Master i Records Management og Arkivstudier
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
AED 166.400
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Master i Records Management and Archival Studies-graden tildeles af Sorbonne University i Paris og leveres af akademikere i verdensklasse ved Sorbonne University Abu Dhabi. Programmet er designet i samarbejde med National Library and Archives i UAE for at udstyre studerende med de bedste færdigheder inden for dette strategiske felt.
Dette eliteprogram er designet til studerende og professionelle, der ønsker at forbedre deres kompetencer inden for arkivering og digital arkivering. Denne ekspertise er i dag afgørende for alle private og offentlige enheder. Samfundet i UAE har ændret sig enormt i de sidste årtier med den digitale revolution. Dokumentstyring er nødvendig for at sikre fuld kontrol over alle institutionelle data og informationer for at muliggøre bedre beslutninger, beskytte deres rettigheder og dokumentere institutionel hukommelse.
Det omfattende omfang af dette professionelle program sikrer, at eleverne opbygger en omfattende forståelse af teorierne og metoderne til at kontrollere oprettelsen, indfangningen og klassificeringen af dokumenter og optegnelser gennem deres livscyklus. Desuden giver det videnskabelig viden og færdigheder til at vurdere, indsamle, klassificere, beskrive, administrere og bevare autentiske arkiver i alle medieformater for at tjene offentlige og private organisationers forretningsmæssige, økonomiske, administrative, juridiske og historiske behov.
Program højdepunkter
Forbedring af individuelle & National udvikling
Inden for det næste årti er UAE klar til at dedikere sit fokus mod digital revolution, datastyring og kunstig intelligens. Studieordningen ved Sorbonne University Abu Dhabi er afgørende for at skabe og opmuntre en ny generation, der brænder for digital arkivering og forvaltning for at støtte UAE's hurtige og ambitiøse fremskridt på dette område. Dette program er udviklet i samarbejde med National Library and Archives i UAE for at sikre, at det matcher nationale ambitioner.
Netværk
Hver klasse vil have et reduceret antal elever fra forskellige lande. En streng adgangsudvælgelsesprocedure vil garantere kvaliteten af graden og giver dig mulighed for at udvide dit personlige netværk med højtpotentielle jævnaldrende.
International anerkendelse
Sorbonne University Abu Dhabi giver den kombinerede oplevelse af Sorbonne University sammen med et eksklusivt samarbejde med National Library and Archives i UAE. De bedste verdensomspændende eksperter, akademikere og fagfolk, fra Sorbonne University i Paris, British Columbia University i Vancouver, School of Business Administration i Genève og Ecole Nationale des Chartes i Paris, vil formidle deres viden. Dette unikke kandidatprogram mødes med UAE-arbejdsmarkedet og videre.
UAE har brug for eksperter og kvalificerede journalførere
Under myndighed fra ministeriet for præsidentielle anliggender støtter National Library and Archives of De Forenede Arabiske Emirater fuldt ud dette masterprogram, som mødes med UAE-arbejdsmarkedet og videre. Generelle ledelses- og administrative muligheder findes i alle former for statslige institutioner og private virksomheder, såsom ministerier, statslige myndigheder, kommuner og universiteter/højskoler, folkebiblioteker, kulturinstitutioner, sundhedsinstitutioner (hospitaler), serviceerhverv, internationale virksomheder og NGO'er.
Indlæggelser
Læreplan
År 1 – Semester 1
Journal Management Foundation
Grundkurser I
- Arkiviske teorier og begreber
- Arkivdiplomatik
- Records Management/ Advanced Records Management
Regelmæssige kurser
- Det juridiske administrative UAE-system i en tidsalder af digital transformation
- IT (Informationsteknologi) og Arkiver
Professionelle kurser
- Records Management i forretningsmæssige og administrative sammenhænge*
Akademisk kursus
- Akademisk og administrativ skrivning
To koncentrationer skal vælges blandt følgende: Business and Enterprise Content Management, Cultural and Heritage Management, Financial Records Management eller Health Management.
År 1 – Semester 2
Håndtering af data i den nye æra af digital transformation
Grundkurser II
- Informationsstyring
- Digital registrering
Regelmæssige kurser
- Database Design
- IT-sikkerhed og risikostyring
Almen uddannelse
- Forskning og stipendium
Professionelle kurser
- Records Management i forretningsmæssige og administrative sammenhænge
Valgfag
- Dataanalyse I
- Professionel arabisk for arkivterminologi
År 2 – Semester 1
Arrangering, adgang og bevaring af hybriddata
Grundkurser
- Arkivsystem / Business System Analyse
- Arkiver Organisation og beskrivelse / Avancerede arkiver Organisation og beskrivelse
- Digital bevaring
- Bevaring af arkivmateriale
Akademiske kurser
- Lov om e-optegnelser og e-arkiver
Professionelle kurser
- Records Management i forretningsmæssige og administrative sammenhænge*
Valgfag
- Dataanalyse II
To koncentrationer skal vælges blandt følgende: Håndtering af personlige optegnelser, administration af juridiske og forsvarsregistre eller administration af optegnelser under fusioner, opkøb, frasalg og lukninger
År 2 – Semester 2
Arkivvurdering og organisatorisk ledelse
Grundkurser
- Arkivvurdering og erhvervelse
- Arkivadgang og formidling
- Big Data behandling og værdiansættelse
- Ikke-tekstuelle og audiovisuelle optagelser
Capstone-kurser
- Ledelse af informationsorganisationer
Professionelle kurser
- Forskningsprojekt afhandling
Valgfag
- Professionel arabisk for arkivterminologi
Kandidatafhandling
Kandidatafhandling udvikler de studerendes færdigheder til at forstå forskningens rolle i arkivforvaltning og arkivvidenskab, forstå forskningsprocessen og et overblik over problemstillinger relateret til forskningsdesign, udvikle et forskningsforslag til enten et grundlæggende eller anvendt forskningsprojekt, analysere og formulere forskning spørgsmål, analysere og fortolke forskningsdata på passende måder og kritisk gennemgå tidligere forskningsarbejder
Stipendier og finansiering
Stipendier er tilgængelige for dette program*:
- 20% alumnerabat
- 25% akademisk ekspertise stipendium
- 25% rabat ved tilmelding på en anden kandidatgrad
- 5%-15% virksomhedstilbud
Besøg vores hjemmeside for mere information.
Karrieremuligheder
Beskæftigelsesmuligheder inden for offentlige, private og offentlige enheder er lukrative og konkurrencedygtige. Talrige ansættelser skal besættes i de kommende år, såsom arkivar (digital og fysisk), digital formueforvalter, databasebibliotekar, elektronisk journalansvarlig eller metadataspecialist på et universitet/højskole. Muligheder findes i kulturinstitutioner, generel ledelse og administration, offentlige myndigheder, sundheds- og serviceerhverv, offentlige og private organisationer, internationale virksomheder og ngo'er...