PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Sciences Po Master i marketing: Ny luksus og Art de Vivre
Sciences Po

Master i marketing: Ny luksus og Art de Vivre

Paris, Frankrig

2 Years

Engelsk, French

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

På campus

Stipendier

Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Læs mere

Introduktion

Målet med vores Master Marketing: New Luxury & Art de Vivre er at uddanne marketingspecialister til luksusindustrien med både et fremragende kendskab til de sociologiske og kulturelle aspekter af luksus og en dyb forståelse af spørgsmålene om bæredygtighed og ansvar.

Både marketingprofessioner og luksusindustrien ændrer sig og fornyer konstant i hurtigt tempo. Digitale teknologier og nye økonomiske modeller har haft stor indflydelse på kundernes adfærd, kundens rejse og deres forhold til mærker.

Luksusindustrien står over for vigtige udfordringer og muligheder, blandt andet fremkomsten af nye generationer og segmenter af kunder, nye forestillinger om forbrug og luksus samt stadigt skiftende digitale anvendelser. CSR og mere specifikt bæredygtighed er spørgsmål af særlig betydning for sektoren og skal integreres i forretningsmodeller for at opfylde alle interessenters etiske standarder og t- garantere den fremtidige indkøb af fremragende råvarer.

Det første år er dedikeret til erhvervelse af det grundlæggende inden for marketing og inkluderer kurser om bæredygtig luksus, luksusmarkeder og forbrugere rundt om i verden, digitale strategier for luksusmærker og juridiske aspekter af marketing osv. Det tredje semester giver studerende mulighed for at specialisere sig ved at vælge fra en række klasser om forskellige luksusvarer og tjenester, mens de perfektionerer deres marketingfærdigheder. Det sidste semester er afsat til en obligatorisk praktikplads i Frankrig eller i udlandet.

Master Marketing: New Luxury & Art de Vivre forbereder studerende på en lang række marketingkarrierer i luksusindustrien, men også ud over: strategisk og operationel marketing, digital marketing, markedsanalyse, rådgivning, iværksætteri osv ...

Adgang

  • International optagelsesprocedure: for ansøgere, der har en bachelorgrad fra uden for Frankrig

Vurdering af internationale ansøgninger foretages på en dobbelt analyse af kandidatens ansøgningsfil, løbende i løbet af ansøgningskampagnen.

  • Fransk optagelsesprocedure: for ansøgere, der har en bachelorgrad fra Frankrig

Vurdering af franske ansøgninger er opdelt i to faser: en analyse af kandidatens ansøgningsfil og et mundtligt interview med et optagelsesudvalg.

Om skolen

Spørgsmål

Lignende kurser

  • MSc i EU-Asien luksusmarkedsføring
    • Paris, Frankrig
    • Shanghai, Kina
  • MSc International Luxury Industries Management
    • Paris, Frankrig
  • MSc in Luxury Management & Marketing
    • Shanghai, Kina
    • Paris, Frankrig