
MA / MFA i teater for unge publikum
Sidcup, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
13 up to 24 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
GBP 29.850 *
STUDIEFORMAT
På campus
* MFA internationale studerende (240 point) og MFA UK & Republic of Ireland studerende (240 point) | MA internationale studerende (180 point): £24150 | MA UK & Republic of Ireland studerende (180 point): £18100
Introduktion
Teater for unge publikummer er et praktisk træningsprogram for performere og skabere fra en række discipliner, der udforsker tilgange til at skabe arbejde for, af og med børn og unge.
Baggrunden for kurset er ambitionen om at definere Teater for Unge Publikum som en banebrydende kunstpraksis uden for (eller måske sideløbende med) den anvendte teaterramme, der så ofte dominerer dette træningsområde, og opmuntrer til samskabende processer, der balancerer sensibiliteterne i voksen kunstner og børn og unges kreative stemme.
Hvorfor vælge dette kursus?
Ekspertuddannelse
Ledet af et team af specialiserede praktikere og akademikere vil du arbejde sammen med nogle af de førende skikkelser i den britiske og internationale Theatre for Young Audiences-sektor.
Unik tilgang
Du vil arbejde i teaterrum, skoler, uderum, samfundsmiljøer; hvor som helst, hvor disse livlige publikummer beder os om at arbejde.
Professionel erfaring
Du lærer at udtænke, optræde og lave teater for, af og med børn i alle aldre, herunder teater for babyer og tidlige år (2-4-årige), samt arbejde med børn med komplekse handicap.
Branchekontakter og netværk
Arbejd med førende virksomheder, teatre og professionelle partnere, herunder deltagelse i 'virkelige' projekter for Arts Council Englands nationale porteføljeorganisation Playground og Primary Shakespeare Company.
Samarbejdende og tværfagligt
Du vil arbejde med kunstnere fra en række discipliner og sammen med studerende fra andre kurser, herunder MA Actor Musicianship.
Varighed
- MA 13 måneder
- MFA 24 måneder
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
MA Module Breakdown
Module One: Approaches to Performance
Kurset starter med en færdighedsblok, der omfatter undervisning i udformning, bevægelse, stemme, skuespil, musikalitet, tilgange til arbejdet med børn og unge og ensembleøvelser.
Efter færdighedsblokken deltager eleverne i to miniprojekter: sanseteaterprojektet, et samarbejde med lokale specialskoler og et tidligt årsprojekt ledet af førende praktikere på dette område.
Modul to: Teater for unge publikummer i forestilling
Studerende skaber derefter to fuldt realiserede projekter, herunder et samarbejdsprojekt med studerende fra MA Actor Musicianship-kurset. Tidligere eksempler har inkluderet en friluftstilpasning af Homers Odyssey skabt med unge flygtninge, et ordret stykke for teenagere, der udforsker kønsidentitet, og samarbejder med Primary Shakespeare Company, herunder turné til gymnasier i det nordlige London og projekter for hele skoler med elever og personale på specialskoler i Kent.
Modul tre: Praksissprog
Ved at køre sideløbende med det praktiske klassearbejde hjælper dette modul dig med at udvikle din egen kunstneriske stemme, der kulminerer i skabelsen af et skrabestykke, der deles sammen med en portfolio, der dokumenterer, hvordan værket blev lavet. Modulet udvikler kunstnerens færdigheder som praktiserende forsker; baseret på den måde, kunstnere tænker på og deler deres ideer til producenter, finansieringskilder og et akademisk publikum.
Module Four: Independent Project
Kurset afsluttes med en mulighed for, at du kan udføre det arbejde, du ønsker at udføre, støttet af mentorer fra kollegiet og vores branchepartnere. Du kan arbejde alene eller i samarbejde med studerende fra andre forløb. Stykkerne deles i et minifestivalformat og ledsages af en portfolio eller skriftlig aflevering.
MFA Module Breakdown
Year 1
Module One: Approaches to Performance
Kurset begynder med en færdighedsblok, der omfatter undervisning i udformning, bevægelse, stemme, skuespil, musikalitet, tilgange til arbejdet med børn og unge og ensembleøvelser.
Efter færdighedsblokken deltager eleverne i to miniprojekter: sanseteaterprojektet, et samarbejde med lokale specialskoler og et tidligt årsprojekt ledet af førende praktikere på dette område.
Modul to: Teater for unge publikummer i forestilling
Studerende skaber derefter to fuldt realiserede projekter, herunder et samarbejdsprojekt med studerende fra MA Actor Musicianship-kurset. Tidligere eksempler har inkluderet en frilufts-atisering af Homers Odyssey skabt med unge flygtninge, et ordret stykke for teenagere, der udforsker kønsidentitet, og samarbejder med Primary Shakespeare Company, herunder turnéer til gymnasier i det nordlige London og projekter for hele skolen med elever og personale på specialskoler i Kent.
Module Three: Languages of Practice
Ved at køre sideløbende med det praktiske klassearbejde hjælper dette modul dig med at udvikle din egen kunstneriske stemme, der kulminerer i skabelsen af et skrabestykke, der deles sammen med en portfolio, der dokumenterer, hvordan stykket blev lavet. Modulet udvikler kunstnerens færdigheder som praksisforsker; modelleret på den måde, kunstnere tænker på og deler deres ideer med producenter, finansieringskilder og et akademisk publikum.
Year 2
Module Four: The Widening Field
This module focuses on processes of research and development aimed at realizing individualized specialist practice with the view that it ultimately achieves professional validity and viability. The module is deliberately open and flexible as each student’s journey will develop its own Pathway.
The module is based on self-directed study, research into the industry, and work-based learning through talks/presentations/ seminars throughout the year prior to the attachment. Students are supported in seeking appropriate work-based learning opportunities either with the College’s creative partners, their own contacts, new initiatives with appropriate organizations or ensemble companies, or working within appropriate internal placement opportunities.
There will be four taught weekends that offer the opportunity to test and trial the state of your practice with tutor/mentor/peer feedback and input. These weekends will be focused on supporting the progressive development of each student’s emerging project.
Module Five: Final Independent Project
The final module facilitates the creation of your original creative work. This may be a performance, a conceptual paper, or a multi-dimensional proposition of a project that you have developed, and pitched to professional organizations; it may be the practical articulation of your own practice or a model and vision for your future organization.
Teaching and Assessment Methods
MA: You will complete around 350 hours of indicative scheduled learning and teaching activities and 850 hours of independent learning on projects, productions, placements, or self-directed study. Assessment will be through Coursework, performances, presentations, assessed tutorials, and portfolios.
MFA: I år et vil du gennemføre omkring 350 timers vejledende planlagte lærings- og undervisningsaktiviteter og 850 timers selvstændig læring på projekter, produktioner, praktikophold eller selvstyret undersøgelse. Evaluering vil være gennem kurser, forestillinger, præsentationer, vurderede tutorials og portfolioer.
In your second year, you will complete around 350 hours of indicative scheduled learning and teaching activities and 850 hours of independent learning on projects, productions, placements, or self-directed study. Assessment will be through Coursework, performances, presentations, assessed tutorials, and portfolios.
Programundervisning
Karrieremuligheder
MA/MFA i teater for unge publikummer-kurset forbereder dig til en række professionelle sammenhænge, herunder som en tværfaglig performer, skaber og facilitator af arbejde for børn i alle aldre. Uanset om de er i et teater-, samfunds- eller uddannelsesmiljø, er vores kandidater parate til at hjælpe unge mennesker med at finde, udforske og dele kraften i kreativitet, leg og præstation.