbejder for deres respektive nationale kulturarvsmyndigheder.
Andre kandidater har brugt programmet som et springbræt til ph.d.-studier på Brookes eller andre steder. En række tidligere kandidater underviser nu i regenerering og bevarelse på universitets- og postgraduate-niveau.