MSc i International Events Management
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £10.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
På vores MSc International Events Management får du erhvervserfaring og interagerer med praktikere og akademikere.
Du vil bygge et stærkt fundament i event management og anvende teori til praksis ved at engagere dig i praktisk event management. Live casestudier og ægte begivenhedsdesign og levering giver dig mulighed for at opleve en innovativ og kreativ tilgang til din læring.
Du får et væld af viden, herunder:
- event design
- planlægning
- levering
- arbejde med nøgleinteressenter
- kerneprincipperne for begivenhedsmarkedsføring, herunder digital markedsføring og marketinganalyse
- økonomi og regnskab for erhvervslivet
- lederskab i en international sammenhæng
- beslutningstagningsevner til at udarbejde marketingplaner og kommunikation.
Du kan udvikle dit potentiale til at blive førende inden for industrien ved at arbejde sammen med vores forskere for at udforske nyere forskning og udfordringerne inden for sektoren.
Hvis du vælger sandwich-tilstanden, kan du ansøge om et års betalt superviseret erhvervserfaring i en begivenhedsmarkedsføringsrolle.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Du studerer ni obligatoriske moduler, herunder et modul, der hjælper dig med at udvikle dine faglige og akademiske færdigheder. Du kan vælge at tage en afhandling eller et kundeprojekt.
Uddannelsen varer to år med praktikophold og et år uden.
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Contemporary Issues in Events Management}}
Dette modul giver dig en baggrund for internationale events og hjælper dig med at forstå bredden og kompleksiteten af eventindustrien og de forskellige interessenter, der er involveret i international event management. Du vil kritisk analysere en række aktuelle spørgsmål i forbindelse med styring af begivenheder på den internationale scene i forskellige sammenhænge, skalaer, sektorer og samfund. Nøglebegreber som f.eks. evaluering af virkningerne af arrangementer, bæredygtig drift og forvaltning af dem og centrale spørgsmål vedrørende finansiering, sponsorering, menneskelige ressourcer og markedsføring af arrangementer uddybes gennem den aktuelle forskning og debat. - Principles of International Events Marketing
Dette modul introducerer dig til de vigtigste principper, begreber og værktøjer inden for markedsføring i forbindelse med den internationale eventsektor. Kritisk evaluering af makro- og mikromiljøerne og de deraf følgende konsekvenser for markedsføring af events udforskes sammen med virkningen af moderne emner som f.eks. bæredygtighed på beslutninger om markedsføring af events. De studerende undersøger de mange forskellige interessenter inden for events og bruger marketingteknikker til kritisk at analysere disse gruppers indvirkning på strategiske marketingbeslutninger, og i sidste ende bliver de studerende i stand til at undersøge og udvikle en strategisk marketingplan for events. - Udvikling af den bæredygtige event
Dette modul er baseret på globale industristandarder for event management. Inden for rammerne af design og planlægning af en virkelig begivenhed, som finder sted og evalueres i andet semester, introducerer dette modul principperne for bæredygtig projektstyring og udvikler færdigheder inden for kreativitet, samarbejde med kunden, design, planlægning, implementering og evaluering af projekter i forhold til en tredobbelt bundlinje - miljømæssig, social og økonomisk. Du lærer at bruge projekt-, økonomi- og resultatstyringsværktøjer, hvordan du identificerer, håndterer og mindsker risici, og hvordan du håndterer ændringers indvirkning på projektet og styrer resultater. - Levering af bæredygtige events
Dette modul forbereder dig til live events. Du vil bygge videre på din planlægning af udviklingen af den bæredygtige begivenhed og anvende nøgleprincipper og -koncepter inden for international event management i forbindelse med gennemførelsen af en begivenhed i den virkelige verden. Der er fokus på at udvikle en forståelse af sammenhængen mellem strategi, beslutninger og resultater af en begivenhed og dens interessenter - interne og eksterne. Modulet er opdelt i tre forskellige faser - teoretisk underbygning, deltagelse i praktisk gennemførelse af et arrangement og refleksion og evaluering af både arrangementet og den individuelle læring. Aktiviteter efter arrangementet, såsom indsamling af feedback, evaluering og overvejelse af arv, blev også undersøgt, idet eleverne evaluerede deres eget arrangement. - Professionel og akademisk udvikling
Dette modul til udvikling af professionelle og akademiske færdigheder hjælper dig med at blive en livslang lærende og forbedrer din beskæftigelsesegnethed. Du starter med at fokusere på, hvordan du opnår dit bedste akademiske niveau, og derefter udvikler du dine færdigheder med hensyn til beskæftigelse og karriereplanlægning. Du vil arbejde med en plan for selvudvikling og tage lederskab i din egen læring og udvikling. Du vil blive coachet i at identificere, deltage i og reflektere over, hvordan du kan drage fordel af udviklingsaktiviteter inden for universitetet og eksternt. - Research Methods for Events and Marketing
Dette modul giver dig de færdigheder, der gør dig i stand til at foretage selvstændig markedsføringsforskning. Studerende på kandidatuddannelserne forventes at foretage effektiv forskning ved at trække på en række sekundære og primære datakilder i forbindelse med forberedelsen af kursusarbejdet. Du vil blive præsenteret for en række metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og undersøgelsesfærdigheder. Desuden er dette modul rettet mod forberedelse til og succesfuld gennemførelse af stringent og systematisk forskning af høj kvalitet inden for erhvervsliv og ledelse. - Finans & Accounting for Business
Dette modul har til formål at udvikle en grundlæggende forståelse og kritisk vurdering af virksomheders finansielle information fra brugerens perspektiv. Dette omfatter både finansielle og ledelsesmæssige regnskabsoplysninger, der dækker tre områder: grundlæggende terminologi: formål, brugere, regler og bestemmelser for erhvervsvirksomheder; finansielle regnskaber: centrale regnskaber, offentliggjorte regnskaber og analyse og fortolkning ved hjælp af nøgletal; ledelsesmæssige regnskaber: omkostningsberegning, budgettering og prognoser, budgetforvaltning og prisfastsættelse. - Ledelse og forvaltning: Internationalt perspektiv
Dette vil udvikle dine internationale ledelses- og ledelsesfærdigheder og introducere dig til centrale ledelsesspørgsmål, som illustreres ved hjælp af casestudier. Det vil forbedre din tværkulturelle bevidsthed og øge din effektivitet, når du arbejder med en international organisation. - Marketingstrategi for digitale og sociale medier
Digitale teknologier har forandret markedsføringen, de tilbyder nye kilder til kundeindsigt, de har dramatisk ændret kundeadfærd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket den måde, hvorpå organisationer interagerer med deres kunder og vigtigste interessenter. Formålet med dette modul er at anlægge et strategisk perspektiv på det digitale og sociale mediemiljø. Den fokuserer på samspillet mellem forbrugere, virksomheder og andre organisationer, og hvordan digital tænkning kan bidrage til en effektiv markedsføring. Webbaserede medier, mobile platforme, sociale medier og digitale værktøjer gennemgås, praktiseres og evalueres kritisk for at identificere vellykkede resultater og skabe moderne digitale markedsføringsstrategier.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Dette modul giver dig mulighed for at udforske og udvikle din ekspertise inden for et område af interesse. Du opfordres til at vælge emner, der er værdifulde for din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrende aktivitet, hvor du driver dit eget forskningsprojekt, mens du bliver vejledt og rådgivet af en vejleder, baseret på det forslag, der er udviklet på modulet Research Methods in Marketing. - Kundeprojekt
Du får mulighed for at forbinde teori med praksis ved at analysere et reelt organisatorisk problem. Efter at have identificeret et projekt (med godkendelse fra både kundevirksomheden og modullederen) undersøger du et bestemt emne, som kan understøttes af den relevante litteratur og ved at foretage primær forskning med kunden. Dette modul er ikke et praktikophold, men kan tages i forbindelse med et praktikophold, som du har fundet og deltager i. Det pågældende "problem" kan være et aktuelt ledelsesproblem for kundeorganisationen eller relateret til fremtidige strategiske valg. Kundeprojektet giver dig en vigtig læring og personlig udvikling.
Praktikophold
- Events Practice (sandwich-modus)
Dette modul er en fantastisk mulighed for at få et års overvåget betalt erhvervserfaring i Storbritannien eller internationalt i en rolle som eventmanager. Du vil undersøge en markedsføringsudfordring i en kommerciel eller nonprofitorganisation. I løbet af dette modul anvender du de praktiske begreber, du lærer på kurset. Når du arbejder for organisationen, vil du være ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine fremskridt.
Vi tilbyder masser af støtte til at hjælpe dig med at finde betalt arbejdserfaring og få kontakt med forskellige organisationer. Vores praktikantteam (WAVES) har en database, der registrerer muligheder for praktikophold, og de afholder adskillige praktikantmesser, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. Det er dit ansvar at skaffe dig en praktikplads, og det kræver en stor indsats, men det giver dig værdifuld erfaring. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele denne periode.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Vores kandidater er ansat i roller i hele verden, herunder job i:
- medier
- digital
- brand- og kommunikationsbureauer
Og stillinger inden for intern markedsføring og ledelse af arrangementer på så forskellige områder som:
- forbrugsgoder i hurtig omstilling
- detailhandel
- gæstfrihed
- rejse
- udgivelse
- fremstilling
- konferencer og udstillinger.
Blandt de nuværende arbejdsgivere kan nævnes:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Samt en række små og mellemstore "digitale" bureauer.
Vi har stærke relationer med virksomheder i en række forskellige brancher. Disse relationer er en forudsætning for programmets udformning og levering og giver mulighed for praktik og beskæftigelse.