Master i medier og samfund
Politécnico de Portalegre
Nøgleinformation
Campus placering
Portalegre, Portugal
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Master i medier og samfund integrerer uddannelsestilbudet i ESECS-IPP inden for kommunikation, efterfulgt af graden i journalistik og kommunikation. Denne kandidatgrad er ikke kun rettet mod indehavere af en grad i området, men også til indehavere af eksamensbeviser inden for andre studieretninger (Management, reklame- og marketingadministration, kommunikationsdesign, turisme osv.), Der ønsker at udvide deres vej træning på højere niveau.
Med denne studiecyklus erhverver de studerende videnskabelig og professionel træning inden for kommunikationsvidenskab, udvikler en større kapacitet til analyse af nutidige spørgsmål om medier og samfund og er udstyret med færdigheder i analyse, produktion og skabelse i sammenhæng af medierne.
Studiecyklussen består af en læseplan i de første to semestre. I tredje og fjerde semester kan studerende vælge professionel specialisering gennem en praktikplads inden for kommunikation eller journalistik eller gennem den forskningsvej, hvor de udvikler en afhandling eller et projekt.
Indlæggelser
Læreplan
1. år
1. semester
- Forskningsmetoder
- Medieteori og -diskurs
- Nye mediefortællinger og nye målgrupper
- Medievold (mulighed 1)
- Journalistiks historie og teori (mulighed 1)
- Online kommunikationsstrategier (mulighed 1)
2. semester
- Nyt Mediesamfund
- Medie- og kulturkritik
- Cyberkultur
- Teori og undersøgelse af informationskilder (mulighed 2)
- Relationer til medierne i det digitale miljø (mulighed 2)
- Nye kontekster for journalistisk produktion (mulighed 2)
2. år
Enårige
- Afhandling / Projekt / Praktik
Programundervisning
Galleri
Karrieremuligheder
- Integrer kommunikationskontorer i virksomheder, kommuner og andre institutioner, der nyder godt af kommunikationsstrategier og værktøjer;
- Udvikle aktivitet som medierelationer og digital kommunikationstekniker;
- Udvikle aktivitet som journalist i forbindelse med at skrive i lokale eller nationale medier og nyhedsbureauer;
- Integrer forskerhold.