
MSc i international luksusmarkedsføring
Headington, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
1 up to 2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
GBP 16.200 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* UK studerende på fuld tid: £10.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc International Luxury Marketing kursus giver dig mulighed for at planlægge og anvende luksus marketing management strategier. Alt sammen inden for rammerne af international markedsføring.
Dine studier vil udstyre dig med indsigt og kritiske færdigheder, og du vil:
- lære at vurdere situationer ud fra økonomiske, kommercielle og kulturelle synspunkter
- lære at træffe beslutninger om løsninger og handlinger ved at integrere akademisk og praktisk viden med praktiske casestudier og levende scenarier
- udvikle marketingstrategier i en luksussammenhæng
- forstå, hvordan det er afgørende at opbygge kundernes tillid og kæmpe for luksusmærker
- lære at træffe beslutninger om de operationelle og strategiske forretningsaktiviteter for luksusmærker og deres distributionskanaler.
Med sandwich-tilstanden kan du ansøge om et års betalt, superviseret arbejde i en luksusmarkedsføringsrolle for at forberede dig til din karriere. Dette er tilgængeligt, hvis du starter kurset i september.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Du vil studere otte obligatoriske moduler, herunder et modul, der styrker dine faglige og akademiske færdigheder. Du vælger enten en afhandling eller et kundeprojekt.
Hvis du starter i september, kan du vælge sandwich-formen. Dette giver dig mulighed for at søge om et års betalt, overvåget arbejdserfaring i en marketingfunktion. Uddannelsen varer to år.
Hvis du vælger ikke at tage i praktik, varer uddannelsen et år.
Hvis du starter i januar, tager kurset et år, da der ikke er mulighed for at komme i praktik.
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Introduktion til principperne for markedsføring
Dette modul introducerer de vigtigste principper for markedsføring ved at studere de teorier, der ligger til grund for emnet. Du vil udforske købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå marketingfolk planlægger, styrer, implementerer og overvåger marketingprogrammer i det 21. århundredes internationale miljø. - Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Forskningsmetoder for events og markedsføring
- Dette modul giver dig de færdigheder, der gør dig i stand til at foretage selvstændig markedsføringsundersøgelser. Studerende på kandidatuddannelserne forventes at foretage effektiv forskning ved at trække på en række sekundære og primære datakilder i forbindelse med forberedelsen af kursusarbejdet. Det er vigtigt, at du bliver udsat for en række metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og studiekompetencer. Desuden er dette modul om forskningsmetoder rettet mod forberedelse til og succesfuld gennemførelse af stringent og systematisk forskning af høj kvalitet inden for forretning og ledelse.
- Professionel og akademisk udvikling
Dette modul til udvikling af professionelle og akademiske færdigheder hjælper dig med at blive en livslang lærende og forbedrer din beskæftigelsesegnethed. Du starter med at fokusere på, hvordan du opnår dit bedste akademiske niveau, og derefter vil du udvikle dine færdigheder med hensyn til beskæftigelse og karriereplanlægning. Du vil arbejde med en plan for selvudvikling og tage lederskab i din egen læring og udvikling. Du vil blive coachet i at identificere, deltage i og reflektere over, hvordan du kan drage fordel af udviklingsaktiviteter inden for universitetet og eksternt. - Marketingstrategi for digitale og sociale medier
Digitale teknologier har forandret markedsføringen, de tilbyder nye kilder til kundeindsigt, de har dramatisk ændret kundeadfærd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket den måde, hvorpå organisationer interagerer med deres kunder og vigtigste interessenter. Formålet med dette modul er at anlægge et strategisk perspektiv på det digitale og sociale mediemiljø. Den fokuserer på samspillet mellem forbrugere, virksomheder og andre organisationer, og hvordan digital tænkning kan bidrage til en effektiv markedsføring. Webbaserede medier, mobile platforme, sociale medier og digitale værktøjer gennemgås, praktiseres og evalueres kritisk for at identificere vellykkede resultater og skabe moderne digitale markedsføringsstrategier. - Global marketingstrategi
Du vil bygge videre på modulet Principles of Marketing og udforske det globale marketingmiljø. Der lægges særlig vægt på internationalisering og skabelse og udvikling af globale markeder. Du vil forstå de principper, påvirkninger og institutioner, der påvirker udviklingen af international handel og globale markedsføringsstrategier. Du vil analysere muligheder og begrænsninger i forbindelse med global markedsføringsstrategi og de tilhørende organisatoriske og kontrolmæssige spørgsmål i forbindelse med udviklingen af globale markeder. Dette omfatter en forståelse af betydningen af etiske og sociale spørgsmål. - International Luxury Marketing
Dette modul undersøger de strategiske beslutninger, der er involveret i markedsføring af luksusvarer og management af luksusmærker. De studerende har mulighed for at planlægge og kritisk vurdere luksusmarkedsføringskampagner. Luksusmærker er unikke, fordi de tilbyder forbrugeren et produkt eller en tjenesteydelse af høj kvalitet kombineret med de følelsesmæssige fordele, som prestige og eksklusivitet giver. Dette modul samler moderne teorier og praksis inden for markedsføring af luksusprodukter, der spænder over mange områder som f.eks. smykker, modetilbehør, turisme, god vin, spiritus og prestigebiler. - Ledelse af luksusoplevelsen
Dette modul forbinder driftsledelse med de centrale strategiske aspekter af international ledelse af luksusdetailhandel på tværs af forskellige kanaler. Eleverne vil forstå, hvordan nogle steder er blevet synonymer for luksusdestinationer, fordi de er i stand til at skabe og levere en ubesværet luksusoplevelse. Nøglen til dette er ikke kun forvaltningen af kanaler til markedet, men også evnen til at skabe, forvalte og pleje et troværdigt og konsekvent forhold til kunderne. I en tid, hvor forfalskede varer også er blevet et almindeligt problem for denne branche, er det mere centralt end nogensinde før at styre oplevelsen af luksusvarer og -tjenester for at sikre luksusvarers vedvarende succes.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Afhandlingen er en mulighed for at udforske og udvikle ekspertise inden for international markedsføring af luksusvarer. Du opfordres til at vælge et emne, som vil være værdifuldt i din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrende aktivitet, hvor du driver dit eget forskningsprojekt med vejledning og rådgivning fra en vejleder, baseret på det forslag, der er udviklet i modulet Research Methods in Marketing. - Kundeprojekt
Du får mulighed for at forbinde teori med praksis ved at analysere et reelt organisatorisk problem. Efter at have identificeret et projekt (med godkendelse fra både kundevirksomheden og modullederen) undersøger du et bestemt emne, som kan understøttes af den relevante litteratur og ved at foretage primær forskning med kunden. Dette modul er ikke et praktikophold, men kan tages i forbindelse med et praktikophold, som du har fundet og deltager i. Det pågældende "problem" kan være et aktuelt ledelsesproblem for kundeorganisationen eller relateret til fremtidige strategiske valg. Kundeprojektet giver dig en vigtig læring og personlig udvikling.
Praktikophold
- Marketing Practice (sandwich mode)
Dette modul er en fantastisk mulighed for at få et års overvåget, betalt fuldtidsarbejdserfaring i Storbritannien eller internationalt i en marketingfunktion. Du vil undersøge en markedsføringsudfordring i en kommerciel eller nonprofitorganisation. I løbet af dette praktikophold anvender du de praktiske begreber, du lærer på kurset. Når du arbejder for organisationen, vil du være ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine fremskridt.
Vi tilbyder masser af støtte til at hjælpe dig med at finde betalt arbejdserfaring og få kontakt med forskellige organisationer. Vores praktikantteam (WAVES) har en database, der registrerer muligheder for praktikophold, og de afholder adskillige praktikantmesser, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. Det er dit ansvar at skaffe dig en praktikplads, og det kræver en stor indsats, men det giver dig værdifuld erfaring. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele denne periode.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Uddannelsen sikrer, at kandidaterne har gode forudsætninger for at blive ansat i marketingfunktioner i hele verden og i luksussektorer som f.eks:
- smykker
- mode
- turisme
- god vin
- spiritus
- prestigebiler.
Disse stillinger er ikke begrænset til intern marketingledelse, men kan også være i medie-, digital-, brand- og kommunikationsbureauer, især dem, der har specialiseret sig i luksusmarkedet.
Derudover er kandidater fra vores kursusportefølje ansat i marketingfunktioner over hele verden; det omfatter job i medie-, digitale, brand- og kommunikationsbureauer samt interne marketinglederstillinger inden for så forskellige områder som hurtigt omsættende forbrugsvarer, detailhandel, luksushandel og hotelbranchen, rejser, forlagsvirksomhed og produktion. Arbejdsgiverne omfatter:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Vores kandidater kan arbejde inden for marketing som marketingchefer, marketingplanlæggere, brand managers, kommunikationschefer og community managers på sociale medier. Desuden går nogle af vores studerende videre til at starte deres egne virksomheder.
Marketing hos Oxford Brookes University har stærke relationer med virksomheder i en række forskellige brancher. Disse relationer er en forudsætning for programmets udformning og levering og giver mulighed for praktik og beskæftigelse. Ud over den professionelle karriereudvikling, der tilbydes inden for programmet, har universitetet en aktiv og entusiastisk karriereservice. Denne tjeneste hjælper de studerende med at få en "konkurrencefordel", når de søger job, ved at tilbyde hjælp til CV'er og prøvevurderingscentre og interviews.