Kandidatgrad i design, visuel og multimediekommunikation
Sapienza University of Rome
Nøgleinformation
Campus placering
Rome, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.500 / per year *
Ansøgningsfrist
29 Jul 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
* pr. akademisk år
Introduktion
Kandidatuddannelsen i design, visuel og multimediekommunikation (LM-12), grundlagt i AY 2007/2008 og nu også tilgængelig på engelsk, er et andet niveau træningsprogram inden for design, der sigter mod at uddanne en designer i stand til at udtænke og kontrollere de kommunikative artefakter, der interagerer med hverdagen med hensyn til indhold, æstetiske og teknologiske aspekter, hvad enten de er analoge eller digitale.
I løbet af den toårige periode erhverver kandidater i design, visuel og multimediekommunikation de færdigheder, værktøjer og metoder, der er relevante for design og produktion af kommunikative artefakter inden for typografi, grafik, reklame og udgivelse, multimedie, interaktiv og hypermediekommunikation , design og skabelse af håndgribelige og immaterielle artefakter, også til udøvende og udstille design sektor.
Uddannelsesaktiviteten vedrører følgende hovedtemaer: identitetsdesign (dvs. det institutionelle og virksomhedernes image og dets nære forhold til design af tjenester); design af skrifttyper, redaktionel grafik, design af informations- og kommunikationssystemer (infografik), kommunikation med offentlig brug; multimedie og interaktivt design og kommunikation, kinetisk grafik, film og design af nye medier; udfører design og udstillingsdesign.
Programmet 2020-2021, der også tilbyder en læseplan, der udelukkende undervises på engelsk, inkluderer 8 integrerede laboratorier, hvoraf 3 er relateret til visuelt og grafisk design, 3 integrerede laboratorier vedrørende multimediedesignfeltet, et udstillingsdesignlaboratorium og en Afsluttende synteselaboratorium. Kurser i fotografi, video, teorier og praksis inden for grafisk, elektronisk og digital kunst samt bidrag fra disciplinerne Sociologi af kulturprocesser, fra videnskaberne om underholdning, inden for biograf, teater og tv og fra computer Ingeniørarbejde er også tilgængelig.
Kandidater vil være i stand til at arbejde både som freelancere og som ledere eller teamledere i virksomheder eller kommunikationsbureauer eller i andre organisationer, hvor kommunikation er en integreret del af virksomhedens mission.
Indlæggelser
Læreplan
Første år
Første semester
- Bogdesign og typografi
- Computergrafik og spilstudie
- Billed- og fortællestudie
- Principper og praksis for elektronisk og digital
Andet semester
- Design til kommunikationsstudie for offentlig interesse
- Performance design studie
- Multimediedesignstudie
Andet år
Første semester
- Design og grafisk sprogstudie
- Udstille tegnestue
- Informationsdesignstudie
Andet semester
- Andre nyttige færdigheder til inklusion i arbejdslivet
- Efter elevens valg
- Afsluttende eksamen
Galleri
Karrieremuligheder
Kurset giver færdigheder til at kunne dække følgende professionelle roller:-
- Art director og kreativ direktør
- Digital Designer
- Information Designer
- Interface/UX Designer
- Motion Designer
- Interaktions- og spildesigner
- Video maker
- Digital Education Designer
Disse tal kan findes i følgende sektorer
- Traditionelle redaktionelle tjenester til strategiske og produktplanlægningsroller;
- Offentlige og private organer for profiler dedikeret til strategisk design og produktdesign i en kommunikativ nøgle;
- Konsulentbureauer, herunder strategiske, til grafisk kommunikation til reklame og brand- og produktidentitet;
- Designorienterede virksomheder og nystartede virksomheder;
- Uddannelsesydelser i formelle og ikke-formelle sammenhænge til strategiske designplanlægningsroller.