MSc i fysisk planlægning
Headington, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
12 up to 24 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
GBP 15.900 / per year *
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På campus
* UK studerende på fuld tid: £8.900 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.900
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Denne MSc i fysisk planlægning er designet i samarbejde med førende branchefolk og er et varieret og tværfagligt kursus, der forbereder dig til arbejdet som planlægger i en bred vifte af roller.
Kurset er akkrediteret af RTPI og centrerer sig om den fysiske planlægnings rolle i at tackle de centrale udfordringer, der bygges og naturlige miljøer står over for i de kommende årtier. I løbet af kurset får du den brede viden og de færdigheder, du har brug for for at få succes som praktiker i planlægningsfaget.
Med fokus på beskæftigelsesegnethed og et lærerteam, der omfatter erfarne praktikere og højprofilerede forskere, er kursets pensum på forkant med praksis. Det udvikler et internationalt perspektiv på området fysisk planlægning og giver dig fleksibiliteten til at udvikle specialistekspertise, der komplementerer dine interesser og ambitioner.
Vores kandidater arbejder i en bred vifte af offentlige roller, både i Storbritannien og i udlandet, såvel som inden for planlægning af den private sektor og relaterede områder såsom design og ejendomsudvikling.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
Steddannelse (30 credits)
Dette modul udvikler en forståelse for den rolle, som bydesign og steddannelse spiller for skabelsen og beskyttelsen af bymiljøer af høj kvalitet. Modulet er centreret om et "levende" sted med et betydeligt ombygningspotentiale og giver de studerende den viden og de færdigheder, de har brug for til at vurdere stedets karakter og kvalitet og til at skabe fantasifulde og integrerende visioner for dets fremtid.
Planlægning af en bæredygtig fremtid: Miljø, sundhed og samfund (30 credits)
Dette modul opbygger en forståelse af begrebet og principperne for bæredygtighed, herunder de forskellige dimensioner af bæredygtighed, der er integreret i fysisk planlægning, og sammenhængen mellem dem. Den udvikler færdigheder i fortolkning og praksis af bæredygtig udvikling og forståelse af den skiftende sociopolitiske og miljømæssige kontekst, inden for hvilken fysiske planer udarbejdes og gennemføres.
Planlægningsrammer: Lov, politik og professionel praksis (30 credits)
Dette modul gør de studerende bekendt med de juridiske, styringsmæssige og professionelle sammenhænge, som planlægningssystemerne fungerer i og gennem, og udvikler den grundlæggende viden, de færdigheder og den adfærd, som planlæggere har brug for i deres professionelle praksis. Selv om der især henvises til planlægningsrammer og -tilgange i England og Storbritannien, har modulet en integreret komparativ dimension, og forskellige andre planlægningssystemer på internationalt plan tages i betragtning hele vejen igennem.
Forskningsmetoder (10 credits)
Dette modul giver de studerende praktisk viden om de vigtigste forskningsmetoder og færdigheder, der kan anvendes i fysisk planlægning og beslægtede områder. Modulet udvikler kritisk bevidsthed og grundlæggende forståelse af forskellige forskningsfilosofier, tilgange og metoder med henblik på at fremme udformning og gennemførelse af effektive forskningsprojekter. Når de studerende har gennemført modulet, har de udviklet den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at kunne fungere effektivt som uafhængige forskere, som professionelle med ansvar for at bestille forskning og som kritiske forbrugere af forskning.
Valgfrie moduler
Moderne tilgange til bydesign (30 credits)
Formålet med dette modul er at give teoretiske, praktiske og anvendte færdigheder, der sætter den nye fagperson i stand til kritisk at vurdere og udvikle bydesigninterventioner. Teori og praksis smelter sammen og bliver til vigtige værktøjer og perspektiver til at evaluere byforhold i relation til steddannelse. På dette modul lærer de studerende at forme teori og praksis for at udvikle en ramme for bydesign til kritisk analyse og evaluering samt en sammenhængende metode til at skabe designinterventioner og forstå deres effekt.
Effektiv og forholdsmæssig vurdering af miljøpåvirkninger (30 credits)
Dette modul udforsker den systematiske proces for vurdering af miljøkonsekvenser (VVM) / vurdering af miljømæssige og sociale konsekvenser (ESIA) og det begrebsmæssige grundlag for effektivitet med henblik på at fremme forståelsen af udviklingsplanlægning og designcyklusser, hvor VVM / ESIA har det største potentiale til at skabe bæredygtige resultater. Den britiske og internationale lovgivning og forskellige sektorvejledninger undersøges for at fastlægge de vigtigste dimensioner af bedste praksis. Modulet understreger betydningen af VVM/ESIA-afgrænsning og afbødning af virkningerne på tværs af en række biofysiske og sociale miljøkomponenter. Risikobegrænsningsstrategier og udfordringerne i forbindelse med usikkerhed behandles sammen med metoder til vurdering og forvaltning af de kumulative virkninger af udviklingen. Modulet afspejler forestillingerne om VVM/ESIA som et løbende forvaltningsværktøj og behandler den rolle, som overvågning og evaluering efter tilladelsen spiller. Spørgsmål om VVM/ESIA-kvalitet og ekspertkompetence inden for den professionelle praksis undersøges.
Bæredygtig udvikling (30 credits)
Udfordringen i forbindelse med bæredygtig udvikling i den nuværende globale situation er at udrydde fattigdom og samtidig genopbygge de økosystemer og naturressourcer, som vi er afhængige af. Dette kræver en ændring af vores tilgang til byinfrastruktur - både hvad angår opbygning af ny infrastruktur og vedligeholdelse og opgradering af eksisterende systemer. Formålet med dette modul er at give deltagerne viden og færdigheder til at imødegå denne udfordring i byerne og fremme 12 infrastrukturstrategier, der integrerer hensynet til social lighed, økologisk bæredygtighed og lokal økonomisk vækst. Modulet lægger særlig vægt på infrastrukturens rolle i forbindelse med opnåelse af bæredygtig byudvikling og mulighederne for innovation i forbindelse med levering af infrastruktur. Et centralt element i dette er undervisning i nye måder at tænke på, når det gælder levering af infrastrukturer, der trækker på nye globale handlingsnormer baseret på systemtænkning.
Byfornyelse og historisk bevarelse (30 credits)
Dette modul placerer bevarelsespraksis i forbindelse med strategier for fysisk, kulturel og social regenerering. Den introducerer de studerende til de vigtigste principper, strategier og virkninger for bevarelse og regenerering, udsætter dem for casestudier fra hele verden og udvikler deres evne til at tænke kritisk over styrkerne og svaghederne ved forskellige tilgange til regenerering og bevarelse. Der fokuseres især på gennemførelsen af bevarelses-/genopretningsprojekter og de færdigheder og spørgsmål, der er involveret, herunder finansiering og økonomi, deltagelse af lokalsamfundet og sammenkædning af fysisk og social genopretning. Modulet samler disse aspekter gennem et kursusarbejde, der omfatter udarbejdelse af et forslag til fornyelse af et historisk sted på lokalt plan.
Bemærk: Specialiseringsmuligheden byfornyelse og historisk bevarelse vil være tilgængelig fra 2022 og fremefter.
Afsluttende projekt
Afhandling (50 credits)
Dette modul er en opfølgning på forskningsmetoder og indebærer, at de studerende gennemfører og skriver en vigtig selvstændig undersøgelse. Emnet og fokus for afhandlingen vil være fastlagt gennem opgave 2 i modulet Forskningsmetoder og bør være relateret til den studerendes specialiseringsområde tidligere på uddannelsen. Det detaljerede forskningsforslag, som de studerende indsender som en del af forskningsmetoderne, giver en stor del af den vejledning, der er nødvendig for at færdiggøre afhandlingen med hensyn til forskningens omfang og program. Med dette som grundlag arbejder hver studerende sammen med en akademisk vejleder for at producere et originalt stykke arbejde ved at udføre deres egen primære forskning og rapportere om resultaterne og konsekvenserne heraf.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Rumplanlægningsprogrammet på Oxford Brookes er blevet udviklet i samarbejde med professionelle institutter og branchefolk for at sikre, at det lever op til branchens behov og forventninger.
Kandidaterne vil være godt forberedt til at gøre karriere som planlægningseksperter i den offentlige og/eller private planlægningspraksis samt inden for beslægtede områder som f.eks. ejendomsudvikling, design eller boliger.
School of the Built Environment har omfattende nationale og internationale forbindelser til industrien. I løbet af din tid på kurset får du mulighed for at skabe værdifulde forbindelser til branchen og deltage i en række professionelle netværksmuligheder.