MSc i Infrastrukturplanlægning og bæredygtig udvikling
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £9.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.900
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc Infrastrukturplanlægning og bæredygtig udvikling tilbyder en ny tilgang til at studere infrastrukturplanlægning og -levering. Det er designet til at foretage det skridt, der er nødvendigt for at imødekomme det 21. århundredes bæredygtighedsudfordringer.
Kurset er ideelt, hvis du har eller søger en karriere inden for infrastrukturplanlægning og international udvikling inden for:
- regering
- den private sektor
- NGO'er
- multilaterale og bilaterale udviklingsagenturer.
Ved at engagere dig i ny og innovativ tænkning om infrastruktur, vil du lære at reagere på behovene i hurtigt voksende byer. Og dermed opnå fattigdomsbekæmpelse, økologisk bæredygtighed og lokal økonomisk vækst.
Vores kerneundervisning tilbyder en unik blanding af teoretiske perspektiver og praktiske færdigheder, der dækker:
- styring
- menneskelig udvikling
- økologisk bæredygtighed
- finansiere
- program/projektplanlægning.
Du vil være parat til at engagere dig i mere holistiske tilgange til beslutningstagning og problemløsning. Så du kan levere infrastruktur, der sørger for både inklusiv og bæredygtig udvikling.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Der er to leveringsformer for MSc Infrastructure Planning and Sustainable Development:
- på fuld tid på campus
- åben undervisning (fjernundervisning).
Modulerne er selvstændige, så du kan starte på kurset enten i september eller januar.
Alle studerende har mulighed for at deltage i en international ekskursion og fire intensive studieperioder (én pr. modul).
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Bæredygtig udvikling (30 credits)
Dette modul udforsker forholdet mellem levering af byinfrastruktur, udvikling til fordel for de fattige, miljømæssige ændringer og lokal økonomisk vækst. Dette danner grundlaget for en mere holistisk tilgang til infrastrukturplanlægning. Et centralt element i dette er undervisning i nye måder at tænke på, når det gælder levering af infrastruktur, som bygger på ny global tænkning baseret på systemteori, cirkulære modeller, decentraliserede tilgange, samarbejde og ansvarlighed. - Infrastrukturfinansiering (30 credits)
Dette modul tager udgangspunkt i en problembaseret læringstilgang for at give deltagerne en grundlæggende forståelse af teori og praksis i forbindelse med finansiering af udvikling, fornyelse, reparation og vedligeholdelse af infrastruktur. Den undersøger, hvordan infrastruktur finansieres, samt alternative finansieringsmodeller, muligheder for omkostningsdækning og finansieringskilder. Modulet undersøger også de vigtigste aktørers roller og gennemgår de tilgange, metoder og værktøjer, der anvendes til beslutningstagning i en række forskellige sammenhænge og under usikre forhold. - Styring og politisk økonomi (30 credits)
Dette modul har til formål at give deltagerne en solid forståelse af styrings- og beslutningsprocesser, der er involveret i planlægning og levering af forskellige typer infrastruktur. Den er informeret af politisk økonomi og institutionelle rammer og er baseret på teorier og praksis for forskellige metoder til håndtering af bredere samfundsmæssige virkninger, der opstår som følge af levering af infrastruktur. Den vil undersøge forskellige tilgange til inddragelse af interessenter for at muliggøre en mere informeret og inklusiv beslutningstagning baseret på optimale kompromiser for levering af infrastruktur til gavn for lokalsamfundet og bysamfundene i bredere forstand. - Udvikling i praksis (30 credits)
Formålet med dette modul er at udvikle din forståelse af infrastrukturens rolle i udvikling og at give dig et praktisk kendskab til de vigtigste rammer og tilgange, der anvendes til at udforme og gennemføre lokale udviklingsprogrammer og -projekter. Modulet giver dig mulighed for at eksperimentere med at samle din brede vidensbase og dine færdigheder og anvende dem på et konkret projekt. Du vil begynde med at lære at undersøge og kritisk vurdere en udviklingskontekst ved hjælp af participatoriske og andre metoder. Denne kritiske analyse bruges derefter til at designe et infrastrukturprojekt, der tager hensyn til udviklingsmålene og løser udfordringerne i forbindelse med levering af infrastruktur på projektområdet. - Anvendte forskningsmetoder (10 credits)
Dette modul giver dig de grundlæggende principper for forskningsdesign og fremhæver forskellen mellem kvalitative og kvantitative forskningsparadigmer og demonstrerer, hvordan data kan indsamles og analyseres, og hvordan deduktive argumenter kan bruges til at generalisere gyldige data. Den giver dig også et overblik over særlige forskningsteknikker, så du kan vælge og udvikle de værktøjer, der er mest hensigtsmæssige for din afhandling.
Afsluttende projekt
- Afhandling (50 credits)
Afhandlingen er en opfølgning på Applied Research Methods og har ikke kun til formål at generere ny viden eller indsigt, men også at udvikle din evne til at gennemføre grundig forskning, planlægge og gennemføre et udvidet projekt og formidle komplekse idéer effektivt i ord og grafisk form. Du vil arbejde sammen med en vejleder fra skolen for at producere et originalt stykke arbejde af publicerbar kvalitet, generelt ved at udføre din egen primære forskning og præsentere dine resultater på en professionel måde.
Læring og undervisning
Vi bruger en "anvendt" tilgang til læring, som nogle gange kaldes "problembaseret læring" eller PBL. Det fører til en mere udfordrende og industrirelevant oplevelse. Du lærer i grupper og arbejder med problemer, der er tilpasset komplekse virkelige situationer og casestudier.
Fuld tid
Vores undervisningsmetoder omfatter:
- foredrag
- webinarer
- online-diskussionsfora
- workshops om færdigheder
- seminarer
- praktisk arbejde og projektarbejde.
Din tid vil normalt bestå af:
- to ugentlige møder af 2 timers varighed for hvert af de to kernemoduler
- en 1½ times session om forskningsmetoder
- selvstændig læring og arbejde med kursusopgaver
Fjernundervisning
Online-læringsmateriale leveres via vores virtuelle læringsmiljø (VLE). Undervisningsmetoderne omfatter:
- webinarer
- indspillede foredrag
- diskussionsfora
- Spørgsmål og svar
- online samarbejde med jævnaldrende i forbindelse med vurderinger.
Du vil få mulighed for personlig kontakt i de intensive studieperioder.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Dimittender fra School of the Built Environment har en fremragende beskæftigelsesstatistik. Som eksempel kan nævnes, at 100 % af kandidaterne fra MSc Project Management in the Built Environment normalt er i beskæftigelse inden for seks måneder efter endt uddannelse.
Lokale, nationale og internationale planlægningsfirmaer, byggefirmaer, bygherrer, projektledelseskonsulentfirmaer, bilaterale og multilaterale udviklingsagenturer og store ngo'er ansætter alle vores kandidater.
Mange af disse organisationer besøger skolen regelmæssigt for at møde studerende med henblik på stillinger som kandidater. Vores kandidater er anerkendt for at have et fremragende niveau af kommunikation, præsentation og problemløsningsevner.
Gratis sprogkurser for studerende - det åbne modul
Gratis sprogkurser er tilgængelige for fuldtidsstuderende på mange af vores kurser på bachelor- og kandidatniveau, og på nogle kurser kan de tages som et merit på nogle kurser.
Bemærk venligst, at de gratis sprogkurser ikke er tilgængelige, hvis du er:
- studerer på et Brookes-partneruniversitet
- studerer på en af vores læreruddannelseskurser eller postgraduate uddannelseskurser.