International Master i medier og underholdning
Rome, Italien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2024
STUDIEAFGIFTER
EUR 8.900
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
En mastergrad i medier og underholdning er et program på kandidatniveau, der giver eleverne en dybdegående forståelse af den dynamiske og stadigt udviklende verden af film og underholdning. Dette program er designet til at hjælpe studerende med at udvikle kritiske tænkningsfærdigheder, kreativitet og teknisk ekspertise, der er nødvendige for at udmærke sig i medie- og underholdningsindustrien.
Form din professionelle vej gennem 4 søjler:
Virkelig forbindelse med virksomheder
Et internationalt netværk af virksomheders partnere til at hjælpe unge og seniorer med at opbygge deres karriere og RBS til at skabe den bedst mulige læringsoplevelse takket være Business Practice LAB, virksomhedsbesøg, øvelser i klassen og eksklusive foredragsholdere.
internationalitet
Rome Business School er stolt den mest internationale handelsskole i Italien, idet den er i stand til at fordybe vores studerende i et stimulerende miljø, takket være vores internationale fakultet, vores eksklusive Bootcamps i Silicon Valley, Barcelona, Paris, Rom og Toscana og blandet etnicitet i vores klasser .
Professionel indflydelse
Vores højere formål er at opbygge ledere og ledere. Af denne grund har vi bygget vores Master op omkring vores studerendes professionelle og personlige vækst, og vi tilbyder forskellige tjenester og oplevelser, ligesom vores karriereservice, flere virksomhedsmøder, Company Shadowing, individuelle coaching-sessioner og et program for bløde færdigheder.
Højere Formål
Efter vores motto, Better Managers for a Better World , er en hel del af vores Master fuldt dedikeret til et højere formål inden for forretning, Corporate Social Responsibility og skabelsen af en bæredygtig tilgang og tankegang til forretning.
Hvorfor vælge vores internationale master i medier og underholdning
Program til karriereacceleration
+27% gennemsnitlig lønstigning. Et skræddersyet karriereaccelerationsprogram specielt designet til at forme hver enkelt studerendes professionelle profil for at sætte dem i stand til at blive en konkurrencedygtig figur på det moderne arbejdsmarked
International Bootcamp
Vælg mellem 9 internationale boot camps i Silicon Valley (USA), Nigeria, Qatar, Nigeria, Toscana, Paris, Barcelona, Kina, London og 4 andre kontinenter. Disse boot camps tilbyder en fordybende og stimulerende oplevelse, der er centreret om forretningsrelaterede emner.
Virksomhed i aktion
I samarbejde med WarnerBros . Opdagelse. Brug 10 timer i Practice Lab, hvor teoretiske begreber omsættes i praksis, og deltagerne lærer gennem erfaring . Alle laboratorier drives af ledere fra nationale og internationale virksomheder, som lærer deltagerne at forberede og præsentere rigtige virksomhedscases.
Filmens italienske centrum: Rom
Rom har en rig arv inden for film, der går tilbage til det tidlige 20. århundrede med oprettelsen af Cinecittà Studios. Rom er også fødeby for Federico Fellini, den såkaldte "Evige Stad" har bevaret sit ry som en pulserende filmby og støtter nu en stor sektor med over 1.300 aktive virksomheder i filmindustrien, hvilket genererer en årlig merværdi på omkring 750 millioner euro.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Based on their personal profile, experience and proven motivation, the candidate may be awarded a scholarship to partially cover the participation fee. In fact, Rome Business School offers the most deserving candidates the opportunity to benefit from 7 different types of scholarships. These partial economic hedges can consist of 6 months of interest-free financing.
- Early Enrollment Incentive
- Lifelong Learning Scholarship
- Academic Excellence Scholarship
- Executive Women Scholarship
- Entrepreneurial Grant
- Better Managers for a Better World Scholarship
- Student Loan Assistance Grant
Competition for scholarships increases as the starting date approaches and funds are limited, so it is advisable to apply as soon as possible.
Læreplan
Studieordningen for en kandidatuddannelse i medier og underholdning omfatter typisk en blanding af teoretiske og praktiske kurser. Studerende vil blandt andet tage undervisning i filmteori, medievidenskab, visuel historiefortælling og medielovgivning. De vil også have mulighed for at få praktisk erfaring gennem Practice Lab, Capstone-projekter og samarbejdsprojekter.
En række klasser designet til at give dig værktøjer og vejledning
I løbet af det første modul af International Master in Media and Entertainment vil eleverne lære forestillinger om:
- Ledelsesøkonomi - Dette modul har til formål at forberede de studerende ved at give dem det væsentlige inden for iværksætteri og forretningsplanlægning.
- Iværksætteri og forretningsplanlægning - Med dette modul udvikles de ledelsesmæssige færdigheder, der kræves for at forstå en forretningsplan og dens struktur.
- Forretningsstrategi - Gennem dette modul vil de studerende vide, hvordan man forstår en virksomheds langsigtede retning og strategi og vil være i stand til at identificere de strategiske forretningsenheder i organisationer.
- Regnskab og budgettering - Dette modul er rettet mod, at studerende forstår vigtigheden af økonomistyring og kontrolprincipper, med nøgleindikatorer som ROI, EBIT og GAAP.
- Projekt- og driftsledelse - Med dette modul vil de studerende være i stand til at styre projekter, undersøge data og information og have en diagnostisk tilgang til at løse problemer.
- Marketing: Traditionel og digital - Studerende vil lære anvendelsen af marketingprincipper i organisatorisk beslutningstagning.
- Human Resource Management - Dette fagområde fokuserer på strategiske menneskelige ressourcer, såsom anskaffelse af arbejdsstyrke, udvikling, motivation og fastholdelse.
- Dataanalyse for ledere - Dette kursus er designet til at udstyre eleverne med den grundlæggende viden, der er nødvendig for at analysere og fortolke store datasæt, for at træffe effektive forretningsbeslutninger og strategier
Mesterens drivkraft, det vigtigste indhold på den vej, du har valgt at tage
I løbet af det andet modul af International Master in Media and Entertainment lærer eleverne:
Globale dimensioner af underholdnings- og medieindustrien
- Medieøkonomi, biograf og globale tv-markeder
- Nye audiovisuelle globale forretningsmodeller
- Oprettelse af audiovisuelt indhold og historiefortælling på tværs af medier
Forretningssiden af den audiovisuelle industri (tv og biograf)
- TV-serien Creative Pitching Deck & Management
- U-scripted TV-produktionsstyring
- Filmproduktionsledelse
- Distribution og markedsføring
- Underholdningsfinansiering: Fra 0 til fordeling af overskud
- Ledelse og markedsføring af kreative talenter og teams
- Video on Demand Platform Business: Sagen om Rai Cinema, Netflix, Amazon Prime
Forlagsbranchen
- Forretningssiden af den audiovisuelle industri (radio, begivenheder, musik)
- Musik Supervision Management
- Styring af livemusik, turné, begivenheder og indtægtsstrøm
- Musiklabelstyring og indtægtsgenerering
- Kunsthåndværk og biografbegivenheder: Filmfestivalen i Venedig og filmfestivalen i Rom
- Radioproduktionsledelse
- Podcast Production Creative Management
Annoncering, kommunikation og jura i medier og underholdning
- Erfaringsbaseret markedsføring, annoncer og nye måder at interagere med målgrupper på
- Kundeoplevelse og Business Analytics til digitale medier og underholdning
- Immaterielle ophavsrettigheder, varemærker og cyberlovgivning
- Krisekommunikation og omdømmestyring i medier og underholdning
- Web Series Management
Virksomheders sociale ansvar i denne branche og hvordan virksomheder kan omfatte forventninger til samfundet
I løbet af det tredje modul af International Master in Media and Entertainment vil de studerende udforske:
Ny teknologi, innovation og industrifremtiden
- Interactive Media, AI og Business of Gaming
- Nye medier og underholdning i metaverset: Snap into the Future
Better Managers for a Better World
- Censur, etik og CSR i medier og underholdning Bæredygtighed i broadcasting og medier
- Business Ethics and CSR
Why Electives?
The goal of Rome Business School is to develop future managers, entrepreneurs, and professionals who are ready to capitalize on the benefits of digitalization, go global, and have a positive impact on society.
Electives are ideal tools for students to improve their employability by focusing on high-demand skills.
- Valgfag hjælper eleverne med at skabe sig en niche og blive mere konkurrencedygtige
- Valgfag udsætter eleverne for kurser, de måske ellers ikke ville have mødt
- Valgfag giver en enestående læseplan, der fremmer livs- og karrierefærdigheder
Elective courses are organized in 5 main areas of interest:
- Innovation & Growth
- Tech & Digitalization
- Industry Business Excellence
- International Business
- Global Electives with RBS School partners
Business in Action - Hands-on Lab
The Global Trends lab consists of 2 virtual sessions:
Session 1: How to Find Sources to identify global trends. Deep dive into the global world trends shaping the world of today – guest speakers from UN, UNIDO, and ILO. Examples of Global Trends:
- The Future of Work
- AI, Blockchain, and Technology
- The World in 2030 – Future Scenarios (UN, IMF, ECB)
Session 2: Understand the impact of global trends on businesses, and explore ways in which businesses can adapt and transform based on future trends and forward-thinking strategies.
Capstone Project
At the end of your educational experience, you will have the chance to prove your abilities by tackling a real business challenge. Use your talent to identify opportunities and create a truly innovative strategy.
Du vil præsentere dit Capstone-projekt for den akademiske komité bestående af kandidatuddannelsens direktør og (hvis relevant) en udvalgt gruppe af brancheeksperter og ledere.
Projektet vil blive evalueret med hensyn til indhold, originalitet og præsentation, plus en bonus for en fremragende teamwork-aktivitet.
Tidligere års erfaringer
At forestille sig en ny udviklingsstrategi for TEDx med det formål at overvinde krisen med coronavirus. Det kan indebære at designe en ny digital marketing- og kommunikationsstrategi, give en passende platform til online-events, analysere nye prisstrategier og målrette mod nye kunder.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Gennem hele din masteruddannelse i medier og underholdning vil du blive ledsaget og støttet af vores karriereserviceteam . Med over 10 års erfaring med uddannelse hjælper vi unge talenter med at bygge deres fremtid, og guider dem ad den vej, der passer bedst til deres evner, ønsker og professionelle mål. Derudover har vi struktureret et internt Corporate Advisory Board for at skabe kontakt til ledere fra førende virksomheder og bygge den perfekte netværksløsning til vores studerendes placering.
To give our students the best support in achieving their professional objectives, we’ve structured our Career Service into two core areas:
Occupational Pathways
The Occupational Pathways will help you develop the knowledge, market insights and tools that you need to pursue a successful career in a specific industry. You will benefit from valuable connections with top companies and recruiters.
Entrepreneurial Pathways
Are you planning to start up your own business or dreaming about becoming the fresh and innovative driving force within an organization? We will equip you with skills and knowledge to discover, test and improve your entrepreneurial skills, develop a business idea and finally launch your own business.
The master is particularly suitable for those who want to pursue a career in the following roles:
- Event Manager
- Media Manager
- Media Planner
- Publicist
- Udgivelses- og ophavsretschef
- TV producere
- Entertainment Manager
- Talent Manager
- Venue Manager
- Production Coordinator
- Executive Director
- Distribution Manager